Hopelijk kunt u me helpen. Ik geef nu ruim vier weken BV en had in het begin erg pijnlijke tepels. Nu is de rechter tepel niet meer pijnlijk maar de linker doet echter steeds meer pijn. De tepel doet zowel tijdens het voeden als na het voeden veel pijn. Na het voeden heb ik soms nog wel een uur lang een branderig gevoel. Ook zitten er soms witte vlekken op mijn tepel vlak na het voeden. Heeft u enig idee wat hier tegen kan helpen? Ik heb wel het gevoel dat mijn kindje goed aanhapt, geen verschil tussen links en rechts. Alvast bedankt!
Hoi. Dank je voor je vraag. Vervelend dat het voeden pijnlijk is. Het voeden mag geen pijn doen. Het mag de eerste paar seconden gevoelig zijn, maar niet pijnlijk. Ik vraag me toch af of je kindje goed aanhapt? Is je tepel wit na het voeden? Is je tepel rood of droog? Of heb je misschien uitslag? Het zou goed zijn als je een lactatiekundige bij jou in de buurt een keertje laat meekijken met een voeding, dan kan ze het aanleggen bekijken en even naar je tepels kijken. Groetjes Saskia
Mijn tepel heeft na het voeden (soms tot een uur daarna nog) witte vlekjes erop, alsof er geen bloed meer in de tepel zit op die plekken. Maar daarna ziet mijn tepel er weer normaal uit, niet extra rood of droog en geen uitslag.
Hoi, Dat klinkt toch als niet goed aanhappen. De tepel hoort ook na het voeden mooi rose doorbloed te zijn. De tepel lijkt niet ver genoeg in de mond van je kindje te zitten, waardoor hij je tepel met zijn zijn kaakjes vast houd. Deze manier van aanhappen verhoogd ook de kans op kloven. Laat een lacatiekundige bij jou in de buurt meekijken en je tips geven om je kindje goed aan te leggen, zodat je geen pijn meer hebt bij het voeden. Op de volgende site kan je kijken wie er bij jou in de buurt zit: Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding Groetjes Saskia