Ik heb echt geen medelijden met dat stel ze hebben alles zelf gedaan. Je weet zelf toch ook wel als je je studie niet afmaakt dat je de studiebeurs moet terug betalen en gewoon weer aan een andere studie beginnen. En dan nog in een verwachting van een 2de . Snap je de wens kan hebbben maar je moet wel na denken over je finacieen ze kunnen die kinderen toch niks bieden als je zoveel schuld heb?
Ik zat ook al te denken. 2300 euro voor een magazijn medewerker op uitzendkracht basis. Dat kan haast niet maar idd ze hebben de toeslagen meegerekend. En dan die boodschappen. Ja de Page was in de aanbieding maar dan is het huismerk waarschijnlijk nog goedkoper. De Aldi zit daar om de hoek maar ja die verkoopt geen a merken.
Ik vond dat salaris ook wel heel hoog voor een uitzendkracht! Vind het idd heel erg en ook stom dat je op zo een jonge leeftijd al zulke schulden hebt.
Wow wat een bizarre aflevering. Sowieso snappen ze inderdaad niets van goedkoop boodschappen doen. zelfs toen ze houdbare melk pakte was er nog een goedkoper alternatief. Ik zag ook robijn wasverzachter staan terwijl er veel goedkopere merken zijn. Ik vraag mij dan af moeten ze van die 100 per week ook kleding etc kopen? En wat krom is is dat die mensen leefde van toeslagen. Het is toch te bizar voor woorden dat ze elke maand zo'n bedrag hebben door een groot deel aan toeslagen terwijl als je net iets teveel verdiend je gelijk duurder mag gaan wonen en geen recht hebt op toeslagen.
Nou, ik ben toch blij dat jij het ook zo ziet! Jarenlang geprofiteerd van de staat, zonder ook maar ene poot uitgestoken te hebben (niet gewerkt, geen afgeronde studie en zelfs geen vrijwilligerswerk). Terwijl er hier in Nederland gezinnen naar de verdommenis gaan door werkloosheid, huizen moeten verkopen met flinke restschuld. Mensen die naast hun baan ook nog kranten/folders rond brengen, rond de feestdagen tot diep in de nacht kerstpakketten maken via het uitzendbureau om zo hun achterstand bij de ziekenfonds in te halen, zodat zoon eindelijk zijn beugel kan.:x Etc. etc. Echt: ik heb voor bijna iedereen respect, zie altijd wel een positief punt bij iemand, maar voor deze 2 uitvreters niet! Nee, hun zetten ook nog bewust een tweede kind op de wereld. Laat ze ook maar een paar krantenwijken lopen om hun schulden af te lossen. Maar je zult zien dat zulken nog flink geholpen gaan worden ook.
Ben het ook wel grotendeels eens met de meesten hier. Wij krijgen geen euro aan toeslagen, en dat is ook prima, we zijn allebei gezegend met een baan en we hebben het goed. Maar het verbaasd me echt dat er mensen de hele dag niets doen en dan ook nog allerlei toeslagen krijgen. Allebei gezond, en de hele week thuis, en dan kot? En een rommelig en smoezelig huis? Wat doe je dan de hele dag? En een hond? Was die ook van hen? Wat kost dat aan voer, dierenarts etc. Begrijp dat je je hond niet zomaar wegdoet maar denk na voordat je aan zo'n verantwoordelijkheid begint. En dan zwanger van je 2e kindje? Die schuld was er ook al toen ze besloten voor een 2e te gaan...struisvogelpolitiek, flink frustrerend. Hoe kun je nou 5 uitzettingsbevelen missen? Boodschappen.....zwitsal doekjes, dat zijn ook echt de duurste die er zijn volgens mij...... Moet wel eerlijk zeggen dat het programma voor mij ook altijd wel een eye opener is. Ik ben ook erg makkelijk met boodschappen en kleding kopen. Wij hebben verder dan geen schulden oid maar toch..... Respect voor alle mama's die rondkomen van een kleiner bedrag. En ik hoop echt voor de kindjes dat dit stel er uit gaat komen en de ernst van de situatie echt inziet.
Jeetjemiena wat een schulden! Wat ik echt niet begrijp is hoe ze op zn hoog bedrag zaten qua boodschappen!! Dat is toch niet normaal. Wat spendeer je dan weekelijks aan boodschappen :O Als ik naar mezelf kijk;Ja ik koop soms ook robijn wasmiddel in plaats het goedkope, maar ik kan het missen financeel. Als je het geld niet hebt dan snap je toch wel dat je daar niet naar kan kijken...(Of gaat het meer om de heb?) Net zoals er persé merk cola moet komen en page toiletpapier..... Ik hoop van harte dat ze zich nu aan het weekbudget houden en wat meer gaan kijken naar de goedkopere dingen dan in plaats te kijken naar van welk merk iets afkomt...
