Ik ben nu 33 weken zwanger van mijn tweede kindje. Natuurlijk ben ik daar superblij mee. Wil ook niet te snel klagen, want: ik mag blij zijn dat ik een gezond kindje in me draag! Daar ben ik ook echt dankbaar voor. Maar wil toch mijn ei even kwijt. Het zwanger zijn valt me, net als mijn eerste zwangerschap, zwaar. Tijdens de eerste zwangerschap had ik HG en ben ik 9 maanden ziek geweest (in ziekenhuis gelegen, 11 kilo afgevallen) en had ik bekkeninstabiliteit. Ik ben daar wel door getraumatiseerd geraak. Toch wilde ik dolgraag een tweede kindje. Helaas weer HG, maar gelukkig wel in mindere vorm. Maar voel me wel continu beroerd. Het overgeven is na korte afwezigheid weer terug en heb ook bekkeninstabiliteit en erge rugpijn. Tot voor kort had ik mijn werk om me af te leiden. Maar nu heb ik verlof en zit ik thuis. De deur uitgaan zit er niet in, gezien mijn hg en bi. De tijd kruipt voorbij. Wat zijn die laatste loodjes zwaar. En wat is 7 weken dan een lange tijd.........Hoe ga ik die laatste 7 weken doorkomen? Zijn er meer zwangeren die er doorheen zitten? Iemand misschien nog antiverveeltips (anders dan tv kijken en lezen)?
Ja ik snap best dat je er door heen zit! Ik heb een zwangerschap zonder enige complicatie's en zit er nu met 35 weken doorheen. Dus met HG en BI snap ik het al helemaal. Probeer je inderdaad vooral te focussen op de leuke vooruitzichten. Lekker baby-kleertjes,spulletjes shoppen of gewoon ideen op doen. Verder leen ik nu goede serie's van mensen, is wel tv kijken maargoed. Verder zit ik ook maar een beetje op internet. Laatst heb ik schilderspullen gekocht, had een creatieve ingeving maar na 2 creaties had ik het wel weer gezien. Mn schoonzus heeft me leren breien.. Niet echt mijn ding.. maar misschien is t iets voor jou? Cake/taarten bakken? Ik zou ook wel wat anti-verveel tips kunnen gebruiken. Veel sterkte! Nog even op de tanden bijten en over 7 weken ben je weer hardstikke gelukkig
Wat vervelend dat je je lichamelijk zo beroerd voelt. Ik heb zelf nog geen kinderen en ben nog niet zwanger, dus ik kan me er weinig bij voorstellen. Wellicht heb ik echter wel wat leuke ideeën voor je: - Maak alvast een leuk plakboek waar je straks de foto's in kan doen, dit plakboek kan je alvast leuk versieren. - Schrijf je gevoelens van je af in een dagboekje - Vraag vriendinnen of je moeder of ze eventueel langs willen komen om je een beetje af te leiden - Zoek op internet naar leuke dingen die je zelf kan maken voor je kindje, misschien kan je wel een leuke mobile maken Het zijn maar een paar ideetjes hoor en ik hoop echt dat je er wat mee kan Ik wens je nog een fijne laatste zeven weken toe en een betere gezondheid!
Och meissie toch.. Ik herken dit totaal niet, en ik vind het altijd zo sneu als fellow zwangeren er (al) finaal doorheen zitten. Het lijkt me namelijk vreselijk, en ik was er eerlijk gezegd ook een beetje bang voor.. De enige tip die ik je kan geven is dat je je mindset moet bijstellen en inderdaad afleiding moet zoeken. Anders zijn die 7 weken écht niet vol te houden. Heb je geen lieve vriendinnen/kennisjes/moeder/familielid die jou met de auto oppikt en gewoon met je naar een mooie plek rijdt om daar op een bankje te gaan zitten en van het zonnetje te genieten? En eventueel een goed gesprek te voeren? Je hoeft niet iets actiefs te doen natuurlijk, maar je bent er toch even uit en je kunt je hartje even luchten? Geluk zit in kleine dingen, je moet ze alleen maar leren te zien En ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat besef ik me heel goed. Voor de rest kan ik alleen maar de volgende afleidende dingen verzinnen: - Een appeltaart bakken. Of koekjes. Of cake. Maar een van deze opties heb jij vast al uitgevoerd - Een spannend boek (laten) lenen bij de bieb - Knutselen met Julia (mits ze daar oud genoeg voor is ) - Een profiel aanmaken op Pinterest en een paar leuke moodboards maken - Zo'n stom spelletje op Facebook doen. En dan dus een andere dan die je al deed - Ga leren breien, haken, punniken oid. Zoek een tutorial op google en leef je uit Het zijn maar ideeën, en ik hoop dat ik je in ieder geval een heeeeel klein beetje opgebeurd heb. Zet hem op en bedenk je nog maar eens waar je het ook al weer allemaal voor doet. Toitoitoi!!
Dankjewel voor jullie lieve reacties meiden. Misschien ga ik het breien wel oppakken of een plakboek maken!
I dare u Lillith FOTO!! En als dat breien nou zó niet je ding blijkt te zijn dan wil ik graag een foto van je punnik-project. Of van je macramé-kunstwerk. Ofzo.
Misschien heb je nog oude foto's liggen (echt of digitaal) die nodig eens ingeplakt moeten worden? Of misschien kun je proberen een verhaal te schrijven of een dagboek bij te houden waar je al je gevoelens en gedachten in kwijt kunt? En wat errug leuk is is encaustic art. Kun je de prachtigste dingen mee maken. Even een starters-set aanschaffen en dan kun je hele mooie kunstwerken maken. En je hoeft er echt niet creatief voor te zijn! Ben ik ook totaal niet maar encaustic art kan ik wél (kan iedereen hahaha) en vind ik wel leuk Encaustic Wax Painting for Beginners : Realistic Pictures in Encaustic Painting - YouTube Op 1:30 begint z'n schilderijtje vorm te krijgen, en het leuke is dat het ook écht binnen een minuut gemaakt is