Dubbele eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ecl, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat was bij jouw het gevolg van de dubbele eisprong?

1. Geen zwangerschap

2. Een eenling zwangerschap

3. Een tweeling zwangerschap

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

#1 ecl, 2 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2010
    Hallo dames,

Ik zal me voorstellen en mijn verhaal vertellen!

Ik ben ECL en ben 22 jaar. Ik ben nu 2 jaar met mijn man bezig om zwanger te worden. We hebben nu ruim 7 jaar een relatie en wonen sinds 2 jaar samen. We zijn niet getrouwd maar ik noem hem wel mijn man :D!
    2 jaar geleden besloten we na lang wachten om te stoppen met condooms in de hoop snel zwanger te zijn. Met 'na lang wachten' bedoel ik dat ik al vanaf het begin van onze realtie heel graag kinderen wilde, maar ik was natuurlijk veel te jong en had een kind niks anders dan liefde te bieden. We hebben bewust gewacht tot we zeker waren van onze relatie en finacie. Okal ben je daar natuurlijk nooit 100% zeker van.
    We stopte dus met het gebruik van condooms en ik werd meteen de eerste maand niet ongesteld. We dachten YES het is nu al gelukt, maar dit betekende helaas alles behalve dat het gelukt was. Ik werd niet meer ongesteld en de testen bleven negatief. Toen merkte ik dat ik heel moe was geen zin meer had in sex, dat er haren op mijn kin en rond mijn navel begonnen te groeien. Ook begon ik flink aan te komen, 15 kilo in 1 maand. Mijn klieren in mijn nek waren gezwollen, dus ik dacht dat er iets mis was met mijn schildklier. De huisarts dacht dit ook en stuurde me door voor een bloed onderzoek. Alle waarders waren goed, maar wat was het dan. Heel veel onderzoeken volgden en bij elke goede uitslag werd ik meer wanhopig. Wat is er met me aan de hand, kan ik zo wel kinderen krijgen. strax kan ik nooit kinderen krijgen, waren gedachten die dagelijks door mijn hoofd spookte. Na een jaar werd ik eindelijk doorverwezen naar een gyn. Dit was wel na dat ik had aangeven dat mijn klachten overeen komen met een hormonale aandoening genaamd pcos. En ja hoor er werd een inwendige echo van mij eierstokken gemaakt en er was duidelijk te zien dat ik pcos heb. Dat kan je zo zien: normaal gesproken heb je zo'n 8 follikels (eiblaasjes) per eierstok. Die zijn zichtbaar als zwarte vlekjes. Als je pcos hebt dan heb je veel meer follikels, bij mij was het grootste gedeelte van mij eierstokken zwart. Een bloed teste bevestigde dit.
    Ik heb pcos, omdat ik al dacht dat ik het had kon ik voor de uitslag al wennen aan het idee. Ik begon vol goede moed met de behandelingen. Ik moest eerst provera slikken om een menstruatie op te wekken, dan op de derde dag 50mg clomid nemen om te zorgen dat er een eitje rijpt. Dat is iets dat bij mij niet meer gebeurt(het rijpen van een eitje), tenminste niet zonder medicatie. Ik kreeg inwendige echo's om te kijken of er een eitje rijpte en dit was niet het geval. 50 mg clomid werkte niet, toen storte alles in. Ik dacht echt dat ik meteen zwanger zou zijn, maar er groeide niet eens een eitje. We gingen door naar 100mg clomid ook dit werkte meteen niet. Toen kreeg ik 150mg en ja hoor er groeide een eitje en ik heb een mooie eisprong gehad. Hehe eindelijk, maar ik was niet zwanger. Dat vondt ik jammer, maar ik was zo blij dat deze dosis cloid wel werkte. Ik heb nu voor de 4de keer 150 mg clomid geslikt en ook nu werkt het weer.

Nu komt het! Ik heb alle 3 de keren 1 eitje gehad. Nu heb ik 2 eitjes, waarvan ik nog niet denk dat ze gesprongen zijn, voel ze namelijk nog steeds (steken ter hoogte van mijn eierstokken vooral links zijn ze soms erg pijnlijk) Ik heb dit ook alle keren gehad.
    Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die een dubbele eisprong hebben gehad??
    En of dit de kans op een zwangerschap vergroot??
    Het vergroot zoizo de kans op een tweeling, maar dat vindt ik helemaal niet erg :D.
    Wie van jullie zijn zwanger geworden na een dubbele eisprong en wie van jullie heeft hierdoor een tweeling????
    Zouden jullie ook de poll willen maken zodat er over 50 dagen een mooi resultaat is?

