Dubbio

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sunshine1975, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Hallo ik heb even een vraag
    mijn dochtertje is 3mnd geweest, en ze krijgt de fles op de volgende tijden en dat red ze ook
    700
    1100
    1500
    1900
    2230
    Maar wat ik doe, ik maak het wel wakker zodra het de vier uur om zijn.Anders schuift de hele boel zo naar de nacht en de nacht slaapt ze prima door.
    Maar met de fles van 22.30 dan slaapt ze en dan haal ik haar uit bed en dan doet ze heel even haar ogen open en gaat dan slapend haar fles drinken.
    Maar moet ik deze wel blijven geven dan, en wanneer merk je wanneer ze die laatste fles niet meer nodig hebben?want ze drinkt niet altijd al haar flessen leeg.
    ik hoop dat je een antwoordt voor mij hebt.
    Bedankt alvast
    Vriendelijke groetjes Sunshine

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Sunshine,

Tussen de 4-6 maanden gaat een kindje over het algemeen van 5 voedingen naar 4 voedingen. Dit verschilt een beetje per kindje. Beneden de 4 maanden is het nog wat vroeg om al 4 voedingen te geven. Het is dan ook nog belangrijk om niet langer dan 10 uur tussen een voeding te laten.
    Wat je nu doet ziet er goed uit. Misschien dat je dit nog even kunt aanhouden tot ongeveer 4 maanden en dan evt. kijken om op 4 voedingen (210 ml /7 schepjes) over te gaan. Laat ze af en toe wat staan, maar is ze verder vrolijk en groeit ze goed dan is dit geen probleem hoor. Het zijn gemiddelde hoeveelheden.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina