Wij zitten eraan te denken om een museumjaarkaart te kopen. Nu is onze dochter bijna 3 en twijfel ik of ik er voor haar één moet halen. Ik zag dat bijvoorbeeld het Kinderboekenmuseum in Den Haag bijvoorbeeld entree voor driejarigen berekend. Weet iemand (uit ervaring) of er veel musea zijn waar een driejarige entree moeten betalen? Of is het zo weinig dat de aanschaf van een museumjaarkaart dan juist erg duur is? We wonen dicht bij Leiden/Den Haag en zullen dus sowieso het Kinderboekenmuseum, Naturalis en Archeon bezoeken. Misschien ook het museum voor Volkenkunde bij een leuke tentoonstelling (Japan was ook voor onze peuter erg leuk, ook al was ze nog maar 2 en Naturalis vond ze als eenjarige al mooi, vooral het interactieve gedeelte en het gedeelte met de dieren). Naturalis, Archeon en Volkenkunde zijn sowieso t/m 3 jaar gratis. Ook musea als Nemo en 't Heim lijken mij leuk voor onze peuter die erg van onderzoeken houdt. Tips voor musea zijn uiteraard ook welkom
Wij hebben het wel gedaan. Gaan regelmatig naar het kinderboekenmuseum, Museon, Naturalis, Archeon, Nemo (amsterdam)
Volgens mij zijn er vrij weinig musea waar een 3jarige ook moet betalen, dus ik zou, als je van plan bent ze maar 1 keer te bezoeken voor haar gewoon een los kaartje kopen. Ik weet alleen van het kinderboekenmuseum en het Nijntje museum dat peuters daar moeten betalen. Veel tips heb ik verder niet, mijn kinderen zijn een stuk ouder, dus zij hebben weer andere interesses. Maar toen wij afgelopen zomer bij Aviodrome waren, zag ik daar ook veel peuters rondlopen. Lijkt mij voor die leeftijd ook zeker al heel leuk!
Veel musea zijn peuters tm 3 gratis. Dus voor jezelf een jaarkaart kopen en je kunt je dochtertje gewoon meenemen.
Wij hadden voor onze 3 jarige er nog geen, omdat de musea die op ons lijstje stonden bijna allemaal gratis waren. Aviodrome, spoorwegmuseum, nijntje, kinderboekenmuseum waren hier favoriet. Verder eerlijk gezegd nog niet veel bezocht.
Wij gaan voor een rotterdampas. Daarmee kan je ook naar het kinderboekenmuseum, maar ook tegen gereduceerd tarief naar Blijdorp, plaswijck en andere talloze activiteiten/ musea bezoeken.
Natuurmuseum in Tilburg was bij onze 3jarige zoon echt een hit! (gratis tm 3 jaar). Helemaal ingericht op kinderen! Van alles te zien en te doen. Puzzeltjes maken, spelletje doen, kleuren, aanraken, voelen etc. Veel (opgezette) dieren. Maar het allerleukste was toch wel de Kikker Wereld op de 3e verdieping. Kikker van Max Velthuis. Daar kun je spelen in zijn huisje, verkleden als Kikker, puzzelen, "visjes vangen", "appeltjes plukken", "taartjes maken" en meer. Wij zijn er 3 uur geweest, toen hadden wij het wel gezien, maar als het aan hem had gelegen waren we nog veeel langer gebleven!
Onze kinderen zijn dol op: - Museon Den Haag - Oertijdmuseum Boxtel - Natuurhistorisch museum Tilburg - Spoorwegmuseum Utrecht - natuurhistorisch museum Leeuwarden
Wij gaan heel vaak naar musea en hebben voor onze kinderen tot ze 4 waren niet gedaan. Het overgrote deel is gratis, mocht je nu naast het spoorwegmuseum wonen en er vaak heen gaan, dan weegt het ws wel op, maar voor ons toen niet. Onze favo musea: - oertijdmuseum Boxtel (kun je sowieso geen museumjaarkaart gebruiken) - natuurmuseum Tilburg - kinderboekenmuseum - spoorwegmuseum - Nemo - Aviodrome - Museon
Hier hebben de oudste twee (en wij) er een. Ik denk dat het tot 4 jaar niet lonend is, of je moet echt een paar keer per jaar naar het kinderboekenmuseum/nijntje museum enz willen, maar veel musea rekenen pas entree vanaf 4 jaar of ouder. Maar onze jongste komt dus ook al regelmatig in het museum en vindt dit ook al erg leuk; veel musea zijn hier ook prima op ingericht. Voor de kleintjes in het Maritiem Museum ook leuk (professor Plons). In Leiden heb je ook het Rijksmuseum voor Oudheden, vonden ze vorige jaar ook leuk en het Boerhaave schijnt ook leuk te zijn. Maar die zijn beide misschien voor iets ouder.