Ook cadeaus bij paasviering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Regina88, 21 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik zelf heb niet heel veel met Pasen. De hele gedachte erachter is prachtig, maar onze zoon is nog te jong om daar wat mee te kunnen. Veel meer dan eitjes zoeken doen we niet en eerlijk gezegd vind ik zo'n dag altijd een beetje saai. Wat doen jullie op zo'n dag?
    Natuurlijk gaan we wel naar familie toe en hebben we een leuke tijd, maar het is toch anders dan met kerst waarbij het een groots feest is. (denk ik, of is pasen dat ook?:))

    Mijn vraag is nu dan ook: geven jullie elkaar met Pasen ook een cadeautje? Dus als je bij oma op visite gaat, neem je dan wat lekkers mee, behalve de bos bloemen die je altijd meeneemt natuurlijk;)
    En wat doe je met de leraren of met de leidsters van opvang? Die vieren Pasen natuurlijk uitgebreider met de kinderen en die krijgen vaak wat lekkers of een klein cadeautje, dus is het dan de bedoeling dat je ook een aardigheidje meeneemt?

    Zoals jullie zien ben ik een groentje op paasgebied. Wat doen jullie?
     
  2. Deedee1

    Deedee1 Bekend lid

    2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wij verven de dag ervoor samen met de kinderen een aantal eieren.
    Die verstoppen wij op zondag in de tuin en de kinderen Mogen die zoeken.
    We stoppen er dan voor ieder kind ook nog 1 chocolade ei bij en voor ons is het paasfeest dan complete.

    Geen verplichte familiebezoekjes en zeker geen cadeautjes.
     
  3. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Nee geen cadeautjes. Heb er ook eigenlijk nooit van gehoord dat anderen dat wel doen.
    Wij gaan altijd lunchen bij m'n broer en daar dan eieren schilderen, en daarna naar opa die chocoladepaaseitjes heeft verstopt.
     
  4. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Oh ik maak wel altijd lekkere dingetjes voor de lunch en gevulde eieren voor bij mijn vader.
     
  5. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Met cadeaus bedoel ik geen cadeaus zoals met kerst trouwens. Geen xbox, of een nieuwe vaas etc.
    Maar meer een zak paaseitjes, of een groot gevuld chocolade ei. Geven jullie die wel aan bezoek?
    Want overal waar ik kom hebben mensen op visite al wat lekkers mee, en ik weet niet of ze dan nog wel zitten te wachten op nóg een zak chocoladeeitjes. Net zoals de tientallen chocoladeletters met sinterklaas. Die liggen rond maart nog in de kast...:D
     
  6. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Wij doen hier thuis gewoon eieren zoeken, en de kindjes krijgen dan tussen de eieren ook een klein cadeautje. Wel echt klein hoor, vorig jaar was het een haarband met paashaasoren.
    Voor mijn oma en mijn vader haal ik iets van een bloemstukje of een luxe chocolade-ei ofzo.
     
  7. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Nee, in tegenstelling tot Kerst geeft men met pasen geen cadeaus. Wel kun je bloemen of chocola meenemen. Maar cadeaus zoals sokken, speelgoed en parfum worden niet gegeven met pasen.

    Edit: net zoals met Hemelvaart en Pinksteren. Cadeau's worden (over het algemeen) enkel gedaan met Kerst en sinterklaas(avond).
     
  8. veense

    veense Niet meer actief

    Dan geef je die chocoladeletters, misschien kun je er het woord pasen mee vormen ;)

    Wij gaan net als iedere zondag naar de kerk, dochter wil graag chocolade-eitjes zoeken en verder doen we niet aan plichtplegingen (met kerst ook niet trouwens).
     
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.520
    113
    Vrouw
    Wij hebben een paar paastradities:
    - op bezoek bij m'n oma. Daar komt eigenlijk altijd de hele familie en kletsen we wat en spelen we wat spelletjes. Ook eten we samen, maar niet uitgebreid (eieren, broodje, soep, etc.).
    - paasvuur kijken
    - van mijn andere oma krijgen we jaarlijks een doosje eieren en suikerbrood.

    Met de kinderen hebben wij nog geen 'eigen' tradities.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier geen cadeau met Pasen maar als we ergens uitgenodigd zijn neem ik weleens een paastakje mee of een melange van paaseitjes maar dat is gewoon een kleinigheidje en als dank voor de gastvrijheid.
     
