Hoi, Ik heb vandaag mijn 3D echo gehad. Super gaaf! Vandaag zou ik precies 30wk zwanger zijn. Nadat de mevrouw die de echo deed alles had opgemeten kwam zij uit op 30+6. Hoe kan dit en wat klopt er dan en moet ik aanhouden? Ben ik morgen 31 weken zwanger of gewoon vandaag 30? Met 38 weken wordt ik ingeleid (zoals het er nu uitziet) Hoe gaan ze dat berekenen wanneer ze dat gaan doen? Ligt dat aan de grote van het kindje en hoelang je dan zwanger zou moeten zijn volgende de grootte van je kindje? Het is mij even niet duidelijk. Toen ze het hoofdje op ging meten kwam ze op 33 weken uit. Heeft mijn zoontje een groter hoofd, maakt dit uit? Nogmaals, nadat ze alle maten had ingevoerd kwam ze op 30+6 uit. Ik hoor graag van jullie, bedankt. Groetjes
Hallo, Gewoon aanhouden 30 wkn, baby's groeien niet allemaal even snel of langzaam. Erfelijkheid speelt hier o.a een rol in. En baby's groeien niet dagelijks, ze groeien met spurten. Ze gaan uit van de uitgerekende datum die gesteld is bij de echo tussen 10-12 wkn. Er wordt geen correctie toegepast omdat jullie kindje 6 dagen voorloopt qua groei. Ik weet niet welke afmeting van het hoofdje cf 33 wkn was is dat de afmeting van oor tot oor of de omtrek? Groetjes Ineke