Ik hoop dat er dames met ervaring reageren! Zo het is wel een heel lang verhaal geworden:)

Gr ECL

2. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Hoi,

Wat een mooie beschrijving van jouw afgelopen jaren waarin je zwanger probeert te worden. Heftig en spannend zo als het niet meteen lukt lijkt me en je in de medische molen terecht komt. Maar wel heeeel fijn dat deze dosis aanslaat!!!

Ik heb zelf geen ervaring met een dubbele eisprong (voor zover je dat zeker kan weten, maar dat weet je pas, denk ik, als je in MM zit) maar met logisch denken en een vriend die medisch bioloog is zou ik zeggen dat je kans op tweeling zeker vergroot als je een dubbele eisprong hebt, de kans op een zwangerschap weet ik niet zeker. Als je aan een kant een dubbele eisprong hebt, zou ik zeggen van niet, zaadjes moeten dan nog steeds op het goede moment op de goede plek zijn. Je hebt misschien iets meer kans dat als ze wel bervucht raken er in elk geval 1 van de 2 ook daadwerkelijk innestelt en zich verder kan ontwikkelen.
    Ik lees op het net dat de kans op een meerling bij clomid 10% hoger is dan zonder clomid en bij een dubbele eisprong nog eens 5% extra kans.

Heel veel succes en hoop dat het raak is voor je!!!

3. ecl

ecl Niet meer actief

Isabella dank je voor je reactie!

Het verhaal is iets langer geworden dan de bedoeling was, maarja zo is mijn voorgeschiedenis wel duidelijk:D.

Bij de inwendige echo was te zien dat ik 2 eitjes heb/had 1 aan de linker kant en 1 aan de rechter kant. Weet niet zo goed of ze al gesprongen zijn? Heb volgende week donderdag een bloed onderzoek. Ze gaan dan naar mijn progesteron waarde kijken, die wordt hoog als je een eisprong hebt gehad. Vrijdag krijg ik de uitslag, dus dat is nog ff wachten!

Een vergrote kans op een tweeling heb je zoizo, maar vraag me af of je een vegrote kans hebt op een zwangerschap. Inderdaad zoals jij zegt is dat wel logisch, want je hebt een dubbele kans. Als ze beide springen.

Ik hoop zo dat het raak is dit keer, een 2ling is ook hartstikke welkom;)

gr ecl

4. ecl

ecl Niet meer actief

Maar meis jij bent dus ook bezig met zwanger worden en zit op dag 24 van je cyclus zie ik in je banner!
    Hoe lang ben jij al bezig?

Ik hoop dat het voor jouw ook snel raak is!

gr ECL

5. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Ik begrijp dus dat je geen dubbele eisprong verwacht aan één kant maar aan beide kanten één. Het is maar gegis, maar ik denk dat je dan toch net wat meer kans maakt. Immers de zaadjes zwemmen beide eierstokken in, dus aan beide kanten heb je nu kans dat er in elk geval één goede bij zit die de finish haalt:)

Maar goed wil je niet teveel, misschien wel valse, hoop geven, het blijft natuurlijk een gelukskwestie als het lukt, alles moet dan goed gaan. Maar hoop het wel heel erg voor je!!!

Ik zelf ben nog niet zo lang bezig, sinds september 2009. Ben al wel een stukje ouder dan jou, bijna 30, dus daarin voel ik wel iets meer druk. Maar heb natuurlijk nog alle tijd. Wil het heel graag, maar het is niet erg als het nog even zou duren. Maar dat het evt. niet zonder hulp zou lukken is wel iets dat in je achterhoofd meespeelt, dat moet je allemaal maar afwachten.

Een goede vriendin van me is, is onlangs bevallen van een prachtig mooi meisje na (de laatste kans van) een clomid behandeling ivm PCO. Dus er komen in elk geval hele mooie en gezonde baby's uit ;)

6. ecl

ecl Niet meer actief

Hoi Isabella,

Oke dus jij bent nu zo'n 4 maanden bezig. Het is maar afwachten he hoe het gaat verlopen. Wel balen hoor die onzekerheid, tenminste vindt ik!

