Hallo, Kan iemand mij helpen of misschien meekijken of ik een eisprong heb gehad of niet ik heb nog niet veel ervaring met temperaturen opvolgen en ben deze cyclus ook gestart met clomid 50 mg van cd 3 tot cd 7 dus 5 dgn. Ik zit nu in mijn cd 14 en nog geen positieve test, alhoewel ik op cd 7 een licht positieve ovulatie test had maar dacht verkeerd getest te hebben en ben weer begonnen te testen op cd 9 en tot nu steeds negatief. Wat mijn temperatuur betreft, weet niet wat ik ervan moet denken ik heb te weinig ervaring Ik temperatuur netjes ieder ochtend voor het opstaan Kan iemand aub meekijken naar temperatuur en evt mijn test 27 december 2013 mijn cd 1 29 dec (cd 3) 36,5 30 dec (cd 4) 36,5 31 dec (cd 5) 36,9 01 jan (cd 6) 36,9 02 jan (cd 7) 36,9 03 jan (cd 8) 37,1 04 jan (cd 9) 37,2 05 jan (cd 10) 37,1 06 jan (cd 11) 37,0 07 jan (cd 12) 36.8 08 jan (cd 13) 37,0 09 jan (cd 14) 37,1 Liefs Nor
Je hebt wel een stijgende temperatuur maar ik kan er zo geen eisprong uithalen eerlijk gezegd. Maar een ovulatietest kan niet licht positief zijn meis, die zijn positief of niet.
Esther15, Als eerst wil ik je bedanken voor jouw reactie! Ik wordt er zo onzeker van en ben er zo mee bezig. Wat betreft de ovulatietest, dus licht positief is gewoon negatief, want het lijntje was niet even of donkerder dan de controle lijn. Ik vroeg me af of de eisprong al was geweest ( op cd 5 of 6??) Onwaarschijnlijk of erna? Ik heb 2 dgn niet getest, pas op cd 9 verder gegaan. Mijn cyclus is gemiddeld 28 dagen, maar ik heb 1 eierstok. Nogmaals bedankt voor het snelle antwoord.
Als je hormoonmedicatie gebruikt, is temperaturen niet meer betrouwbaar. De hormonen kunnen je temperatuur beinvloeden. Uit je tempkaartje kan ik ook niet duidelijk een eisprong halen. Krijg je geen controles bij de gyn? Een eisprong op cyclusdag 5-6 is eigenlijk niet mogelijk. Een follikel heeft tijd nodig om te groeien en een eicel moet rijpen. Dat lukt niet in 5-6 dagen. Want dan zou je LH-piek al op dag 3-4 moeten zijn geweest. Een eiblaasje kan niet binnen drie dagen vanuit het niets op minimaal 20 mm zitten. En Clomid heeft als bijwerking dat follikels langer doorgroeien voordat ze springen. Dus de eisprong is vaak juist iets later dan normaal.
Hallo Jippie, Bedankt voor de info en jouw uitleg. Ik hoefde geen follikelmeting, maar wel mijn temperatuur bijhouden omdat ik voor zover alles bekeken was in orde was en de clomid gewoon extra om toch een eisprong te krijgen aangezien ik 1 eileider heb en bijna de 40 nader Nu vraag ik me wel af waarom ik mijn temperatuur moet bijhouden als het toch niet betrouwbaar is wegens de hormonen ? Ik heb een mooi geregelde cyclus van 28 dagen gemiddeld maar blijkbaar zonder eisprong. Jippie kan het dus zijn dat ik misschien toch nog een eisprong krijg? Ik ga wel door blijven testen ( ovulatietesten bij action gehaald) alhoewel mijn aangeraden was geen testen te gebruiken wegens onbetrouwbaarheid, en gewoon temperaturen en vanaf dag 10 om de dag klussen, dus 10, 12, 14 ect. (Trouwens hoe kan het komen dat ik licht lh testte zo vroeg na mijn cyclus?) Grrr soms voel ik me zo stom Ik hoop dat het nog goed komt met mij
Kan de eisprong niet op dag 7 zijn geweest... of meer in de nacht naar 8? Vanwege dat je vanaf dag 8 in de 37 zit. Het is wel koffiedik kijken inderdaad. Maar de dip van dag 12 komt ook daar waar je het zou verwachten dan. Strookt alleen niet met je cyclus van 28 dagen... en het is idd wel erg vroeg. Wellicht had je een + test op dag 7 later op de dag.... je hoeft geen knaltest te hebben om een eisprong te hebben. Die had ik ook nooit, ik miste dat punt altijd.
