Hoi hoi! Ik ga samen met mijn man eind september 4 dagen naar Dublin. Wie heeft er een aanrader voor een hotel? En wie heeft er nog bijzondere tips qua bezienswaardigen, restaurants, pubs, shoppen? Ik heb er onwijs veel zin in! Leonie
Wij gingen destijds, als culti-studenten, naar 2e hands boekwinkel "the winding stairs", kun je ook een kopje koffie drinken en scones eten. Het is al wel heeeeel lang geleden dat ik in Dublin was, dus weet niet zeker of het er nog zit. Sowizo eten in cafe's. Hou in de gaten waar live-muziek is, dat is leuk, met Ierse Folc. Loop eens binnen bij "Trinity College". Is zo'n typisch angelsaksische universiteit zoals je die altijd in films ziet, met zo'n grasveldje op het binnenplein en de statige gebouwen en omheen. Ik geloof dat ze er ook "the book of Kells" hebben liggen, met al die mooie keltische tekeningen waarop ook nu nog veel van die "fantasy" illustraties op worden gebaseerd. Het winkelcentrum en het uitgaansgebied kom je vanzelf wel tegen. En de markt is leuk, met veel hollandse groenten en tomaten. Destijds stonden daar verkopers met hun koopwaar uitgestald op kinderwagens. Ik vroeg me in het begin af waarom op kinderwagens totdat de politie er aan kwam, toen renden ze allemaal weg met hun wagens . Maar inmiddels is het er enorm welvarend geworden, het was toen nog armoedig. Pak ook eens de metro en ga naar zee. Kun je het beste de noordelijke kant op gaan. Wij dronken daar wel eens een kopje koffie in iets van de Dalkey hotel ofzo, in een van die "suburbia" aan zee. Oh-nee, koffie doen ze daar niet aan. Baily's met ijs natuurlijk, Guinniss of whiskey. Maar 'thea' kan natuurlijk wel, met "biscuits", dan krijg je er een schaaltje koekjes bij. Dat hotel is wel truttig, hoor, maar het ligt zo mooi en romantisch . Ik zou niet meer weten hoe je er komt. Nog een tip: als je thee bestelt: vragen of ze het zakje er apart bij willen geven. Destijds kreeg je anders gitzwarte thee. En snel je hand op je glas leggen voor ze de melk er in gieten ! Tip voor hotels: zorg dat je de kamer ziet voor je je inschrijft! Wij hebben ons destijds ingeschreven in een hotel met een prachtige receptie en eetzelen, zag er prachtig uit en was toch heel goedkoop. Maar het bleken slaapzalen te zijn en onze kamergenoten hebben ons de hele nacht wakker gehouden en rookten terwijl wij wilden slapen .
Superbedankt voor je uitvoerige verslag! Leuk om te lezen! We gaan zeker naar de kust en de pubs gaan we ook absoluut niet overslaan hihii! Nog meer mensen met tips ? Ook aanraders van hotels zijn welkom! Ze hoeven niet kindvriendelijk te zijn aangezien Ruben niet meegaat.