Hoi dames, Ik open even een nieuwe topic...omdat ik niet zo snel terug kon vinden waar dit mss al besproken was...maar ik las ergens dat de ovulatietesten van de Kruidvat neit betrouwbaar zijn? Dat ze vals positief aangeven ? Wie heeft dat meegmaakt oid? Ik heb die de vorige ronde gebruikt...en deze ronde ga ik Matcare gebruiken...als ik ongi word... Ben benieuwd naar jullie ervaringen liefs!
hoi fafje ik heb toevallig net die ovaluatie testen gekocht van kuidvat, en ik weet ook niet of ze goed zijn. ben ook wel benieuwd of ze goed zijn. xxx
Ik heb ze de 2de ronde gebruikt, maar ik vind het niks. Ik had echt een vet positieve test dus hup klussen. Achteraf gezien had ik pas 10 dagen later mijn eisprong. Dus voor mij geen kv ovulatietesten meer
Hoi, Ik heb ook veel kruidvat ovulatietesten gebruikt, ze geven idd snel 2 gelijke strepen! Je moet gewoon even weten wat voor jou een positieve test is, bij mij was die positief als de testlijn echt knalpaars was! en als ik 2 gelijke strepen had was dat voor mijniet positief! Ik zal ze een volgende keer zo weer gebruiken, zijn mij wel goed bevallen! Groetjes
Oke dankje ladies! Tja wat is voor mij positief...idd als ie echt precies zelfde kleur is of t liefst donkerder! Zodra je ziet dat die stijgend is zegmaar...Ach nu Matcare proberen en heb nog 5 kv liggen...dus kijk wel! thanks anyway! liefs!
ik sluit me aan bij comeonbaby. ik had ook veel negatieve verhalen gelezen over de kruitvat en ik ben ze nu best dankbaar ( die ovu testen) ik had er nog 1 thuis liggen en dacht echt dat ik me eitje al gehad ( vruchtbaar slijm enzo) maar me temp steeg niet echt.. dus toch even voor de zeker de laatste kruitvat gedaan en die werd echt gelijk KNAL! paar.. zo donker heb ik hem nog nooit gezien bij mezelf.. dus toen ben ik snel naar de winkel gefietst vanweze de negatieve verhalen en heb ik clear blue digitaal gehaalt ja hoor een mooie smily.. dus zo verkeerd zijn ze niet maar je moet indd net weten wat voor jou positief is
Ik ga er zo 1 proberen. De kans dat mijn eisprong binnen 24-48 uur is, is vrijwel 0. Kijken of ie een positieve test aangeeft. De gebruiksaanwijzing zegt overigens duidelijk dat de test pas positief is bij een lijntje in het test venster die sterker of gelijk is aan de lijn in het controle venster. Een lichter lijntje in het test venster is dus een negatieve test!
Maar kan het zijn...dat toen ik 1,2,3 dec testte ....het positiever toonde dat het was....en dat mn ei pas paar dagen later is gesprongen? Dus op bijv de 7e....wat zou kunnen betekenen...dat ik vandaag mn NOD zou hebben... En dat ik dus nog niet van overtijd moet spreken...( mn vorige cyclus was 33 dgn...dus het is daarop gebasseerd...maar aangezien na curretages er onregelmatige cyclussen voorkomen)...zou het ook kunnen dat het deze maand langer is? En dat het dus daarom kan kloppen dat ik op de 17e negatieve testte met een zs test!????? Ik ben nu echt in de war! haha
Ok, zoals verwacht is de test negatief. Wel een licht streepje in het test venster, wat me verbaast gezien het nog minstens 10 dagen duurt voor mijn eisprong.
Ja wel raar...dat betekend dus dat er op zich wel LH gevonden is....alleen geen piek...wnat bij andere testen....blijft het bij 1 streepje...en dan ineens wordt er een 2e zichtbaar en donkerder naa mate de vruchtbare periode naderd... ??
