Het probleem was dat we de IND en de gemeente advies hebben gevraagd over het afstaan van de Duitse nationaliteit van mijn man, maar dat volgens hen niet gaat. Ga er toch weer is achteraan..
wij mochten wel zelf beslissen. volgens mijn als je kind na 1985 geboren is mag je dit ook zelf bepalen. daarvoor kreeg een kind standaard nationaliteit van zowel moeder als vader. moet wel zeggen dat partner dus zowel nederlands al turks heeft en dat daarom de keus er denk ik wel was bij ons. het werd ons gevragen bij erkenning en waren zelfs verbaast dat die optie erwas. wij gingen er vanuit dat ze standaard nederlandse zouden krijgen
ja dit bedoel ik. bij de erkenning moet je het al laten vastzetten. doe je dit niet dan kan je bij de geboorte niet meer wijzigen.
Bij mijn weten kun je altijd een tweede nationaliteit opgeven BEHALVE als de wetgeving van het land van herkomst dat verbiedt (zoals in Marrokko). Ik geloof niet dat dat in Duitsland het geval is. Ik zou contact zoeken met de Duitse ambassade, zoals ik al eerder zei, de IND en gemeente zijn NLse overheid en hebben in wezen niets te maken met een andere nationaliteit en zeker niet met het afstaan daarvan. Dat gaat altijd via het betreffende land.
wij hebben onze zoon niet hoeven erkennen omdat we al getrouwd waren voordat hij geboren was. Maar ik zal zeker contact ppnemn met het Duits consulaat. Bedankt voor het meedenken allemaal
Bij de aangifte van onze dochter is er volgens mij ook niet gevraagd naar de nationaliteit. Maar mijn ex kan dat ook gewoon verzwegen hebben. Ik ga maar eens mailen naar de Ugandese Ambassade. Alleen dat is in Brussel, kan ik dat dan gewoon in het nederlands schrijven?
Er wordt ook niet naar gevraagd met aangifte maar de vader van je kind staat ook gewoon in het GBA geregistreerd met dubbele nationaliteit (of alleen Ugandees, dat doet er niet toe) dus als je niets van tevoren regelt krijgt je kind bij aangifte automatisch de nationaliteit van beide ouders. Ik zou maar in het Engels mailen denk ik, meestal werken er toch bijna alleen maar Ugandezen op een dergelijke ambassade en dan heb je in het Engels lijkt mij minder kans op misverstanden dan in het Nederlands.
Hier moet je perse Duits praten op de Duitse ambassade in Amsterdam. Mijn vriend kent zijn Duits niet meer zo goed, en moest met handen en voeten vanalles uitleggen omdat hun geen nl spraken. Hoop niet dat dat bij de Ugandese ambassade ook zo is, anders zou je iemand moeten regelen die de taal spreekt
Ok, ik ben niet zo goed in engels dus dan laat ik mijn zus mij even helpen. Ik hoop maar dat het gewoon kan.
succes zeg, wat een lastige situatie zit je in. ik hoop dat je zus je kan helpen hiermee. en dat de ambassade ook actie erop zet. dit zijn dingen die t beste zo snel mogelijk opgelost moeten worden lijkt me. heeft je ex gedreigd haar mee te willen nemen? zo ja kun je denk ik ook politie en ind vragen wat te doen?
Nee niet letterlijk gedreigd. Maar ik weet waar hij toe in staat is. Of hij wilt nooit meer iets van haar weten en het boeit hem totaal niet meer, of hij krijgt het in zijn bol en gaat gekke dingen doen. Ik heb in een ander topic de tip gekregen om haar achternaam te veranderen in die van mij als ik 5 jaar alleen voor haar zorg. Er is geen omgangsregeling vastgesteld, de omgang die er geweest is was sporadisch.
Van de leger weet ik wel. Dan kan hij als hij groot is zelf bepalen wanneer hij naar de leger wilt gaan. Is ook maar een maandje.Maar ja toch vind ik beter dat zij ook turks nationaliteit hebben. En als wij in de toekomst voorgoed naar turkije willen gaan, dan is dat weer handig.
Vreemd, mijn man heeft ook dubbele nationaliteit, maar onze dochter heeft toch echt alleen maar de nl'se nationaliteit. Wij hebben beiden daar niets voor gedaan. Misschien omdat de tweede nationaliteit van mijn man "onbekend" is. Lang verhaal, maar het komt door het uit elkaar vallen van zijn land.
Mijn zoontje heeft, net als ik, ook een dubbele nationaliteit; de Ndlse en de Tsjechische (mijn vader is van oorsprong een Tsjech). Zoonlief heeft beide nationaliteiten automatisch gekregen toen mijn vriend hem ging erkennen tijdens mijn zwangerschap (we zijn niet getrouwd). Omdat het voor onze zoon geen consequenties heeft, zowel voordelig niet als nadelig, vinden we het eigenlijk alleen maar leuk! Wel vragen we ons af tot wanneer dit doorgaat. Krijgen zijn kinderen of kleinkinderen ook de Tsjechische nationaliteit en wat dan als die weer kinderen krijgen met iemand met een andere nationaliteit... Gek genoeg ben ik (ik geloof de eerste 2 jaar van mijn leven) geen nederlandse geweest, maar kreeg ik alleen de Tsjechische nationaliteit. Tot mijn vader genaturaliseerd was, pas toen werd ik ook nederlandse!! Tot zo'n 33 jaar geleden kreeg je bij geboorte nl. alleen de nationaliteit van je vader.
Het leger is alleen maar een maand als je het afkoopt he, en dat bedrag gaat of is onlangs omhoog gegaan dacht ik....dus hou daar wel rekening mee, gaat om duizenden euro's.
als je afkoopt voor je 39ste betaal je 5112 euro na je 39 tot 45 betaal je maar liefst 7667 euro en dan moet je dus al uitstel gevragen (elk jaar opnieuw) hebben anders kan dit oplopen tot 15000 euro. je moet dan ipv 15 maanden maar 1 maand het leger in. elke turk ook al woon je niet in turkijen ben je verplicht in turkijen 15 maanden in dienst te gaan als je niet hebt afgekocht. . doe je dit niet dan kun je een gevangenisstraf krijgen van 1 tot maximaal 3 jaar cel. ook al woon je niet in turkijen dan nog kan je gewoon een oproep krijgen om je dienst te komen vervullen mijn partner heeft nog wel een andere optie en dat is zijn turkse nationaliteit opgeven. dit gaat via een turkse consulaat en moeten nog kijken hoe dat in zijn werk gaat, wat dat kost en hoe we dat kunnen doen. wij zij niet van plan om in turkijen te gaan wonen, te werken en misschien op ooit een vakantie na die we willen gaan doen daar naar toe hebben we niks met het land. mijn partner kan amper turks en contact met zijn vaders is ook waardeloos. hij gebruiks die nationaliteit ook niet op de landen griekenland en marokko na kun je volgens mijn via een consulaat dus wel van je nationaliteit af met bepaalde voorwaarden. zo mag je in land waarvan je de intentiteit kwijt wilt geen strafblad hebben, geen belastingschuld, en wordt niet gezicht voor een strafbaar feit. verder moet je een andere nationaliteit hebben maar dat is logisch en meerderjarig zijn jou kind zal waarschijnlijk pas van der andere nationaliteit af kunnen komen wanneer zij dit zelfs kan beslissen en wanneer zij 18 jaar of ouder is.
Lovewinnie, nadeel is dan ook nog eens dat jullie daar niet eens op vakantie zouden kunnen wanneer je die dienstplicht niet geregeld hebt want dan word je direct opgepakt bij de douane.