Waar kopen jullie de bewaarbekers/potjes voor moedermelk in te vriezen? Ik heb er nu een 20tal van Philips avent, maar die zijn toch vrij duur. En ik zou er nog een 40tal moeten hebben...
Ik deed de inhoud als t bevroren was in diepvries zakjes. Om te ontdooien deed ik de blokjes weer in een bekertje. Deed meerdere blokjes van dezelfde hoeveelheid in 1 zakje en schreef dan wat erin dat. Bv. 6x 100cc of 4x 150cc. Stuk goedkoper dan al die bakjes/flesjes.
Ik gebruik Beldico flesjes. Ik schroef ze zo aan mijn kolf en daarna de koelkast of vriezer in. Na het opwarmen giet ik (of nou ja, papa of de oppas) de melk dan over in de fles waaruit hij drinkt. Ik weet niet of ik reclame maken maar ik heb ze hier gekocht: Beldico :: Borstkolvenshop De Boezem
Ik heb bergen flesjes gekocht op mp. Ik heb bij de oudste ook wel milktrays gebruikt, maar vond dat toch 'gedoe'. Je moet nl wel steeds die staafjes eruit, schoonmaken en nieuwe melk er weer in doen. Die flesjes schroefde ik aan de kolf en dan de volgende dag zo mee naar de oppas of dezelfde dag nog de vriezer in. UIteindelijk had ik iets van 80 flesjes in de vriezer staan en mocht je interesse hebben, ik heb ze niet meer nodig.
Ik ben supertevreden over de milktrays dus hoop jij ook. Ik vond t itt de vorige persoon geen gedoe, snap wel wat ze bedoeld maar ik haalde de melk eruit, spoelde de tray om met m'n kolfspullen van de dag, waste alles met sop af, verse melk in de tray en kolfspullen weer in de tas. In 10 minuten alles klaar! En als je een keer haast hebt/geen afwaszin, je hebt 2 trays dus dan skip je gewoon dagje!
Waarom heb je zoveel potjes nodig? Hier had ik wel wat op voorraad in de vriezer maar meer dan 10 aventbakjes nooit. Kolf gewoon en geef dat de dag (of na paar dagen) erna vers mee. Diepvries melk werd hier ook niet lekker gevonden dus alleen voor noodgevallen. Na stoppen heb ik het weggeknikkert . Zoontje heeft ong 15 maanden gedronken maar het liefst live .
Ondertussen heb ik milk trays gekocht, dus geen potjes meer nodig. Ik geef nu ook altijd live, maar kolf nadien ook nog af. Ik wil graag een diepvriesvoorraadje voor als de babysits komen als ik terug ga werken. of als ik onverwacht langer van huis ben, is er altijd wat in huis. Ik ga 1 jaar live geven + kolven en wil dan nog 3 maanden de diepvriesvoorraad opmaken, zodat ze 15 maanden borstvoeding heeft gehad.
Ik heb nu 6 voedingen in de vriezer liggen, heb op mijn werk 5 flesjes nodig om 3x te kolven en zoon drinkt er elke dag 3 op, en dan staan er soms nog 1 of 2 extra in de koelkast, dus dan zijn er al 15 of 16 in gebruik. Ik heb er tussen de 20 en de 25, dus als ik een dagje geen zin heb om alles af te wassen/steriliseren/afdrogen is er geen man overboord. Een grotere voorraad vind ik niet nodig, maar als ik ineens heel veel melk heb bestel ik er gewoon nog een paar bij..
Ik gebruik de moedermelkzakjes van Lansinoh. Niet echt milieuvriendelijk, maar met een kleine vriezer wel erg handig. Bovendien ontdooit melk sneller als je het plat in een zakje invriest. Die van Lansinoh zijn de goedkoopste die ik kon vinden.