Goedemorgen, ik ben nieuw hier en ik heb direct een vraag. Eigenlijk zit ik in dubio. Werk nu in een supermarkt (4 dagen) dochterlief heeft 3 dagen fulltime opvang nodig. Manlief en ik hebben allebei 1 dag doordeweeks vrij (niet samen) en het weekend (wel samen). Qua salaris heeft mijn man het goed getroffen, ik verdien ook redelijk. Echter ik heb een restschuld van een vorige woning. Ex wil/kan niet financieren. Gelukkig wordt dit opgelost tzt maar de restschuld staat nu op mijn naam. Als ex hierin wel gaat aflossen (wat ik wel zie gebeuren) dan is dat opgelost. Qua salaris zou ik eventueel graag wat meer ruimte willen hebben. Ik weet dat het voor vele niet makkelijk is en ik wil absoluut niet opscheppen of iemand beledigen!!!! Ik zou eventueel terecht kunnen in de gezondheidszorg. Met enige training zou mijn kennis weer op peil moeten zijn. Voordeel: ort en dus meer salaris en dus ook de ruimte om uit eten te gaan ed. Nadeel: niet meer elk weekend en avond thuis met manlief en dochter. Ik ben erg negatief soms en als ik straks ga werken ben ik al neergeslagen voordat ik er ben. Heb altijd een glimlach op maar ik voel me soms zo rot hierdoor. Ik weet dat ik niet mag klagen maar pfffff...... voor mij is dit zo'n moeilijke keuze! Ik ben ook nog eens gediagnoticeerd met dysthymie wat gepaard gaat met stemmingswisselingen, neerslachtigheid, periodes van depressie en besluiteloosheid. Daarom vind ik het moeilijk om dingen te beslissen en ook gewoon een keer vrolijk zijn!! Pfffff life sucks soms Herkenning? Advies? Tips?
Ik zit in de zorg en wil dolgraag van de weekenden en avonden af (dat laatste hoeft niet persé maar zou wel goed uitkomen) Dus zou er wel heel goed over nadenken als jij denkt dat je dat wilt en kan moet je het doen!
Ik denk dat manlief op z'n kop gaat staan, lekker elk weekend vrij is er niet meer bij natuurlijk.... en 's avonds om 23.45 thuiskomen is ook niet echt gezellig, daar kan ik mij best inkomen. Ik moet er nog ff over nadenken...ik weet wat de zorg is en hoe zwaar het kan zijn. Het is wel ongelooflijk dankbaar werk. En een extra centje is altijd mooi meegenomen. Ik weet wat het is om krap te zitten.... :x das niet prettig.
Ik zou er heel goed over na denken! Altijd de weekenden en de avonden werken is echt niet leuk. Is het geen optie om een avondscholing te doen en dan iets wat uiteindelijk een dagbaan is? Kost ook wel geld maar is een investering.
Wat ik in de zorg met mijn ort had (tijd geleden dus) met 24 uur, moet ik nu 4 dagen vast overdag voor werken. Vind ik best een verschil... Ik kan natuurlijk investeren! Optie had ik nog niet over nagedacht..