Vreselijke lui, het zijn gewoon profiteurs van de maatschappij die liever lui zijn dan moe!! Die gozer moet gewoon 80 uur in de week gaan werken. Hij heeft samen met die vriendin van hem voor die schulden gezorgd!! Ik vind dat hij door middel van keihard werken en leven op een minimum, die schulden zo snel mogelijk af moet gaan lossen!! En die vriendin van hem, die gaat ook maar een parttime baan zoeken voor doordeweeks en een baan voor in het weekend, want zij heeft net zo goed meegewerkt aan het maken van die schulden. Ik vind het ook gewoon sneu voor die kindjes, die moeten het ook met weinig doen omdat hun ouders zo stom zijn om zulke schulden te maken.
Ja dat snapte ik ook niet, het was toch iets van 1000 euro in de maand, wat ze besteedde aan boodschappen?? Echt bizar!!
Ja meer dan 1000 in de maand... zit het programma nu net terug te kijken, studeren studeren jo als je al 4x niks afmaakt moet je gaan werken!! Dan boodschappen.. ik zie merk cola, merk wasmiddel enz enz! Waarom ga naar de liddel, als je zo diep zit zou je alleen water met siroop moeten drinken. Het ergste is nog dat die moeder slapeloze nachten heeft en mevrouw overal der handje maar openhoud. hoe kan je boodschappen doen als je geen geld hebt? tenzij je indd alle andere dingen niet betaald hou je wel over En dan nog un kindje.. omg waarom
meen me te herinneren dat die financiele muts zei dat ze de afgelopen 2 weken 700 euro hadden gepint Maar wat ik mij dan afvraag, doet die instantie die verantwoordelijk is voor de studiefinanciering dat zo gemakkelijk? Ik bedoel ze maken studie nr 1 niet af en daarom moeten ze de daarvoor ontvangen studiefinancieren terug betalen, dit doen ze niet maar krijgen ondertussen wel weer nieuwe financiering voor studie nr 2,3 en 4. Zo'n instantie moet dan toch eigenlijk ook zeggen, betaal eerst je eerste schuld maar eens af en dan kun je financiering voor studie nr 2 aanvragen.
Nou idd, dat zeiden wij ook al,waarom laat de ibg deze mensen aan 3/4 opleidingen beginnen! Na de 2de moeten ze toch gewoon zeggen, sorry maar nu krijg je niets meer?
Ik heb de uitzending net ook bekeken, wat triest zegt dit, echt te triest voor woorden. Zij is inderdaad net zo schuldig als hem. Zij gaat ook gelijk in een slachtoffersrol zitten wanneer haar moeder haar op de feiten drukt. Gewoon jaren studiefinanciering liggen te trekken, en helemaal niets uitvreten. Nederland, de overheid is hier schuldig aan dat dit allemaal zomaar kan. echt te ziek voor woorden, ook werkende mensen moeten voor dit soort mensen aan het werk. ( belasting afdragen) Onze zorgpremie gaat volgend jaar niet voor niets omhoog. Wellicht moeten dit soort mensen op straat belanden, zodat ze eens keihard met de neus op de feiten worden gedrukt. Geen goede voorbeeld-ouders; kind op bank viel zittend in slaap. Trouwens aan het eind van het programma stonden er ook nieuwe zitbanken in hun huiskamer.............? ! tja
Ik heb die aflevering ook gekeken. Ik wist niet wat ik hoorde.. Allebei aan 3 of 4 opleidingen begonnen en niet afgemaakt. Hadden al een kindje en kregen en nog een. Leven van allerlei toeslagen en 80.500 schuld hebben. En dan weer aan een opleiding beginnen. Ik snap niet hoe je t zo ver kunt laten komen.
Ik meen dat ze zelfs 1400 euro uitgaven aan 'huishouden'? Dus boodschappen, benzine etc. Jeetje, wij zitten nu rond de 500 en dan willen we dat nog omlaag brengen, want we kopen nog best wat onnodige A-merken (gemakzucht nog vanuit zwangerschap ). Ik zou niet weten hoe ik 1400 euro moet uitgeven geloof ik Ik meen dat dat nu ook niet meer zo makkelijk gaat, maar zij zullen die schuld al jaren geleden zijn begonnen.
Ik geleuf dat ie over een half jaar weer een schup onder de kont moet. Die jongen stopt denk ik als alle hulp van het programma voor bij is over een half jaar zo weer met werken. Lijkt me echt een bankhanger; sorry. vind ze allebei lui. Maken een hoop verkeerde keuzes. Zegt hij ik wil gaan leren voor timmerman... Nou als hij de bouwplaats opkomt staakt iedereen...
wauw dat verbruiken wij ook bij lange na niet. Toevallig deze week bij de plus gehaald (man zijn dienst was veranderd en op de scoot krijg ik lang niet alles mee en de plus hier bezorgt voor 50 cent de boodschappen aan huis) en was voor 58 euro klaar aan wekelijkse boodschappen (moet ik wel toegeven dat we voor zondag niets nodig waren omdat we dan uitgenodigd zijn om bij mijn ouders te eten).