Hallo dames, Op mijn verzoek is vorige week mijn progestron nog een keer geprikt. Eerder is dit gebeurd, ook na gebruik met clomid, en toen was hij 24. Dat vond ik best laag, zeker toen ik hier ene paar kee rlas dat het boven de 30 moest zijn voor een goede eisprong. Gelukkig wilde de gyn nog een keer prikken, ook al al vond ze het niet nodig, want de waarde moest tussen 12 en 60 liggen. Nu kreeg ik gisteren de uitslag en die was 111! In mijn ogen extreem hoog. Ik ben inmiddels ongesteld, dus zwanger ben ik niet, al heb ik wel gedacht dat er iets gezeten heeft. Maar goed, dat zullen we nooit weten. Toen ik tegen de gyn zei; "dat is toch best wel hoog", zei ze alleen maar dat dat misschien wel door de clomid komt. Nu vind ik dat persoonlijk een raar verhaal, omat die 24 ook met clomidgebruik was. Nou weet ik neit zo goed wat ik wil met dit verhaal hier, maar ik ben benieuwd of jullie ook ervaring hebben met zo'n grote waarde door clomid bijvoorbeeld? Of zijn er andere mogelijke oorzaken. De enige die ik zelf kan bedenken is dat mijn voorgevoel klopt. Maar nogmaals, dat zullen we nooit weten. Had ik maar voortijdig moeten testen, maar dat wil ik niet meer. Geen witte testen meer voor mij.
Je hebt dan gewoon een supereisprong gehad. Een hoge waarde kán duidden op een zwangerschap, maar dat is lang niet altijd het geval. Dus of er iets gezeten heeft kun je eigenlijk niet zeggen. Met clomid heb je wel vaker hogere waarden, omdat de clomid vaak voor een goede eisprong zorgt. Vorige maand had ik een waarde van 57, helaas ook ongi geworden.. Begin jij trouwens al op cd 1 met clomid?
Ja ik begin op dag 1. Mijn ei komt dan nog pas op dag 17/18. In het buitenland doen ze niet anders dan dag 1-5. Ik zag een hogere dosis niet zitten, omdat ik nu al vaak 2 eitjes had. Bang voor overstimulatie dus. En ik stel het spuiten graag nog zo lang mogelijk uit. Ja ik was benieuwd of er dus meer meiden zijn met waardes boven de 60. Ik vond het zo'n verschil met vorige keer, vandaar. 87 meer.
Oh nog nooit gehoord op dag 1 beginnen met clomid maar over het algemeen heb je dan dus niet eerder je eisprong?
Ja, twee dagen eerder. Ik zit al vrij laat en als ik na dag 20 uitkom moet ik ophogen, en daar heb ik geen behoefte aan. En een lange cyclus hoeft van mij ook niet. Er is een onderzoek gedaan (ik dacht in de VS) met 2 referentiegroepen vrouwen. Van de dames die slikte van dag 3-7 was niemand zwanger geworden en van de groep van 1-5 was 24 % zwanger geworden. Ik vond het verschil nogal groot, dus dacht waarom probeer ik het niet en dat voelde goed. Ik heb dat overigens de eerste keer gedaan toen ik nog fm had hoor. Zou dat niet testen als er geen controle was