Zoon drinkt wisselende hoeveelheden uit de fles

Discussion in 'Borstvoeding' started by Amelien, Dec 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden. Sinds een maand werk ik weer 3 dagen per week. Mijn zoon gaat dan 1 dag naar een vriendin, 1 dag naar het kdv en is 1 dag thuis met manlief.

Het drinken uit een fles was voor ik weer ging werken een groot probleem. Na alle flessen geprobeerd te hebben, hebben we uiteindelijk een fles gevonden waar hij wel uit drinkt. De breastflow fles.

Kolven gaat helaas moeizaam. Maat nu ik fenegriek capsules gebruik gaat het wel wat beter. Nu mijn zoon snachts doorslaapt kolf ik 's morgens ongeveer 180 ml. De andere 2 kolfbeurten is dat ongeveer 100ml. Ik kan tot nu toe (met een grote vriezervoorraad) alles redelijk bij elkaar gekolft krijgen maar het probleem is dat mijn zoon nogal wisselvallig is in de hoeveelheden die hij drinkt. De laatste 2 weken drinkt hij bij manlief en op het kdv ongeveer 200ml per keer. Bij mijn vriendin is dat tussen de 100 en 140ml per keer. Gisteren dronk hij bij manlief zelfs 2x 260 en 1x 225ml. Ik vind het dus lastig te bepalen welke hoeveelheden ik in de flessen moet doen. Aangezien ik het al moeilijk bij elkaar gekolfd krijg vind ik het zonde om flessen van 200 te maken als hij vervolgens maar 100 drinkt.

Bijkomend probleem is dat het met mijn zoon zijn groei niet zo heel denderend gaat. Ik heb op het kdv de instructie gegeven dat als ze het idee hebben dat hij na de fles nog wel wat lust, ze hem meer moeten aanbieden. (In de hoop dat hij beter gaat groeien)Maar het gevolg hiervan is dat hij dan 's avonds bij mij maar weinig drinkt, wat dus niet goed is voor mijn productie. Het schiet zijn doel dus voorbij.

Tot nu toe maak ik steeds flessen van 150ml en geef ik 150ml extra mee in een potje. Maar na gisteren ben ik bang dat dit te weinig is. Ik wil dus morgen flessen van 200ml en een extra potje van 180 meegeven.

Maar als hij deze hoeveelheden blijft drinken zal hij toch op een gegeven moment kunstvoeding moeten drinken op het kdv en bij de oppas.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

2. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Wow :$ niet gek dat je die hoeveelheden niet bij elkaar gekolft krijgt.
    200cc per keer is echt veel en veel te veel. Hij heeft dus 745cc op 1 opvangdag gehad. Stel dat is 12 uur dat je weg was, en hij drink de rest van de tijd bij jou, zou hij 1490cc over een dag binnen krijgen, mocht hij bij beide evenveel drinken. Dat is heel veel.

Je zoontje is gewend om te werken voor zijn melk, uit de fles loopt het zo naar binnen, zijn zuigbehoefte is dan nog niet voldaan.
    Welke fles gebruik je en wat voor speen? Hoelang doet hij over de fles?

Houd een maximum van 150cc aan, dat is de natuurlijke maaggrootte van een 1 jarige. Liever vaak kleinere beetjes dan 1x heel veel. Na de voeding mag hij gerust een speen om zijn zuigbehoefte te voldoen. Het duurt even voordat baby ook een vol gevoel heeft.

Ik lees dat zijn groei niet denderend is. Heb je de bv curve ingevuld, hoe is zijn groei hierop? Dan kijken we niet naar het aantal grammen dat hij groeit maar of hij ook afbuigt op de curve.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Hoe verlopen de flesvoedingen, en welke speen gebruik je?

Share This Page