Matrasje (laten) maken voor wieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door EdN, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ik ga de eerste periode gebruik maken van een oud wiegje dat op onze slaapkamer komt te staan. Nu wil ik daar wel graag even het matrasje van vervangen, maar dat is nog lastig zeg! Het is een ovale wieg, dus geen standaardmaat. Ik was eigenlijk van plan om zelf ergens een stuk polyether vandaan te halen, en daar een matrasje van te maken (het is immers maar voor een korte periode), maar ik kan dat spul dus nergens krijgen. Er staat hier bijvoorbeeld geen kraam op de markt met dat soort dingen. Weet iemand waar ik dat kan krijgen/bestellen, en aan wat voor kosten moet ik dan zo'n beetje denken?

Een andere optie is laten maken bij een babyzaak, heeft iemand daar ervaring mee? Hoe duur is dat ongeveer?

2. misa

misa Niet meer actief

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ja, ik had het in een ander topic ook al eens aangeroerd, maar toen niet echt veel reacties :) Hier zit wel wat bij trouwens, thanks!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb vorig jaar een matrasje voor de wieg bij de Babydump laten maken. Ik was geloof ik rond de € 45,-- kwijt. Ik had gewoon de vorm van het oude matrasje overgetrokken op een stuk papier en dat gegeven. Aan de hand daarvan hebben ze toen een matrasje gemaakt.

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Prenatal doet het ook. Ik heb het zelf op de markt laten doen, was 25 euro kwijt.

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik heb een wiegje met een afwijkende maat,
    bij de gardo heb ik een matrasje laten maken.
    je moet dan je oude matrasje omtekenen en binnen 4 weken heb je je matrasje thuis.
    voor mijn matrasje was ik 35e kwijt geloof ik valt best wel mee.
    kraamverzorgster had wel geadviseerd om niet op de markt te kopen maar bij een beddenwinkel of babywinkel ivm kwaliteit.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ik heb inmiddels toch gewoon een matrasje besteld. Ik ging er zelf helemaal vanuit dat er geen standaard matrasje in de wieg paste, want ik kon m nergens vinden, maar op de site van BabyXpress stonden ongelofelijk veel verschillende maten, waaronder dus die van onze wieg! Ik heb er dus lekker makkelijk gewoon 1 kunnen bestellen, was iets van 38 euro of zo. Nu ligt er een heerlijk zacht, luchtdoorlatend matrasje
    te wachten. Bedankt voor jullie tips!

Deel Deze Pagina