Lieve Sandana, Eigenlijk heb ik er ook zo over gedacht en getwijfeld, vandaar mijn schrijven. Ik weet niet zo goed hoe je van het temperaturen een eisprong of innesteling moet herkennen maar krijg toch een beetje hoop ( ik wil graag de foto van de ovulatietest toevoegen maar weet niet hoe) Ik hoop zo graag op een eisprong.
hai, temperaturen en ovulatietesten kunnen onbetrouwbaar zijn als je clomid gebruikt, maar ik heb vijf rondes clomid gebruikt en altijd met ovulatietesten en temperaturen mijn eisprong weten te vinden! dus ik zou in elk geval gewoon doorgaan met testen en temperaturen. al is het maar om geen dingen over het hoofd te zien die je zelf had kunnen weten. ik denk dat je je eisprong nog niet hebt gehad. met clomid is je eisprong vaak wat later, dus ik denk/hoop dat die nog komt! dan is het ook logisch dat je nog geen stijgende temperatuur hebt. ik hoop dus dat je eerdaags een positieve ovulatietest krijgt. je zou ook je gynaecoloog kunnen bellen en vragen om een echo. bij een eerste gebruik van clomid is dit namelijk wel wenselijk en weet je ook of het aanslaat. ik zal voor je duimen dat je een goede eisprong krijgt!
Dank je wel Kara!!!! Dus gewoon door blijven testen en temperaturen, en bij een goede verhoging ( minstens 0,3?) Kan het een eisprong betekenen??? Ik zal anders mijn gynaecoloog maandag contacteren als er niet veel verandert :\ Het doet me goed al jullie meningen / ervaringen te lezen. Thanx
Herkenbaar! het is altijd fijn dat mensen met je meedenken hier, dat helpt je soms toch even anders denken/kijken/hopen! Je moet natuurlijk zelf bepalen wat je doet, maar ik zou zeker nog doorgaan met testen en temperaturen. Wie weet komt die positieve test nog en volgt je eisprong. En als er niets is gebeurd, maandag gewoon eens bellen. Het is in mijn ziekenhuis standaard dat je bij clomid-gebruik rond dag 10 van de cyclus voor een follikelmeting komt. succes! en laat weten hoe het verder verloopt bij je
Dank jewel Kara, ik zal jullie zeker op de hoogte houden, vanochtend weer 37,2 getemt en een negatieve ovulatie test. Wens jou en iedereen ook een zwangerschap toe dus voor ons allen hopelijk een brusje in 2014 2015 mag ook nog hoor. Groetjes Nor
Je temperatuur lijkt toch wel hoger t.o.v. begin van je cyclus. Maar ik vertrouw het niet helemaal omdat je ook geen vergelijkingsmateriaal hebt van vorige cycli. Maar ik zal voor je duimen dat je snel wat gaat merken! Dankjewel ook voor je lieve wens terug, ik hoop het ook . 2015 zal ik zeker genoegen mee nemen, maar ik duim voor een 2014 baby
Kara, Mag ik je vragen of het kan dat je een eisprong kunt krijgen zonder een lh piek?? Gisteren een paar maal steken in mijn buik en had gewoon buikpijn, ik had daarom een test gedaan maar die was zo negatief. Vanochtend 37.3 omdat ik twijfelde heb ik nogmaals getempt 37.1 maar denk dat ik mijn 1ste temp moet houden en ik ga straks weer testen. :\ we hebben 2 dgn niet geklust, last van de hormonen denk ik :x Groetejs nor
Hoi Nor, Eisprongen en lh-pieken kennen een standaard verloop, maar (helaas) zijn er veel uitzonderingen. In principe heb je een boost lh nodig om een follikel te laten barsten (de eisprong). Het is alleen niet voor iedereen even makkelijk dit lh-piek op te sporen. Als de piek maar kort duurt kan je hem met testen zelfs missen. Als je al wat langer met ovulatietesten werkt weet je meestal wel hoe het bij jou werkt, maar omdat het nu nieuw is is het ook gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren! Hoe was je temperatuur vandaag? en hoeveelste dag zit je nu?
Lieve Kara, Het doet me goed jouw berichtje te lezen, ik betrap mezelf op nieuwschierigheid op evt antwoord of herkennen en ik check en lees hier wel veel. Vanochtend 37,1 cd 17 (misschien dat gisteren de temp van 37,1 ook juist was??) Maar ovulatietest negatief. Ik ga denk ik morgen op spreekuur bij de gynaecoloog, heb buikpijn gehad en gisteravond en vandaag onder rug pijn :/ het lijkt wel net of ik ongi moet worden, mijn borsten zijn ook super gevoelig en meestal heb ik dit soort klachten als ik ongesteld moet worden. Kara ik vindt het erg fijn om iets van je mogen te horen en dat je serieus met me meedenkt, ik voel me soms gewoon stom omdat ik te weinig weet over ovuleren en tempraturen ect Thanks xxx
Hi Nor, Herkenbaar hor, dat je veel leest en antwoorden/herkenning zoekt. Daar is een forum ook voor, en dit forum barst gelukkig van lieve dames die graag mee denken/kijken/voelen etc. Ik heb er zelf ook altijd al veel aan gehad. Je hoeft je zeker niet stom te voelen! De meeste vrouwen die veel weten van temperaturen/ovulatietesten/vruchtbaarheidsbehandelingen zijn noodgedwongen ervaringsdeskundigen geworden. En die vrouwen helpen graag anderen om het ook te leren begrijpen! Ben je vandaag nog bij het spreekuur geweest?
