Hallo, Ik heb een vraagje. Als je echt duidelijk aanwezige symptomen hebt, dan zou je toch al positief moeten testen? De symptomen komen toch van het aanwezig hcg in je lichaam? Ik heb hele duidelijke symptomen; -Pijnlijke borsten met ineens blauwe aderen erop -Heel regelmatig een soort ongikrampjes (heb ik normaal alleen een beetje als ik ook echt ongi ben en nu al een week ) -Misselijk, soms savonds maar vooral snachts en smorgens. -Vaak licht in mijn hoofd, vooral na het opstaan. En nog andere, minder duidelijke symptomen. Nu ben ik 3 dagen voor NOD. En ik ben heel bang om op NOD negatief te testen als ik wel zwanger zou zijn. Heb mezelf daarom ook voorgenomen om pas dinsdag of woensdag te testen. Maar klopt het dat als je zoveel symptomen hebt, je al positief zou kunnen testen?
hoi, nee dat is echt een fabeltje helaas, het wel of niet hebben van symptomen of het plotseling opkomen of verdwijnen ervan zegt NIETS over het wel of niet zwanger zijn. Je lichaam kan je erg voor de gek houden. Ik hoop natuurlijk van harte dat je zwanger bent, nog even wachten en dan testen. Succes! mirjam
Ik heb denk ik mijn vraag verkeerd gesteld sorry, Ik bedoelde (en nam mezelf als voorbeeld) als de klachten ook daadwerkelijk van een zwangerschap komen. Stel ik zou zwanger zijn, dan zou ik nu genoeg hcg in mijn lichaam moeten hebben (omdat de klachten dan daardoor komen toch) voor een positive test?
hoi, nee, de meeste testen hebben de hoeveelheid hcg nodig die je op de NOD dag bereikt, er zijn wel testen die wat gevoeliger zijn en eerder positief kunnen testen. Mirjam