dubbele beglazing

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

heey iedereen
    wij hebben in onze woonkamer nog enkele beglazing, en zitten te denken over dubbele!
    Wie heeft dit ook laten plaatsen en wat waren de kosten?
    Het gaat bij ons om 2 ramen van 90bij150 cm en 1 raam van 250bij150 cm
    Zijn de prijzen dan incl kunstof kozijnen?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk dat het heel erg verschilt per bedrijf. Ik zou als ik jou was even het i-net rondsurfen en bij verschillende bedrijfen offertes aanvragen.
    PS: Schrik niet van de prijs ;) :)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.798
    113
    Wij hebben het toen voor ons oude huis gedaan.

Boven 8 kleine ramen ( ongeveer 1 bij 30) en beneden een raam van 1 bij 1.50.

We waren 730 euro kwijt.

Wij hadden de ramen gewoon in de oude kozijnen laten plaatsen, dus geen nieuwe kozijnen erbij.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kunststof is megaduur. Wij hebben 2 offertes aangevraagd toen en waren bij de 1 ruim 4000 euro kwijt en bij de ander ruim 8000 euro. Wij hebben gekozen voor hardhouten kozijnen (incl dubbel glas) en hebben dit zelf in elkaar gezet en geplaatst. We waren 1500 euro kwijt. Oja ook 3 ramen, maar kleiner, kun je nagaan.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij wachten op de offerte voor een houten kozijn met dubbel glas.... Voor de kinderkamer hihihi (Uhhh... 130X150 cm)
    Gaat via mijn broer dus dat kan wel ff duren.

Vorig jaar 2 kozijnen vervangen van de badkamer en slaapkamer ( ik weet de afmetingen zo niet maar we waren zo'n € 1200,- kwijt) Maar het ligt er ook aan wat je wilt. Wij hebben op de slaapkamer draai/kiep (allebei naar binnen openslaant) en badkamerraampje ook kiep. Oja... we hebben ze zelf gezet, mijn broer heeft een klussenbedrijf, dus die heeft geholpen.

Groetjes Cynthia

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Pffft... Ik krijg schrik van die bedragen... :confused: Wij hebben in bijna het hele huis nog enkel glas en ik wil ze echt voor de volgende winter vervangen hebben... Ik stook me arm hier... Wij moeten nog (even tellen) 11 ramen en een heel voordeur kozijn vervangen... De vorige eigenaar heeft er gelukkig al een aantal gedaan, en al is die kwaliteit ook niet je van het, het is beter dan enkel glas...

Het ligt er in elk geval veel aan wat je wil, wil je een gewoon rechttoe, rechtaan raam dan zal het nog wel meevallen... Maar ik wil graag van dat glas in lood (woon in een jaren 30 huis) en eigenlijk wil ik schuiframen... Maar ja, met dubbelglas word dat megazwaar en moet er weer een apart systeem in met katrolletjes enz... Daar zie je later niks meer van, maar het schijnt wel erg duur te zijn... Nog maar eens even over nadenken... En het moet ook hardhout zijn, kunsttof vind ik echt geen gezicht in zo'n oud huis...

Deel Deze Pagina