blij en toch beetje teleurgesteld na eerste echo

Discussion in 'Zwangerschap' started by annika, Apr 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annika

annika Actief lid

Feb 9, 2006
    243
    0
    0
    Vorige week heb ik mijn eerste echo gehad. Ik keek er eigenlijk heel erg naar uit en was supernieuwsgierig, maar dat was het nou juist... voor ik het wist stonden we weer buiten en besefte we dat die mevrouw eigenlijk zeer weinig had uitgelegd over wat we nu zagen op het scherm... Die vrouw vertelde gewoon bijna niks. We hebben we het hartje zien kloppen en ik zag zelf dat het met de rug naar ons toe lag. Ze mompelde iets over de lengte die goed was en dat was het zo'n beetje? Je zou misschien denken waarom we dan zelf niet wat meer hebben gevraagd maar dat besef je achteraf eigenlijk pas. Is dit normaal? Ik had me kunnen voorstellen dat ze ons liet zien of bv alle ledematen eraan zaten....?

2. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    He bah, da's helemaal niet leuk, zo'n ervaring...

Ik vind eerlijk gezegd dat mensen die werken in een vak als echoscopie, goede sociale vaardigheden en spontaniteit moeten bezitten.
    Toen wij onze eerste echo hadden, hadden we een hele enthousiaste echoscopiste. Mijn moeder (die mee was) zei direct: 'Goh, zij heeft een leuk vak!" En meteen relaiseerden we ons dat er ook een andere kant aan dat vak zit: want als er iets niet goed is, dan is het ook de taak van diezelfde echoscopiste omdat te constateren en mede te delen.

Ik vraag me af hoe zo'n echoscopiste als die jij getroffen hebt, omgaat met bv het brengen van minder goed, of slecht nieuws..??

Ik bedoel, in jullie geval was het allemaal eigenlijk heel erg leuk en goed en positief, en dat kon ze zelfs niet overdragen...

Ik hoop voor je dat een volgende keer de echo-ervaring leuker is. En laat anders (als de financien het toelaten) ook eens een pretecho maken. Dat is echt een superleuke ervaring!! (zoals het HOORT te zijn!)

3. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Jeetje wel heel anders dan ik alle keren dat ik een scho heb gekregen (is erg vaak) heb meegemaakt zeg! Wat een muts :( Ze had jullie inderdaad veel beter mogen behandelen.

4. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dit hadden wij ook! We gingen met 10 weken naar het ziekenhuis voor een termijnecho. Binnen drie minuten stonden we weer buiten. De gynaecoloog vertelde ons ook heel weinig. ik denk dat het voor hen routine is,..... wat ik echt jammer vond is dat ze onze enige echo foto ( van 10 weken) heel ruw scheef heeft afgescheurd. Maar ja dat besef je pas allemaal als je weer thuis bent, het is ook allemaal spannend en nieuw. Gelukkig hebben we hele mooie foto's van de pretecho. Echt een aanrader, hoor!

XXXX

5. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Nou ik ben wel 20 minuten binnengeweest.
    Alles werd rustig samen met mij bekeken en heel goed uitgelegd.
    Dus ik heb gelukkig wel een goede ervaring met m'n 1e echo.

Jammer voor je dat het zo gegaan is; het kan zo bijzonder zijn.

Silly

6. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Bij mij echo was het ook niet lang, we stonden met 10 minuutjes ook weer buiten, de vrouw was wel heel aardig maar denk dat ze bij zo'n eerste echo ook niet veel meer kunnen zeggen....

7. HenA

HenA Lid

Apr 22, 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    Wij zijn nu 2 keer geweest al en beide keren niet echt met een goed gevoel naar buiten gegaan. ook hadden we na beide keren veel vragen die ons pas te binnen schoten op de terug reis naar huis.

ik denk dat je zo verbaasd ben als je naar jezelf zit te kijken van binnen en dat de ervaring zo mooi is dat je je eigen kindje voor het eerst ziet dat je compleet vergeet goed na te denken en vragen te stellen maar zit te genieten vol spanning van dat moment.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij zijn ook 2 keer geweest en al stonden we naar 10 min. buiten we komen alles van d'r te weten en legt ook alles uit wat ze ziet.

Wel erg rot dat dat niet overal zo is. Al ishet voor hen een dagelijks werk voor een zwangere vrouw is het altijd iets bijzonders.

9. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Dacht al dat ik de enige was met een wat teleurstellende ervaring na een 1e echo. Bij mij is deze vorige week gemaakt (9 weken). De gyn liet alles heel snel zien maar zei er eigenlijk niks bij. Ook liet hij het hartje horen en de grafiek die er bij hoort zien. Nog geen 5 min later stond ik weer buiten met allerlei vragen. Vroeg me bijvoorbeeld af of het hartje goed klopte en of het wel de hartslag vd baby was en niet per ongeluk die van mezelf etc etc. Maar misschien moet ik er maar gewoon van uit gaan dat als er iets mis was hij dat dan wel had gezegd.

Dus in eerste instantie was ik heel blij maar later toch wel wat onzekerder...

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb met 13 weken nog een pretecho laten maken op de 9 maanden beurs. Ik vond dit na de echo bij de verloskundige toch wel een verademing.
    Het kost wel wat, maar ze nemen dan ook echt de tijd voor je om van alles te laten zien.

11. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    ja das indd heel jammer zeg! dan kijk je er zo naar uit!!!
    Bij mij zei de echoscopiste na een termijnecho, goh ja er kan nog van alles gebeuren :S misschien drijft het vruchtje nog wel af.

En toen mochten we gaan, met een overheerlijk gevoel verlieten we het zkhs. niet dus..

nee zulke ervaringen zijn niet leuk, en ik snap dat ook niet. Snappen die mensen niet dat dit zo bijzonder is ofzo?
    Ik hoop voor je dat de volgende echo wel leuk is!

12. leeuw

leeuw Lid

Jan 30, 2006
    71
    0
    0
    Ik sta onder controle van een gyn maar ik moet zeggen hij neemt altijd rustig de tijd als we binnenkomen ook tijdens de echo's krijgen wij ook echt de tijd om te kijken en om vragen te stellen en daarna gaat ie ook weer op zijn gemak nog het een en het ander vertellen.
    Zo zie je dat het echt bij iedereen verschillend is

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat n onbehouwen mutsen soms heh...
    Ik kan er heel wat verhalen aan toevoegen helaas.
    Maar ik vind het altijd zo'n domper op je eigen gevoel van dit kleintje is speciaal.
    Tuurlijk hebben hun het al tig keer gezien en tuurlijk weten hun er alles vanaf. Maar jij niet!
    Er is gewoon niets ergers als in de zorg en dan speciaal rond dit onderwerp, behandelt te worden als n nummertje.
    En dan vooral als ze zeggen van "ja er kan nog vanalles mis gaan hoor" alsof ze willen zeggen juich maar niet te vroeg je hebt hem nog niet!
    blegh...soms vraag ik me af of die mensen nooit zelf zwanger zijn geweest of dat ze hun hart chirurgisch hebben laten verwijderen :(

(kan hier redelijk kwaad om worden want t is gewoon een eenmalige speciale ervaring die verpest word door stommiteit)

Share This Page