Dubbele zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door hanneke88, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Goedemiddag,

Ik heb een vraagje heb vandaag een brief gekregen over mijn zez uitkering en krijg het maximale omdat ik meer dan 1225 uur heb gewerkt voor mezelf.
    Nu krijg ik ook nog een zwangerschapsuitkering van een bouwmarkt waar ik ik 2 dagen in de week werkte.
    Word hier nog iets aan veranderd omdat ik van de zez het maximale krijg? Of krijg ik echt zoveel.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste hanneke88,

Excuses voor de late reactie. Ik zoek voor je uit of je WAZO mogelijk wordt ingehouden op je ZEZ-uitkering, maar heb hier nog iets meer tijd voor nodig. Je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord op je vraag.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Hallo Martijn,

Dank u wel dat u dit voor mij uit wil zoeken.

Met vriendelijke groet,
    Hanneke

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hanneke88,

Je hebt recht op een ZEZ-uitkering voor je werkzaamheden als zelfstandige.

Je geeft aan dat je meer dan 1225 uur hebt gewerkt.
    De hoogte van je ZEZ-uitkering is dan het wettelijk minimumloon.

Daarnaast heb je recht op een WAZO-uitkering voor je dienstverband bij de bouwmarkt.
    De hoogte van de WAZO-uitkering wordt bepaald door het loon dat je verdiende in de loonperiode van 4 weken of 1 maand vlak voor je verlof.

Je kunt dus inderdaad twee Zwangerschaps-uitkeringen van UWV ontvangen, WAZO en ZEZ.

Let op:

Het totaalbedrag van beide uitkeringen kan/mag niet hoger zijn dan je totale inkomsten in loondienst en als zelfstandige.

Is dit wel het geval dan dan wordt het verschil berekend.
    Dit verschil wordt dan in mindering gebracht op je ZEZ-uitkering.
    Dit kan het geval zijn als je als zelfstandige wel meer dan 1225 uur hebt gewerkt maar minder dan het wettelijk minimumloon hiermee hebt verdiend.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Ik wens je een fijn verlof en een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina