Driftbuien tijdens het eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nuk, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Mijn dochtertje van ruim 13 maanden was tot een aantal weken geleden een super gemakkelijke eter; ze lust alles. Sinds een week of twee krijgt ze echter steeds een driftbui tijdens het avondeten. We hebben niets veranderd aan haar/onze eetgewoontes, ze krijgt niets nieuws en het eten is ook niet te warm of te koud. Ze begint na een paar hapjes gewoon ineens te krijsen en wordt dan zo driftig dat ze bijna geen adem meer krijgt. Oppakken en troosten, zelf laten eten of wat iets anders aanbieden heeft geen enkel effect. Het omgekeerde, negeren en haar even een time-out geven, ook niet. In de gevallen dát ze na een time-out in de box weer aan tafel mag, begint het geschreeuw weer van voor af aan. Ze heeft het alleen bij het avondeten, het boterhammetje 's middags is geen enkel probleem.

Dus... wat zou er aan de hand kunnen zijn? Iemand die het herkent?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb het nog nooit gehad hier tijdens het eten gelukkig maar een driftbui negeren we zoiezo een tijdje en proberen haar dan af te leiden..

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja het is wel iets wat veel voorkomt, na hun 1e verjaardag leren zn hun eigen ikje kennen....dit uit zich vaak rondom het eten..

mijn zoontje at alles en veel en na zn eerste verjaardga is hij groente gaan weigeren, altijd blijven aanbieden, na een tijdje ontdek je wat ze dan wel willen eten...

ik verdeel zn fruit over 2 momenten, sowieso elke dag na het eten mag hij ook nog fruit en hij krigjt ook standaard wat kwark....dus zo gaat ie in elk geval niet met een lege maag naar bed...

inmiddels is het vanaf 17 mnd stukken beter

anyway het is een fase :)

4. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Gelukkig zijn veel dingen 'een fase' :D.
    Het is zo raar, het is alsof ze ineens de Driftbui heeft ontdekt ofzo. Ineens zet ze het elke avond in.
    We dachten eerst dat het met temperatuur te maken heeft, omdat het avondeten warm is, en dat ze daar misschien last van heeft?
    Het is soms zo erg dat het lijkt alsof ze erin blijft, en in dat soort gevallen brengen we haar naar bed. Vaak valt ze dan van pure uitputting even in slaap en daarna gaat het dan wel weer.

Ben benieuwd of meer moeders dit herkennen. Want als het echt iets normaals is, tja, dan moet ik me maar gewoon wat minder zorgen maken :).

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mss moet het verplaatst worden naar voeiding...daar zie je vaker dit soort topics en driftbuitjes hahaha

6. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, ik wilde zelf ook net een topic openen... :D

Vandaag was het hier ook weer raak. Sinds een week ofzo is het echt verschrikkelijk.

Mijn zoon gaat uit zijn dak omdat hij ineens perse dat wil eten wat op een ander bord ligt. Hij wil alles behalve zijn eigen bord. En maar blijven wijzen en smekend naar me kijken. Nu resulteert weigeren dus in een driftbui. Ik heb hem uiteindelijk met afleiden kunnen kalmeren, maar zodra we weer aan tafel gingen, begon het opnieuw.

Toen kreeg ik hem ook niet meer kalm, heb hem maar een fles gegeven en daarbij viel hem in slaap.

Pffffff ik hoop dat het snel voorbij gaat!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Geef je dan niet hetzelfde eten als wat jullie eten? Hier eigenlijk nooit problemen gehad.
    Ze krijgt haar eigen bordje voorgeschoteld en ze ziet maar of ze eet of niet eet.
    Hier heeft ze altijd zelf gegeten, eerst met de handjes en vanaf 14 maanden met een vorkje.

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meestal wel, maar soms geef ik hem de iets minder zoute/gekruide versie van wat wij eten.
    En als we een boterham eten, geef ik hem niet altijd hetzelfde op brood (als we filet americain o.i.d. in huis hebben).

Maar ook al eten we precies helemaal hetzelfde, hij wil de laatste tijd altijd van iemand anders bord eten en dat wil ik hem gewoon niet aanleren. Ik probeer zo consequent mogelijk te zijn en hem dus niet de ene keer wel van mijn bord te laten eten en de andere keer niet.

9. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    ja wilde ook net een topic starten hierover....hier precies hetzelfde.... al geef je precies dezelfde boterham...of hetzelfde avond eten...ook met drinken haha al kan ik hem daar nog wel wat makkelijker mee afleiden :p al wordt dat ook moeilijker...want hij wil ook uit een glas drinken haha
    maar idd...drama ! :p hoop dat het snel overgaat..

Deel Deze Pagina