dubio, konijn in laten slapen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wat goed helpt tegen plakpoep wanneer je konijn geen hooi eet is hooithee geven.
    Gekookt water, hooi erin en een uurtje laten trekken.
    Hooi eruit en het vocht/thee in de drinkfles.

Let op! Wel opletten of ze blijft drinken!

Ook is het een idee km dan over te stappen naar ander voer.
    Waarschijnlijk heb je nu het voer waar ook gedroogd wortelbrood en zaden inzit?
    Dit is voornamelijk snoepgoed voor haar :)
    Waar ik erg blij mee was en mijn bunny ook (in laten slapen toen ze bijna 11 was doordat ze veel pijn had aan een tumor in haar kaak)
    Was selective, ze heeft daarna nooit meer diarree of plakpoep gehad. (zie verpakking hieronder)

Verder kan jij het beste inschatten of je huisdier pijn heeft mits je ook de symptomen herkend..

Bijgevoegde bestanden:

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hoe gaat het inmiddels met het konijnebeest?

3. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    stukkie beter. Heb haar vanmorgen (was vrij vandaag ;) ) ff door de DA nog eens na laten kijken en die bevestigde dat haar tandjes in orde waren. Heb ik uiteindelijk nog over getwijfeld, of het niet toch een oorzaak kon zijn.

Laatste troepjes heeft ze van haar kontje afgehaald inmiddels. Het nieuwe voer vind ze wel lekker heb ik het idee, geef het nu nog gemengd om het een beetje te laten wennen. hooi wil ze nog steeds niet. Momenteel gebruikt ze dat ter isolatie in haar slaaphuisje..

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En kruidenhooi? Ik zou ook de hooithee proberen, gewoon erbij..
    Ook geen haken op de kiezen, dan moet de da echt met een kijker in haar bekje, daardoor kunnen ze soms ook slecht eten..
    Kijk anders eens naar een konijnenopvang in jou buurt.. Die hebben er vaak veel verstand van:)

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En hooi niet op de grond leggen. Dan eten de meeste konijnen het niet meer..
    Hier moet het echt in een hooiruifje. Zo niet dan gebruiken ze het voor nestjes of als wc plekje;)

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dit extraatje van Science kun je naast haar gewone voer ook elke dag geven als ze erg slecht hooi eet. Is heel erg vezelig!

Te koop bij o.a. welkoop en de betere dierenwinkels.

FibaFirst Monoforage Rabbit 2 kg

7. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wat fijn dat het wat beter gaat! Welk nieuwe voer heb je gekozen?
    Goed dat je het nog mengt, was ik vergeten te zeggen :)

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    russel rabbit heeft nieuw voer, zijn groene korrels met extra vezels, heb het voor mijn oude dame gehaald (gemend met russel rabbit junior)

Deel Deze Pagina