ademhalingsapparaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emmetje, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmetje

    emmetje Bekend lid

    13 jul 2007
    517
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Mijn vriendin heeft 2 jaar geleden een baby gekregen en in haar geboorteland is het heel normaal dat je een apparaat kan kopen dat je onder het matrasje legt en wat dus de ademhaling van je baby registreert. Als er een bepaalde tijd (>15 sec geloof ik) geen ademhaling wordt geregistreerd, dan gaat er meteen een soort van alarm af (niet keihard hoor, maar ik zou er wel wakker van worden). Het apparaat kost iets van 150 euro. Kent iemand dit?! En zouden jullie het willen gebruiken?! Ik weet niet hoe het apparaat heet, maar als er geinteresseerden zijn, wil ik wel informeren. Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval, maar misschien kun je het hier in Nederland ook wel kopen. P.S. Je moet er wel erg in hebben om het apparaat uit te zetten als je je baby uit het wiegje haalt, anders gaat hij ook af natuurlijk ;) .
     
  2. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ken het niet en zou het ook niet zo snel kopen. ik weet niet het lijkt me dat je dan zo overbezorgt wordt.
     
  3. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Denk ook dat het die is Chacha, en volgens mij is de angelcare ook zoiets!
     
  5. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn moeder verkoopt deze dingen ook in haar winkel idd the nanny care
    Ik zelf zou er niet voor kiezen.
    Al kan ik me voorstellen dat ouders die bijv. een kindje hebben verloren aan wiegendood dit wel in huis halen.
     
  6. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik las in mijn geheim een keer dat een vrouw het voor haar kindjes ook had omdat ze een kindje waren verloren aan wiegendood bij hun bleek wiegendood erfelijk te zijn of een vorm daar van laat ik het zo zeggen maar in het verhaal werd uitgelegd het is een soort wiegendood met een hele moeilijke naam de kindjes stoppen dan telkens met ademen.

    ze had dus drie kindjes de eerste is vaak gestopt met ademen en heeft ook vaak in het ziekenhuis gelegen daardoor kwamen ze er achter door testen te doen of het ook erfelijk was toen ze zwanger was van de tweede bleek het wel zo te zijn dus die had het ook die had het alleen in een nog ergere vorm en is er aan overleden daarna raakte ze perongeluk weer zwanger want ze wouden dat eigelijk niet omdat ze niet weer die ellende mee wouden maken maar ja eenmaal zwanger toch gekozen om het te houden en dat kindje heeft het ook een aantal keer gehad.

    die mensen waren hellemaal kapot je die hebben in totaal iets van 6 of 7 jaar zo,n apparaat in huis gehad en die ging dus ook heel vaak af

    ik heb dit verhaal gelezen met kippenvel en tranen in me ogen zo erg vind ik het voor die mensen ..


    maar ik wou dus zeggen ikdacht dat die apparaten alleen medisch waren
     
  7. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    :)
     
  8. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    :(:
     
  9. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    hij ging heel vaak
     
  10. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik wil zoiets niet. De kamer is lekker fris, Jarissa ligt op haar rug en er ligt verder niets in haar bedje. De babyfoon staat aan omdat ik haar anders niet hoor als ze wakker wordt. Meer 'middeltjes' wil ik persoonlijk niet. Ik voel me hier het prettigst bij. Hoe meer je hoort/ziet, hoe onrustiger het mij maakt. Je moet ook een beetje vertrouwen.

    Ik kan me wel heel goed voorstellen dat als je zelf of in je omgeving wiegedood hebt meegemaakt dat je er dan heel anders over denkt.
     
  11. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    je hebt ook de angel care babyfoons daar zijn sensortjes bij die de beweging van je keintje registreren dus ook de ademhaling. die kan je zo in de babywinkels komen en kosten tss de 120 en de 170€ of je kan op marktplaats of ebay kijken daar zijn ze waarschijnlijk goedkoper je kan ze ook als gewone babyfoon gebruiken
     

Deel Deze Pagina