hallo, Sinds 1 januari werk ik bij het flexbureau ik ben op dit moment echter 7 weken zwanger en sinds het weekend erg ziek. K heb me daarom noodgedwongen in mijn proeftijd ziek moeten melden heb het hele verhaal uitgelegd en verteld dat ik zwanger ben. Omdat mijn lichaam het op dit moment erg zwaar heeft met de zwangerschap heeft mijn verloskundige aangeraden om voorlopig tot ik aangesterkt ben niet te werken omdat ze me anders op willen laten nemen in het ziekenhuis. Ik heb vandaag dus wederom contact opgenomen met mijn werkgever en deze situatie uitgelegd ze reageerde hier erg begripvol en schrokken net zoals mij hier erg van. Echter word ik een paar uur later opgebeld met het nieuws dat ze me gaan ontslaan per 1 februari, omdat ze niet weten hoe het verder met mij zal gaan en ik ook maar een half jaar contract heb. Help wat moet ik doen??
Gister heb ik al wel een ww-uitkering aangevraagd maar nu blijkt dat ik dat ook helemaal niet had moeten doen heeft dit verder ook gevolgen? gr Natasja
Beste Natasja, Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Jammer dat je werkgever je ontslaat tijdens de proeftijd. Wanneer je ziek uit dienst gaat moet je werkgever je ziek (vanwege zwangerschap) uit dienst melden bij UWV. Dit doet de werkgever op je laatste werkdag. Binnen 4 weken na ontvangst van de aanvraag ontvang je een beslissing van UWV. Je zegt dat je al wel een WW-uitkering hebt aangevraagd. Ik verzoek je vandaag of morgen contact op te nemen met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294) om je WW-aanvraag te laten intrekken. Vervolgens zal mijn collega dit doorgeven aan de WW afdeling die je aanvraag in behandeling heeft. Je zult een brief ontvangen dat je aanvraag niet verder in behandeling wordt genomen. Actuele informatie over ziek uit dienst gaan vind je hier. Ik wens je heel veel beterschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare