Tis al weer bijna voorbij!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nataly1972, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.449
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Over een week of 5 (wat eerder of later kan natuurlijk ook :D) zal ik niet meer zwanger zijn. Ik ben heeeeeeeeel erg benieuwd naar de kleine meid of knul in mijn buik begrijp me niet verkeerd maar ik vind zwanger zijn heerlijk. Ik zal het echt jammer vinden om niet meer zwanger te zijn. Het liefst zou ik nog 20 weken moeten.

Het is ook de laatste keer omdat we met 2 kindjes ons gezin compleet hebben en ik al bijna 40 ben. De zwangerschap is voorbij gevlogen en soms heb ik echt het idee dat ik lang niet van alles optimaal heb kunnen genieten. We gaan aankomend weekend ook nog eens verhuizen dus daar hebben we ook al maanden drukte en stress van.

6 maart is mijn laatste werkdag en dan zzitten we net een paar dagen in ons nieuwe huis dus zal er nog veel uitgepakt moeten worden maar ik heb me wel voorgenomen om ook nog leuke dingen te gaan doen.

Hoe zit dat met jullie, zijn jullie het zat of mag het voor jullie ook wel langer duren?

Groetjes
    Nataly

2. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    hoi nataly,

zo zo nog best druk dan die laatste paar weken.
    zullen we ruilen qua zwangerschap haha k ben nu bijna 17 weken en kan niet wachten tot ik de kleine in mn handen heb. ik vindt zwanger zijn ook leuk hoor begrijp me niet verkeerd haha maar het duurt voor mijn gedachten zo lang. als ik er aan denk dat ik pas 8 augustus uitgerekend ben lijkt het voor mij echt een eeuwigheid haha (ben een adhd-er en heb absoluut geen geduld hahahaha)
    ik voel het kindje sinds eergisteren heel goed en dat is wel byzonder.
    maar ik zit wel echt de weken af te tellen hoor!.

groetjes Manon

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier precies hetzelfde en waarschijnlijk halen ze haar met 37 wk, dus nog 3 wk.. En ook de laatste keer.. Wordt er emo van :')

4. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat het voor jou nog wel even mag duren als dit je laatste zwangerschap zal zijn...

Ik ben er wel klaar mee op zich. Ik heb echt een heerlijke zwangerschap hoor. Eigenlijk nergens last van, maar toch die lichamelijke beperkingen (opstaan, omdraaien, bukken, schoenen aan e.d.) vind ik gewoon best vervelend worden.... Dus van mij mag het wel zover zijn! En daar komt bij dat ik natuurlijk ontzettend veel zin heb om ons meisje te ontmoeten... We zijn zo benieuwd!!

Maar ik geniet volop van alle gebeurtenissen in mijn lichaam. Zo bijzonder om contact te hebben met je kindje in je buik...

5. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Dat gevoel herken ik helemaal! Ik heb er zo lang naar uitgekeken om zwanger te zijn en ik heb ook weinig te klagen! Ik ben ook enorm nieuwsgierig naar ons kleine wondertje en kan aan de ene kant niet wachten tot ik hem/haar in mijn armen kan sluiten!

Maar aan de andere kant vind ik het idee dat ik over 10 weken gewoon niet meer zwanger ben verschrikkelijk!! Haha, zo raar! Het begint nu allemaal wel wat zwaarder en ongemakkelijker te worden, maar ik vind het zwanger zijn echt heerlijk en geniet echt enorm van het getrappel in mijn buik! Terwijl ik er ook wel naar uitkijk om mijn eigen kleding weer aan te kunnen, mn sokken en schoenen normaal aan te kunnen trekken en weer te kunnen paardrijden. Dus echt hele dubbele gevoelens hier!

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.449
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wat leuk om verschillende reacties te lezen.

Hier is zwanger worden absoluut niet vanzelfsprekend, bij de eerste duurde het 2,5 jaar en nu 2 jaar.

Ik heb vaak onder de douche gestaan wrijvend over mijn buik met de vraag wanneer het voor ons weg gelegd zou zijn. Nu wrijf ik dan over mijn dikke buik en denk er met weemoed aan dat het alweer bijna voorbij is.

Ook voor mij is best wel zwaar hoor, door de verhuizing heb ik best wel veel harde buiken en aan het einde van de dag bandenpijn maar ik zou er geen seconde van willen missen.

