Dubbele wagen, naast elkaar of achter elkaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bloemetje23, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje23

bloemetje23 Actief lid

1 sep 2006
    138
    0
    0
    Sorry als deze vraag al is gesteld maar ik kon het op de eerste 3 pagina's niet vinden!

Onze kindjes schelen straks 17 maanden en ook al loopt de oudste al goed ik wil hem nog niet hele stukken laten lopen straks.
    Nu willen we dus een dubbele wagen aanschaffen maar what to do?
    Een wagen achter elkaar of naast elkaar? Wat rijdt lekkerder?

We hebben een bugaboo en die doen we nog niet weg, willen als we met het gezin weggaan de oudste in de buggy doen en de baby in de wagen. De dubbele wagen is dus echt voor als ik even naar de appie ga.

Of toch maar zo'n buggypod?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Die buggypods schijnen erg instabiel te zijn en werden ons door het personeel van de Babydump afgeraden. Wij hebben tweedehands een X Adventure Duowagen gekocht waar de kindjes naast elkaar zitten. Voor de jongste had ik een babynestje erin toen ze nog kleiner was, nu een voetenzak. Deze wagen is een driewieler met een zwenkwiel voor en hij is heel erg licht en wendbaar. Hij is ook niet overdreven breed, in de meeste winkels pas je gewoon door de deur. De kleine kan mooi plat liggen en mijn oudste (die vrij lang is) zit er heel goed in.

Er staat nu net zo'n wagen op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/229012571

3. bloemetje23

bloemetje23 Actief lid

1 sep 2006
    138
    0
    0
    Thanks voor je antwoord! Ik vond die buggypod er al niet zo stabiel uitzien.

Maar pas je met zo'n dubbele wagen wel door een voordeur? Lijkt me niet handig als je de wagen buiten moet laten staan :D

4. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bijna alle duowagens passen door een normale deur.
    Wij zijn afgelopen zaterdag wezen kijken naar duowagens. De verkoopster raadde ons aan om geen wagen aan te schaffen waarin ze achter elkaar zitten. Onze oudste is net 2 als de kleine geboren wordt en ze vertelde dat ze tot ongeveer 2 en een half voorin kunnen zitten ivm de zwaartekracht...de wagens zou anders kunnen gaan kiepen als er een "zwaar/ouder" kindje voorin zit.
    Nu vind ik zelf de tandemwagens niet zo heel erg geschikt omdat je de kleine niet goed ziet liggen en die nestjes vind ik niets.

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Kiepen ging hij hier nooit hoor. Maar het word vreselijk zwaar als ze groter worden. Moet je maar een kleine van bijna 4 voorin hebben en in van 1 zie dan maar een stoeprand optegaan. Dan moet je echt aan de achterkant gaan hangen bijna om hem omhoog te krijgen. pfff heb het een paar keer gedaan bij mijn moeder met neefjes en nichtjes erin maar je ben gewoon moe na het wandelen. :)

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als het goed is is het de bedoeling dat over een tijdje Sam achter gaat zitten en Fay voorin. Omdat het dan prettiger lopen is, maar of Sam dat accepteerd?

Je moet gewoon wel kijken wat je er mee gaat doen. Normaal vind ik onze wagen (achter elkaar, Jane) super alleen op het moment dat we gaan strandwandelen (1x gedaan) dan is het super zwaar. Dan is de easywalker sky toch echt wel prettiger vind ik.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Die van ons wel. Ik weet niet hoe het zit met andere merken, hoor!

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    absoluut naast elkaar!
    onze wagen (koelstra flexxo twin) past eigenlijk door alle deuren, behalve onze voordeur. maar: dit ligt echt aan onze voordeur! die is uitzonderlijk smal. door de bergingdeur past ie met gemak (en daar issie ook gestald, dus geen enkel probleem)
    vind het echt een súper fijne wagen, wij hebben hem ook voor 17mnd verschil, echt ideaal.
    maar wat duowagens betreft, denk ik wel dat goedkoop vaak duurkoop betekent bij duowagens (als je ze nieuw koopt bedoel ik). ik heb echt veel wagens uitgeprobeerd, maar de goedkope zijn vaak behoorlijk gammel, en je verkijkt je er snel op hoe het écht loopt met je kinderen erin! een lega wagen 'achter elkaar' die je leeg test, loopt heel anders dan met 2 kinderen en ook nog eens de zwaarste voorin, een stoepje op te duwen...!
    ik heb ook de x-adventure twinco geprobeerd, die is behoorlijk krap en 'gammel', terwijl hij niet eens zo heel erg goedkoop is. een duobuggy loopt ook niet fijn bij een flinke wandeling.
    de flexxo loopt echt fijn, mijn oudste is nu zo'n 14kg en mijn jongste 9,5kg, het loopt echt enorm soepel en makkelijk, kan gewoon met 1 hand sturen (alleen niet de stoepjes op met 1 hand).
    goedkoop wassie niet, maar via MP in nieuwstaat wel een leuk stuk goedkoper dan nieuw.

9. bloemetje23

bloemetje23 Actief lid

1 sep 2006
    138
    0
    0
    Ik lees het al, naast elkaar heeft duidelijk de voorkeur! :D
    Fijn om te weten! dan gaan we eens goed marktplaats enz afspeuren!

Idd een wat groter kindje een stoeprandje opliften lijkt me dan superzwaar en ik ben ook nog eens klein van stuk, zie me al hangen :D

10. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @mineke:

Ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoeveel het leeftijdsverschil is.

11. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Wij hebben een Phil & Teds gekocht en onze andere wagen via mp verkocht.
    Het voordeel van de wagen is dat deze ook als enkel te geebruiken is.
    Het is echt een super wagen.

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Je heb gelijk maar het probleem is dat de oudste graag voorin wil zitten, maar alleen mijn moeder heeft maar zo'n wagen. Ik heb er thuis geen 1 nodig want mijn kinderen schelen genoeg in leeftijd om al te kunnnen lopen.

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @nique:

Dat lijkt mij ook wel wat. Hoe zit dat met het babynestje? Kun je in het nestje kijken of ligt deze van je af?

Deel Deze Pagina