Ik praat ook op een ander forum met allemaal dames die pcos hebben en er worden inderdaad heel veel gezonde babies geboren! Gelukkig! Wat je zegt over die kansen, dat denk ik ook! Laten we het hopen;).

Ff een vraagje hoe plaats je zo'n ticker?

7. ecl

ecl Niet meer actief

Heb het antwoord al gevonden nu ff kijken of het gelukt is!

8. ecl

ecl Niet meer actief

Zijn er verder geen dames die ervaring hebben met een dubbele eisprong?????

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb ervaring met een spontane dubbele eisprong, links en rechts een. Dit weet ik doordat ik het kon voelen en doordat ik na een vroege miskraam een echo had.

Het resultaat: over maximaal 4 weken krijgen mijn mannetje en ik een tweeling. Het lijkt mij dat je kans op een tweeling en op een zwangerschap uberhaupt wel vergroot is nu.

Succes!

10. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

9 jan 2008
    609
    0
    0
    Ik heb ook pcos. Bij mij werkte 50 mg Clomid. Ik heb meerdere keren 2 rijpe eitjes gehad, maar ben nog steeds niet zwanger. Je hebt dan een dubbele kans, maar het blijft een kans en hoeft dus niet.

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb meerdere keren een dubbele eisprong gehad, zelfs een keer drie eiblaasjes. Helaas allemaal niet geresulteerd in een zwangerschap. Het is niet zo dat het de kans enorm vergroot, dat gaat maar om een paar procent. Je hebt niet een dubbele kans, statistisch gezien.

12. ecl

ecl Niet meer actief

Luca nog gefeliciteerd! Wat leuk meis een tweeling! Bij jouw is het resultaat dus heel positief!

jufkio en jippie k*t dat er bij jullie zelfs met meerdere keren een dubbele eisprong toch geen zwangerschap is ontstaan. Bah echt balen! vindt het zo naar dat er zo veel stellen zijn die heel veel moeite hebben met zwanger worden! Wordt daar soms heel verdrietig van, helemaal omdat ik weet hoeveel pijn het doet!

Goed dat ik van beide kanten wat hoor (positief en negatief).
    Heel erg bedankt! ik hoop dat jullie hier mee blijven schrijven zodat we samen de weg naar onze zwangerschap kunnen volgen! en dat Luca ook mee blijft schrijven en vertelt over haar 2 prachtige wondertjes (als je daar strx nog tijd voor hebt).

Ik hoop dat er nog veel meer vrouwen die ervaring hebben met een dubbele eisprong hun verhaal hier willen doen. Voor mij, maar ook voor alle andere vrouwen (of mannen) met vragen!

13. ecl

ecl Niet meer actief

Hallo dames!

Volgens mij is toch gisternacht mijn eisprong geweest. Mijn temp is sinds gister aan het stijgen, mijn baarmoeder mond is weer harder en het is erg droog daar beneden.
    Donderdag moet ik bloed laten prikken en ik wordt dan vrijdag rond 16.00 gebelt met de uitslag. ze gaan mijn progesteron waarde bekijken. Het is dus heel spannend! Nou heb ik ook nog exames donderdag en vrijdag!

Mijn banner gaf het ook aan, maar ik weet nooit hoe lang mijn cyclus duurt dus heb maar wat ingevult. Het klopte wel hahaha, goed gok van mij!

Hoe gaat het met jullie?

Gr esmay

14. ecl

ecl Niet meer actief

Is er verder niemand die een dubbele eisprong heeft gehad?????????????

15. ecl

ecl Niet meer actief

:(:(:(:(

16. ecl

ecl Niet meer actief

hey dames,

nou mijn menstuatie is met volle kracht gekomen hoor! geen slijm niks meteen vollop bloed!
    Weetje ik voel me er gewoon kwaad over! Waarom nou niet??? Er zijn miljoenen redenen waarom het wel zou moeten lukken, kan er geen 1 bedenken waarom het niet zou moeten lukken, tttsss

Nou ga me aankleden, moet nu eerst naar fysio en dan naar school. Ik hoop zo voor iedere domme doos op school, dat ze met rust laten (zijn er namelijk nog al wat, terwijl het volwassene onderwijs is). Heb vandaag niet veel zelfbeheersing!
    En mijn borsten doen nog steeds pijn die stomme dingen!

17. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Balen ECL :(

Ik hoop dat je een volgende keer meer geluk hebt!

Deel Deze Pagina