Dubbele Hernia, bevallen of keizersnee?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Danielle84, 27 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle84

6 jan 2008
    77
    0
    0
    Personal Assistent
    Amsterdam
    Hallo,

Ik ben in Januari 2005 geopereerd aan een dubbele hernia in mijn onderrug, heb daarna nog drie MRI scan's gehad en er zijn twee tussen wervelschijven versleten, een tweede operatie word zolang mogelijk uitgesteld omdat er nog steeds iets is wat na teveel belasting uitpuilt en op mijn zenuwbanen drukt. Wanneer ik nu last van me rug heb, is mijn ene kant van mijn onderlichaam als het ware verlamd en brengt het veel pijn met zich mee.

Mijn vraag is kan ik hiermee normaal bevallen of word het een keizersnee?

Alvast Bedankt,

Danielle

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Danielle,

dat hangt er helemaal vanaf hoe je zwangerschap gaat wat dat betreft. Heb je er wellicht minder last van of juist meer en hoe gaat het met lopen op het laatst. Op zich is een vaginale bevalling te prefereren boven een keizersnede, ook al heb je een hernia. Maar het ligt er dus helemaal aan hoe het gaat en hoe jij je voelt. Want het is toch ook niet fijn als je én last hebt van je buikwond én je hebt last van je hernia. Dan ben je 3 maanden na de bevalling uit de roulatie. Dus vraag het goed na aan je behandelend arts wat zijn ervaring hiermee is en maak het duidelijk bespreekbaar bij je vk/gyn.

Groetjes Brigitte

3. Danielle84

6 jan 2008
    77
    0
    0
    Personal Assistent
    Amsterdam
    Bedankt voor je antwoord, ga het er morgen met de VK over hebben.

Het is lastig want iedereen zegt wat anders.

Me neurochirurg heeft me gezegd dat een keizersnee beter is omdat als er complicaties tijdens de bevalling optreden die de baby in gevaar kunnen brengen en er als nog een spoed keizersnee gedaan moet worden en dat een geplande keizersnee veel minder problemen met zich mee brengt als een spoed. Plus als ik er wel last van krijg ik door de medicijnen die ik dan krijg geen borstvoeding meer mag geven.

De gyn is weer zwaar tegen een keizersnee en zegt dat er altijd een spoed keizersnee gedaan kan worden als het niet gaat. :rolleyes:

Deel Deze Pagina