Kunnen we straks uitkijken (en klagen :D) over de slapeloze nachten die ons te wachten staat, want dat is iets waar ik persoonlijk echt niet naar uitkijk. Heb dat bij de eerste als enige als echt heel erg moeilijk ervaren.

7. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Hoi!

Ik geniet ook volop van mijn zwangerschap Maar ik kan ook niet wachten om ons kindje in mn armen te hebben. Wij zijn ook zwanger geraakt via de mmm. was zo super blij toen ik zwanger was, maar wil zo graag me kindje zien.

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier een erg dubbel gevoel. Mijn zwangerschap is zeker geen modelzwangerschap, met hoge bloeddruk, zwangerschapsdiabetes, zware vermoeidheid en veel harde buiken. Maar ik geniet zo van het getrappel in mijn buik! En ik weet nog hoe 'leeg' ik me voelde na mijn eerste bevalling. Moest echt afkicken van dat getrappel. Nu weten we nog niet of er ooit nog een derde gaat komen. Ik probeer ondanks alles zoveel mogelijk van deze zwangerschap te genieten.

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hier een beetje dubbel, het was niet gemakkelijk om zwanger te worden en ik ben ook behoorlijk ziek geweest de eerste tijd, tot aan opname in het ziekenhuis toe.
    Ik heb wel al lekker verlof en ik geniet er ook echt wel van maar aan de andere kant ben ik zo nieuwschierig naar ons kleine meisje dat ik niet kan wachten tot het zover is.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dat getrappel is zo intiem.. Iets tussen haar en mij.. Mijn man kan niet wachten tot ze er is, onze dochter ook niet.. En aan de ene kant ben ik wel blij dat ze straks buiten mijn buik veiliger is, stomme bloeddruk..

Maar ik weet nu al een beetje dat ze gek is op bepaalde muziek, dat ze het fijn vibd als mijn vriend een verhaaltje aan het voorlezen is, dat ze het geluid van de stofzuiger niet fijn vind.. Ga dat ontzettend missen ja..

En aan de andere kant, ik ben zo benieuwd op wie ze lijkt, of ze op haar grote zus lijkt, of ze net zoveel haartjes heeft..

11. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Hoi!

Hier ook het dubbele gevoel.
    Ik word dit jaar 37 en mijn vriend 40, wij hebben besloten dat we super veel geluk hebben dat we twee keer zwanger zijn geraakt en dat we (als alles goed gaat) twee gezonde kinderen hebben.
    We dromen allebei van een nog groter gezin, maar kunnen ook realistisch zijn dat er (gezien onze leeftijd) veel risico's kleven aan zwanger worden op latere leeftijd.
    Hier gaat na de bevalling de knip er in bij mijn vriend :D
    Dus ook ik ervaar deze zwangerschap als dubbel. Ik wil zo graag ons kleine frummeltje zien, maar besef ook dat dit de laatste keer is dat ik zwanger zal zijn...
    Deze zwangerschap is ook nagenoeg kwaaltjesvrij, maar als ik dan toch ergens last van heb en ik stiekem hoop dat de tijd snel zal gaan...dan bedenk ik mij gelijk daarna dat ik echt even heel bewust moet genieten nu, en dat er straks weer een hectische tijd aan gaat komen van nachten wakker en zorgen om je kleintje!

En oh ja... hier zijn wij ook superbenieuwd of de baby op haar zus lijkt! We hebben een 3D - echo gehad, en daarop leek ze veel op mij, wat bij onze dochter ook zo was, maar toen zij geboren werd was ze sprekend mijn vriend (nog steeds trouwens) :) Dus het is hier ook nog steeds een verassing!

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    De eerste leek eerst ontzettend veel op mijn man, maar nu lijkt ze sprekend op mij.. Geweldig!

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook wel dat gevoel. Is echt voorbij gevlogen, en nu nog mar een paar weekjes. Voel me ook nog best goed, al ben ik wel heeeel nieuwsgierig...blijft een beetje dubbel gevoel!

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb nog wat meer weken te gaan dan jullie maar het gaat zo snel! Ik geniet iedere dag van de zwangerschap en heb dan ook het geluk dat ik me heel fit voel. Normaal haast ik mij door het leven maar nu geniet ik heel bewust van alles wat er gebeurt. Heerlijk. Begin nu een beetje nieuwsgierig te worden naar de kleine maar de zw mag van mij nog heel lang duren....

Deel Deze Pagina