  11. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.393
    113
    Wij ontbijten uitgebreid en gaan naar de kerk waar het met Pasen om gaat . Dat Jezus is opgestaan.
     
  12. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    de kinderen krijgen vaak met pasen van mijn moeder een paasmandje met chocola wat bij pasen hoort maar verder niet.
    je kan dan wel aan de gang blijven met kopen
     
  13. Wij gaan ook
    Eieren in de tuin verstoppen en zoeken met
    Onze dochter, verder doen we altijd met
    Mijn fam een paasbrunch en ga ik voor
    Onszelf de 2e dag ook hapjes maken. Maar geen kadootjes.. Vind dat niet zo nodig. Ze krijgt bij ons ovrigens met sinterklaas kadootjes en dr verjaardag en soms een kleinigheidje tussendoor.. Maar blijf niet aan de gang hihi.
     
  14. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Geen kado's en wat wij doen is iedere keer wat anders. Met mooi weer zijn we lekker op het strand te vinden, lekker zandkastelen bouwen of schelpjes zoeken en dan lekker wat drinken in de strand tent maar met slecht weer kan ik ook de kamer zo verbouwen dat we een indoor picknick houden ofzo met lekkere verse broodjes en verse eitjes, leuk filmpje op en gewoon genieten. Maar het kan ook voorkomen dat we ineens even bij opa en oma langs gaan of bij vrienden langs gaan. Van alles en nog wat dus.
     
  15. Prj

    Prj Niet meer actief

    Wij zoeken paaseieren met de hele familie. Dat is al decennia lang traditie. Eigenlijk de enige dag in het jaar dat ik mijn ooms en tantes en neven en nichten zie. Leuk is ook dat de nieuwe generatie weer zo enthousiast is over het zoeken :)

    Verder op 2e paasdag nog eieren zoeken met de buurtvereniging.

    Geen cadeaus etc
     
  16. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee wij doen geen cadeaus met Pasen, al is het in Duitsland meer en meer gebruikelijk dat de Osterhase (Paashaas) cadeaus meebrengt voor de kinderen.

    Op zaterdag gaan we met de kinderen naar het sportveld... daar mogen ze paaseieren zoeken. Normaal gesproken gaan we op de zaterdagavond naar vrienden voor "Osterfeuer" en een BBQ, maar dit jaar wordt het overgeslagen. Zondag is gewoon een lekkere dag voor ons zelf. En op paasmaandag hebben we een paasdienst/paasontbijt van de kerk. Mijn meiden zingen in het kinderkoor en laten daar hun kunnen horen.
     
  17. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Jullie doen dus allemaal hetzelfde als wij tot nu toe.
    Eitjes zoeken is dit jaar nieuw, maar verstoppertje is hier een grote hit dus dat zal wel loslopen.
    Brunchen doen we ook, lekker met luxere broodjes.

    Trouwens, even een tip: zoon reageert nog steeds op koemelk, dus geen choco eieren voor hem. Bij de Hema hebben we plastic eieren gevonden die je zelf kan vullen. We hebben ook eitjes met snoepjes en een sticker er in, die lagen bij Kruidvat.

    Ik zag ook een paasvuur voorbij komen. Dat is zeker een leuk idee voor over een paar jaar!
    Misschien dat ik dan wat kleins meeneem, maar zoals ik al lees is het niet gebruikelijk om echt veel snoepgoed cadeau te doen.

    Bedankt iedereen!
     
  18. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Meestal gaan wij eerste paasdag brunchen met mijn schoonfamilie. Vaak in een (van der valk) restaurant.
    Tweede paasdag is heel verschillend : van wat leuks doen met de kinderen , naar familie of gewoon lekker thuis.

    Opzich niet iets heel speciaals. Eieren zoeken doen we al even niet meer dochter vond dat verschrikkelijk en nu is ze 'te oud'. Komt denk volgend jaar wel weer met zoon.
     
  19. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Meestal haal ik voor mijn ouders en schoonouders een bosje tulpen oid.
     
  20. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Paasvuren zijn relatief gebruikelijk in het oosten van het land ;) Daar worden ze ook behoorlijk groots opgezet.
    In de Duitse regio waar ik woon kan in principe iedereen een paasvuur maken/bouwen en dat wordt dan ook veel gedaan. De meeste mensen verzamelen hun snoeiafval en branden dat in het paasweekend dan op.
     

Deel Deze Pagina