Gesprek beginnen met zus?

Discussie in 'De lounge' gestart door DDucky, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Hoi iedereen,

Ik zit met het volgende "probleem"..
    Ik ben begin dit jaar getrouwd en ook hebben we ons eerste eigen huisje..
    Nu heeft mijn grote zus sinds begin dit jaar ook een eigen huis gekocht met haar vriend en toen maakte ze (lachend) de volgende opmerking "Hebben we toch nog iets (de sleutel) eerder dan jullie".

Nu zijn wij aan het denken aan een kindje (de zus van mijn man is pas bevallen en dan gaat het stiekem toch wel een beetje kriebelen..) maar.. ik ben bang dat mijn zus dan weer zo'n soort opmerking maakt of dat zij liever als eerste een kindje zou willen..

Weet niet of het zo erg duidelijk is?
    Ik ben overigens 23 en mijn grote zus is bijna 31.

Ik zit er over te denken om met haar een keer een gesprek erover te hebben, maar vind het ook zo raar om er zo ineens over te beginnen..
    En we hebben wel al geprobeerd om voorzichtig te polsen hoe hun ideeen ten opzichte van kids zijn, maar dat krijgen we nooit echt helemaal duidelijk.

Heeft iemand enige idee wat ik het beste kan doen?

2. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    maakte ze geen grapje?:) of heeft ze meer van deze streken?:) ik zou het nog zien als een flauwe opmerking maar niet om der gelijk op in te gaan denk k mits het vaker zulke dingen gebeuren

3. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik had zelf het idee dat ze wel lachte maar het niet echt grappig vond. Maar het kan ook zijn dat ik dingen zie die er niet zijn..
    Er gebeuren niet heel vaak van deze dingen omdat we elkaar niet heel vaak meer zien vanwege de afstand tussen onze huizen :(

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Waarom zou je je in hemelsnaam laten leiden door je zus?

Ik snap het niet hoor.

Als jij kinderen wilt, dan doe je dat toch gewoon? En als zij dan de kriebels door jou krijgt, of jaloers is nou dan is ze dat toch gewoon? Of dan heb je binnenkort ook neefjes en nichtjes. So be it.

Dit klinkt als een oom van mij. Als mijn vader een nieuwe TV kocht, dan kocht mijn oom een grotere. Als mijn vader een nieuw bankstel kocht, dan kocht mijn oom een mooiere. Als mijn vader een nieuwe auto kocht, dan kocht mijn oom een grotere.

Dat is echt onwijs kinderachtig hoor. Dat je daar uberhaubt de tijd voor neemt om bij stil te staan.

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    P.s. en je hoeft het ook niet te vertellen toch dat je bezig bent? Dan kan ze ook nooit eerder zijn.

6. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    De reden dat ik erbij stil sta is omdat dit de zus is waar ik altijd het beste mee op kon (en kan) schieten..
    Daarom wil ik haar niet op haar tenen trappen (om het zo maar even te zeggen..)
    En de situatie die jij beschrijft is gelukkig bij ons niet van toepassing!

Daarnaast heb ik een spiraaltje laten plaatsen, wat zij ook weet, dus niet vertellen dat we ermee "bezig" zijn is ook geen optie..

7. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    als jij hem eruit haalt hoef je het toch niet te zeggen wat niet weet wat niet deert:) maak je niet druk geniet van je huis en je man en hopelijk heb je dan gauw een mooi wondertje:)

8. Ikie

Ikie Actief lid

4 jun 2013
    187
    0
    0
    Limburg
    Ik vind het erg goed van je dat je zo'n gesprek met haar aan wil gaan. Naar mijn idee geeft dat alleen maar aan dat je echt om je zus geeft. Natuurlijk zal zij jou niet tegen houden om zwanger proberen te raken, maar ik weet bijna zeker dat ze het wel zal waarderen. Ik spreek uit ervaring. Ik ben zeg maar de 'oudere zus' en zo'n gesprek is er nooit geweest tussen mij en 1 van mijn jongere zussen maar had het wel fijn gevonden als dat wel het geval was.

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Is je zus ook je gyn die hem eruit gaat halen dan ofzo? ;) Waarom zou je haar vertellen dat je dat ding laat verwijderen.

Gewoon allebei je eigen leven leiden, boeiend wie er als eerste een kind heeft.

10. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou me er niks van aantrekken. Als jullie graag samen een kindje willen dan is dat jullie keuze. En al zou je zus dat ook graag willen dan is ze oud genoeg om die keuze zelf te maken. Net wanneer jullie er klaar voor zijn. Het is toch geen wedstrijdje ofzo. En sowieso misschien duurd het bij de één wel veel langer om zwanger te raken dan bij de ander. Dat heb je nou eenmaal niet voor het zeggen.

11. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Nee sorry hoe je het omschrijft klinkt het een beetje als toestemming vragen,nwat in mijn ogen heel raar is.
    Als je bang bent dat het rauw oo haar dak valt en je wilt het delen (als je dat liever niet wilt niet) zou ik het melden als je lekker een keer koffie zit te leuten en dan als een feit.
    Ik snap sowieso niet het verband tussen ouder zijn en als eerste zijn met zaken....
    Als ik op mijn zus had moeten wachten had ik nu nog geen kinderen! (De oudste is 11!)

12. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Dan had jezelf dat gesprek aan kunnen gaan!?

Of moet perse de jongste zus op gesprek komen bij de oudere zus? Blegh

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Puur op deze situatie gebaseerd denk ik dat je er veeeeeeeeel meer in leest dat nodig is. Als zij 6 jaar ouder is ligt het toch gewoon in de lijn der verwachtingen dat zij bepaalde dingen eerst zou doen, dus daar een grapje/opmerking over maken lijkt me echt niet direct naar bedoeld. Ik zou er vooral niets mee doen en er niet meer bij stil staan. Mocht het een terugkerend iets zijn dan wordt het wat anders, maar nu..? Nee.

14. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo gaat het ook bij mijn zusje en mij. Maar wij hebben er nooit een wedstrijd van gemaakt. Het verbaasde mij ook niet dat mijn kleine zusje eerder zwanger was dan ik. En het verbaasde mijn ouders allerminst.
    Je moet er gewoon voor gaan. Het is jouw droom en jouw leven waar je zelfs regisseur van bent.
    En... Wij zijn uiteindelijk 2 jaar bezig geweest. Dus zo blij dat wij niet nog verder uitgesteld hebben.

15. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Och ik heb ook zo'n oudste zus die alles beter weet of heeft. Ik trek mij er niets meer van aan. Het is jouw leven en jouw beslissing. Als jij een gesprek aan wilt gaan zal ik het doen maar houd er rekening mee dat het nergens toe kan leiden. Veel zal waarschijnlijk weggelachen worden of van tafel geschoven worden.

Betreft kinderen.. Dat gaat niemand toch wat aan? Je hebt haar toestemming of goedkeuring er niet voor nodig. Dit is een beslissing die jij samen met je partner maakt. Of moet je ook bellen als je wilt poepen?

Ene oor in en andere oor uit.

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    bij ons lag het iets anders, maar ik herken het wel.

Mijn zus had eerder dan ons een kleine, maar een tweede was lastig omdat mijn zus fibromyalgie heeft en veel pijn heeft. ze wilde altijd twee of meer kindjes, maar zag dat niet zitten.

dus toen wij voor een tweede gingen ben ik met haar uit eten gegaan. het was een waardevolle avond. we hebben samen goed gepraat. Mijn zus had er best verdriet om dat het er bij hun maar bij een zou blijven, maar vond het geweldig dat ze weer tante zou gaan worden.

ik hoefde geen toestemming, maar ik hou zielsveel van mijn zus en zij van mij. Ik ben trots op onze band, maar de banden in ons gezin zijn sowieso erg sterk. Ik merk dat sommigen dat best vreemd vinden, maar ik vind het heerlijk om zo'n liefdevol vangnet om ons heen te hebben. Wat dat betreft voel ik me gezegend!

17. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Toen ik zwanger was van onze eerste (dl is nu 3,5 jaar) en we vertelde dit zei mijn zus ook: ik dacht dat wij eerder zouden zijn. Zij is nu 37 en zeggen nog niet bezig te zijn. Ik wilde altijd al jong moeder worden en dat ben ik gelukkig geworden. Hebben 3 kindjes waarvan er 1 in de hemel woont. Maar als ik op hun had moeten wachten omdat zij graag eerder had willen zijn. Sorry maar daar hou ik geen rekening mee. Als ik jou was zou ik dat ook niet doen. Als jullie het graag willen ga er dan voor.

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dit....een gesprek aangaan nav die ene opmerking in je openingspost lijkt me lichtelijk overdreven.

Een gesprek over een eventuele kinderwens kan je natuurlijk wel hebben en dan is het aan jezelf of je zover wilt gaan om te zeggen dat jullie eraan denken maar haar reactie mag toch geen reden zijn om jullie kinderwens eventueel uit te stellen...lijkt me geen gezonde zusterrelatie dan!?

19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik vraag me af...wat als je zus nu zegt dat zij graag eerder dan jij een kind wil? Zeg je dan, oke dan wacht ik eerst op jou tot jij zwanger bent? :(:(:(

Dat je wil zeggen dat jullie voor een kindje willen gaan snap ik wel, maar het klinkt mij ook als toestemming vragen en dat vind ik toch een beetje gek :)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het zou echt niet in me opkomen om dit met mijn zus te bespreken. Hier verwacht ik ondertussen bijna de vierde en zij twijfelt nog steeds.. Dus tja.

Deel Deze Pagina