We willen in huis gaan schilderen en zijn aan het denken hoe we dit het beste kunnen doen. Onze vraag is, heeft er iemand ervaring met zo`n verfpad ( van tv ) of met het gebruik van een verfspuit in huis? We hebben beneden allemaal structuur muren en de vorige keer heb ik dat helemaal moeten tamponeren ( hoe schrijf je dat ) met een kwast. Ben een paar dagen bezig geweest gewoon. Alvast bedankt.
Bij mij werd alles toch dezelfde kleur (wit) dus ik heb gewoon met een grote ronde kwast (niet zo'n rechte) alle hoeken en randen gedaan en daarna met een brede roller (zoeen met een lange staaf voor aan het plavond) de hele muur geschilderd. Ik moet toch zeggen dat ik in een middagje klaar was met de complete woonkamer plus keuken. De dag erna de kamer van mn dochter gedaan. die werd roze dus ik heb in de ochtend wit geverfd eerst, dat laten drogen en na 2 uurtjes de roze eroverheen, ideaal. Was ook al om 14:00 klaar. (begon om 8:00 met verven. Gaat dus sneller dan je denkt Met onze slaapkamer ben ik langer bezig geweest maar die had een speciaal patroon dus ben een hele tijd bezig geweest met patronen afplakken e.d.! Dus een complete dag bezig geweest.
wij hebben hier zo`n enorme structuur in de woonkamer dat een gewone vachtroller niet werkt. Heel veel stukken blijven open van verf. Dat is juist het probleem
ojee, dan zal ik het eerst (laten) behangen... en dan daaroverheen schilderen. of een mooi behang uitzoeken.
behang zal niet goed pakken. Dan moet eerst de muur gestuucd worden. En dat gaat ons wat teveel kosten. We moeten dus echt schilderen, en vind dat ook leuk werk hoor. En als we wel gewoon met kwasten en rollers moeten werken is dat ook niet erg, maar was even aan het kijken naar andere opties.
Ik denk dat als je flinke structuur hebt en je vindt t wel mooi dat je dan t beste zon spuit kunt halen.. ze zijn tegenwoordig ook al een stuk goedkoper te krijgen bij de bouwmarkten en dat wordt dan t egaalste.. Enige wat ik niet weet is hoe die is in de randjes, maarja als je de eerste halve meter met de kwast moet doen en de rest zou kunnen spuiten scheelt t al een eind he! Als je de structuur niks vind zou ik t lekker egaliseren met een simpele stuc en dan kan je idd wel gewoon rollen.. Oh en die pads van tv, niet doen. dat KAN gewoon niet werken zo simpel is t.. op tv heb ik t idee (ben zo iemand die die filmpjes gaat uitpluizen he) dat ze daar extreem verdunde verf gebruiken en dan is t een kwestie van een spons die je uitknijpt, tuurlijk komt t dan wel in de diepste structuren.. tis alleen nooit een dekkende laag verf maar dat passen ze op tv wel aan ik durf te wedden dat als je zon ding koopt er in de gebruiksaanwijzing staat dat je m eigenlijk alleen moet gebruiken op gladde ondervlakken, dat je voor gebruik je vloer moet afplakken en je meubels moet afdekken, dat je voor t beste resultaat bij randjes het even moet afplakken met schilderstape en dat je m niet kunt gebruiken op muren met een structuur meer dan 2mm ofzo..
@ pampilio. daar ben ik dus ook bang voor. too good to be true En ik vind het structuur wel erg mooi hoor ( mijn man denkt er anders over hihi ) maar het schilderen is gewoon een kriem. Ik denk dat ik gewoon eens ga kijken naar wat zo`n pad kost, dan kan ik het eventueel nog uitproberen en anders op de gladdere muren gebruiken. Is het niks, nou ja dan weet je dat ook weer. Dan gaan we gewoon aan de slag met een grote kwast en roller hihi. Met een spuit heb ik altijd het idee dat veel meer onder de verf komt te zitten dan de bedoeling is, ivm de verneveling. En we kunnen gewoon niet het hele huis leeg gaan halen.