Ik ben van plan een zomerdraagdoek te kopen. Ik heb nu een binana (rekkend). Maar die is vrij warm en bovendien wordt het mannetje wat te zwaar en te sterk voor een rekkende doek. Ik twijfel nu nog tussen das leichte en calin blue. Ik heb l gelezen dat calin bleu "gauze" is en dat das leichte in kruiskeper geweven is. Maar dat egt me niet zoveel.... Wie heeft ervaring met beide doeken en kan me iets vertellen over het verschil? Ik ben op zoek naar een doek die sterk is (zware baby), koel want we zweten allebei veel, maar ook comfortabel zacht.
Hmmm... Misschien is het een beetje te veel van het gode om te hopen dt er iemand is die ervaring heeft met beide doeken. Is er iemand die misschien 1 van de 2 heeft er er iets over kan vertellen? Ik heb inmiddels ook contact gehad met babybij. Zij zei dat Calin Bleu dunner is maar dat de meeste mensen Das Leichte prettiger vinden. Is een dunnere doek alleen lastiger tijdens het knopen, of zit het ook minder lekker als je hem eenmaal aan hebt? Kun je er bijvoorbeeld striemen van krijgen als je hem over dunne kleding draagt?
Dat hangt helemaal van je knooptechniek af. Als je er bedreven in bent (en dat word je vanzelf) vind ik het wel meevallen met die striemen. (ik had een tijdje een Ellaroo, ook een dunne doek). Ik vermoed dat een Hopp das Leichte gewoon ietsje comfortabeler is in het begin. Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk. Kun je niet ergens in je omgeveing even gaan voelen aan doeken? En anders is dit misschien iets voor je: Doekenbieb : leen een draagdoek of babydrager Succes!