Hey Kara, Dat is erg fijn om te weten dat ieder zo op zijn eigen manier een soort steun of info dat gegeven wordt en zo elkaar helpt in moeilijke of blije momenten Inderdaad ik ben vandaag langs geweest bij de gynaecoloog nadat ik vanochtend weer op 37,1 getempt en negatief getest en nog steeds een lichte lage rugpijn, eigenlijk symptomen die op aankomende ongi wijzen. Er is een echo gemaakt, en hij zei dat mijn slijmvlieswand te dun was en zag een cyste van 3, 7 mm of cm :/ hij zei best groot. Nu kon hij niet vertellen wat voor cyste het was, het kon ook een lege folikkel zijn, dus dat de ei gesprongen is maar dan blijft zo'n leeg zakje over. Ik moest gewoon afwachten en direct bellen als ik toch ongesteld ben geworden, en anders clomid verder of direct voor ivf omdat het zaad van mijn man wel goed was maar wat traag bij het eerste keer controleren (a.s. donderdag voor 2de maal inleveren) en ik heb 1 luie eierstok, dus hij wil het afwachten wat de cyste doet. Geen bloed controle want dat heeft geen zin nu. Hmmm weet niet wat ik ervan moet denken, maar hij kwam niet positief over op me en denk gewoon dat ik ongesteld moet worden. Wat vindt jij? Hoe is verder met jou kara, ik las dat je gelukkig toch jouw eisprong hebt gehad dus een lh piek hoop echt voor jou dat het lukt en dat jullue snel gezegend worden door een goede zwangerschap Groetjes Nor
Toen ik nog clomid gebruikte merkte ik aan mijn temp dat die aan het begin van de cyclus veel hoger was dan anders. Uiteindelijk zakte hij wel weer voor mn eisprong, en steeg daarna weer opnieuw en bleef hoog. Dus tempen met clomid is dit altijd even betrouwbaar. Ik kon mijn eisprong er wel goed uithalen. Als er een cyste zit, dan zal het 3,7cm geweest zijn. Dat is idd vrij groot, maar niets ernstigs. Ik heb ook vaker cysten gehad door het gebruik van hormonen. Vaak gaan ze gewoon vanzelf weer weg. Er kunnen nu 2 dingen gebeurt zijn.. Of je hebt een snelle eisprong gehad, en daar is de cyste door gekomen. Het is alleen wel vreemd dat je dan dun slijmvlies hebt. Maar dat kan ook weer een bijwerking van clomid zijn. Of je hebt nog geen eisprong gehad, wat ook logisch zou zijn vanwege het dunne slijmvlies. Het kan zijn dat de cyste de boel een beetje in de war schopt, waardoor er nu geen eitje groeit. Het is gissen.. Je kunt niets anders doen dan afwachten. Wel zou ik door blijven tempen. En als je over 2 weken nog niet ongi bent, dan even een testje doen. Als die negatief is, zou ik de gyn weer bellen.
Hallo Flora01, Ik heb met interesse jouw berichtje gelezen en het klinkt heel logisch en mogelijk, vanochtend weer 37,1 getempt en ik zal blijven tempen om te weten wat mijn lichaam deze maand doet, alhoewel ik een ovulatie test over heb geslagen vandaag. Zelf zegt mijn gevoel dat ik een vroege eisprong heb gehad ik had tenslotte een lichte streep test maar had toen 2 dagen over geslagen en ben door gaan testen op cd 10, misschien toen mijn eisprong gemist ??? Maar wat ik van jou begrijp is dat als een eisprong te snel gaat er een cyste kan ontstaan? Ik maakte me een beetje zorgen om de cyste die ik nu heb zitten en weet niet wat ik moet verwachten? Dus een groot kans dat ik ongesteld wordt en misschien de cyste zelf verdwijnt en misschien weer verder met clomid slikken of is het beter om met clomid te stoppen nu ik een cyste vorming heb? Ik dank je alvast voor jouw tijd en antwoord. Groetjes nor
Hallo dames, Ben gisteren ongi geworden, ik bleef rond de 37.0 graden tempen tot gisteren op 36,6 getempt en later op de dag was het zover. Dus op cd 22 een week eerder. Groetjes nor