dubbeltje op zijn kant , wie kijkt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door twee, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Volgens mij zei Annemarie wel dat ze een deel vd toeslag er al afgehaald had.

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Volgens mij had ze haar arbeidsongeschiktheid uitkering eraf gehaald. Ik kan me niet herinneren dat ze iets over toeslagen zei.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

#443 Imensa, 17 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2014
    Klopt. Ook niets gehoord over toeslagen.

Wat ik noh wel raar vond was dat zon gezin als vorige week beloond werd met allemaal leuke dingen.

En dit hard werkende gezin niets kreeg (of heb ik het gemist)

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Een etentje op het strand kregen ze. Maar dat was het.
    Vind al die kadoos ed ook maar dikke onzin.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ook, het is misbruik!

Ps 710 euro... en dan zeggen Oh we moeten al zo beknibbelen! voor 2 volwassenen en 1 kind van 14....
    ontzettend!
    en we weten nog altijd niet waar ze het geld aan heeft uitgegeven, dat wilde ook echt niet op tv hebben. Volgens mij gaat ze straks weer op dezelfde voet verder nu ze meer inkomsten hebben.

6. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

En toch was dit stel minder kansloos dan de andere weken. Bereid om werk te zoeken. Vind het alleen wel gek inderdaad dat er niet uitgekomen is waar ze teveel aan uit hebben gegeven. Ik hoop heel erg dat dit gezin op deze voet verder gaat en dat het een eyeopener was. Bij hen heb ik nog de hoop dat het goed komt. En wat ik hier las over het stel van vorige week, goed dat die auto weg is inderdaad, een gevaarte minder op de weg.

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    O zeker is dat misbruik geweest idd.
    Met zoveel pingeld voor boodschappen nog naar de voedselbank.
    Hoe heeft ze dat gedaan? Je moet dan toch ook iets aantonen daar lijkt mij?

Ja Annemarie zei dat ze er iets van af had getrokken, maar wat precies weet ik niet.

En idd....de eerste weken wel nog eten erbij van de voedselbank, dan kunnen ze het met eur80 doen, dus ben benieuwd als dat wegvalt.

Idd viel mij ook op dat zij alleen maar een etentje kregen.
    Ook had ik meteen al zoiets dat zij wel zou moeten weten dat een baan in de horeca niet met haar ziekte kon omdat ze te lang moet staan dan.
    Maar ze wilde wel werken en daar was ze erg positief over. Beide gingen ze ervoor! Vraag me dan alleen af als ze werkt of haar uitkering dan niet ingetrokken wordt. Ze was toch voor 80-100% afgekeurd. Of mag ze dan wel voor 20% werken?

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
    Zeg dat ze voor 80 % is afgekeurd en ze gaat werken, dan moet ze dit opgeven bij de UWV, die bekijkt hoeveel ze verdient en aan de hand daarvan wordt het uitkeringsbedrag aangepast.

zeg ik krijg 600 euro aan wao en besluit toch een paar uur te werken en verdien hiermee 200 euro. Dan zegt de uwv goed dan krijg je het van ons aangevuld tot 600 euro (dus 400 wao) Tenminste zo zou het werken (als mensen de boel niet oplichten).

Wat betreft de voedselbank, hier ook de oude buren van mijn schoonmoeder die dus voedsel krijgen van de voedselbank maar wel bijna dagelijks bij de aldi (schoonmoeder woont hier tegenover) weg komen met een kratje bier en wat andere drank (mensen hebben alles al verzopen)

Vind het wel vreemd dat het totaal niet duidelijk werd waaraan die 700 euro per maand pinnen nu aan werd besteed.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je loopt bij de kleding bank (nooit van gehoord overigens) en voedselbank en geeft buiten dat 700 euro per maand kwijt aan levensmiddelen?
    Vind het goed van haar dat ze bereid is te werken ondanks de reumatische klachten maar wat een stom idee om iemand met die klachten staand werk te laten doen.

10. Trueno

Trueno Actief lid

5 jul 2014
    302
    4
    18
    Belachelijk hoe triomfantelijk die vrouw steeds ging verkondigen wat voor moois ze nu weer van de Voedselbank gekregen had. Er zijn genoeg mensen die het wel echt nodig hebben, terwijl ik bij hun er m'n twijfels over heb. Je zou denken dat er wel een strengere controle op zou zitten..

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Maar wat heeft dat voor zin als het eindbedrag hetzelfde blijft?
    Dan zou ze het meer moeten doen voor haar sociale leven lijkt mij.

12. Tamio

Tamio Niet meer actief

Nou ja, ze hadden het wel nodig denk ik, alleen bleven ze daarnaast nog vrolijk schulden maken. Dat zou niet moeten kunnen.

Haar uitkering was maar tegen de €250 meen ik, dus alles wat ze meer gaat verdienen is winst.

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Het wordt toch aangevuld met allerlei toeslagen dan....
    Ik snap er dus niks meer van nu.

14. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Net even teruggekeken. Inderdaad blijft het allemaal een beetje vaag waar al dat geld aan uit is gegeven. Maar eerlijk gezegd geef ´k dit stel tot nu toe wel de meeste kans om uit de schulden te komen.

Ps, is er aan het einde nog een terugblik hoe het er nu met iedereen voor staat, was dat andere seizoenen zo

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113

Het heeft zin als je op deze manier een voet tussen de deur krijgt, je uren uit kunt bouwen zodat je meer gaat verdienen dan je wao is en je dus op die manier uit de wao kunt komen.
    Of je dit lukt met een chronische ziekte is maar zeer de vraag.

16. Ons Kleintje

je zag ook wel dat ze moeite had met het vasthouden van het voedsel dat ze aan het klaarmaken was.
    reuma is een ellendige ziekte. Maar dan nog kun je toch wel werken, ligt er gewoon aan wat je dan precies doet natuurlijk.

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja precies, hier ben ik ook bang voor.
    Geen idee of dat auto rijden dan wel zo goed is?

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mijn moeder heeft reuma oa in haar handen. Kan je vertellen dat er weinig overblijft hoor. Ze heeft ontzettend last van stijve vingers/handen/armen.
    Administratief werk houd al op gezien ze na een paar woorden al kramp in haar handen krijgt. Typen idem. Lang staan gaat niet, lang zitten niet.. geloof me geen baas die je wilt hoor. Zeker in deze tijd plus de leeftijd er nog bovenop. Dus iets vinden wat passend is is in deze tijd nagenoeg onmogelijk.

19. Ons Kleintje

ik weet er alles van helaas. Maar er kan toch wel iets zijn, denk ik dan. vast een hele zoektocht, maar de mensen die ik ken die reuma hebben, werken nog wel. met goede medicatie.

20. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

Ze verdient nu al meer dan haar uitkering, ze kreeg nu geloof ik iets van 600 euro, haar uitkering was +/- 250, dus houdt ze er al 350 euro aan over.....

Deel Deze Pagina