Zolang je dat in gedachten houdt, is het prima toch? Ik denk dat de KV test gewoon erg gevoelig is, dus dat ie pas echt positief is als het test venster superdonker is. Nog even de foto (ik vond trouwens het controle venster ook niet bijster donker... maar dat kan komen omdat ik eigenlijk nog niet echt moest plassen ): Bekijk bijlage 38274 Maar wel typisch dat ie dus zo vroeg al een licht streepje geeft.
ja OF....( ik zie aan je handtekening...dat in j in principe bijna regelmatig bent...behalve 1 vroegertje van 26 dgn...wie weet heb j nu weer een kortere....en vind je eisprong dus eerder dan verwacht...?! Wat denk jij van mijn verhaaltje...wat ik paar berichtjes eerder plaatste? 1 deze dagen mn NOD ..?
Ik dacht ook al aan de optie dat ik mogelijk weer een korte cyclus kan hebben. Daarom vond ik het ook niet zo erg om 1 van mn testen te gebruiken, wilde overmorgen toch al beginnen met ovu-testen, wil niet mn eisprong missen Mijn temperatuur en slijm geven echter nog geen aanleiding dat het binnenkort gaat gebeuren. Wat betreft jouw cyclus: ik snap dat je in de war bent! Dat zou ik ook zijn. Ik heb (gelukkig) geen ervaring met curretages... Ik heb inderdaad wel begrepen dat je lichaam best een half jaar van slag kan zijn. Één ding lijkt me duidelijk: je cyclus is deze keer sowieso langer dan je vorige. Het zou inderdaad best kunnen dat je zwanger bent en dat je gewoon te vroeg hebt getest. Of je wordt 1 dezer dagen ongesteld... Bij beide scenario's is je cyclus langer geworden. 15 november was de eerste dag van je laatste ongesteldheid he? Dan zit je nu op dag 37 alweer. Ik zou morgenochtend met ochtendurine nog een zw test doen.. Wanneer die weer negatief is een week later weer proberen (als je nog niet ongesteld bent geworden) en bij nog een negatieve test naar de HA ofzo... Misschien voor jou ook handig om vanaf je volgende cyclus je temperatuur bij te houden? Dan kun je in elk geval beter inschatten wanneer en of je een eisprong hebt gehad.
Ja weet je wat het is...temperaturen is voor mij geen fijne optie aangezien ik met onregelmatig werk zit...en me dat echt kan opbreken!...kom elke week 2 dgn minstens 6 u in d ochtend thuis! En klopt 15 nov mn ongi...en het was dat mn testen 3 dec op waren anders had ik nog ff door gegaan...maar goed...ik voel helemaal niet alsof ik ongi moet wordne...heb wel al diverse krampjes gehad...maar bleek telkens mn stoelgang te zijn ( bah sorry hihi )...die overigens heeel moeizaam gaat ( normaal nooit last van...en wel heel erg bij mn eerste zs dus)....maar voor de rest geen tekens van zwangerschap...tenminste... Wel meer honger...maar weer niet misselijk...en ook nog iets...totaal GEEN trek in chocola...wat ik normaal al minstens een week voor mn ongi heb...echt hele erge trek...en dan prop ik me meestal ook helemaal vol! Wel veel plassen...maar goed...mss drink ik ook meer...weet je als je dingen gaat bedenken, dan ga je ook denken dat het zo is...en wil mezelf nie gek maken! Alleen weer zs test doen....geeft me dnek ik zoveel teleurstelling...heb er al een hoop gedaan...aangezien ik dacht 17e mn nod was... ( vanaf 6 dgn daarvoor al zitten testen...met sensitest xtra sensitive) De laatste heb ik eergister gedaan...dus ALS mn NOD bijv vandaag was....was t alsnog best vroeg... MAAAR GOED..... mss moet ik maar gewoon heel lang gaan afwachten
Mja, die teleurstelling altijd wanneer de test negatief is. :x Maar als je niet test, en je ook niet ongesteld wordt, weet je nog niks...! Maar het zou me niks verbazen als je eisprong later was dan je dacht en je NOD dus stiekem inderdaad pas vandaag... Dusseh... Het is aan jou
Ja daar heb je ook weer gelijk in! Maar denk j dat het kan wat betreft die kv testen....? Weet je na hoelang uiterlijk je ei kan komen na positieve ovu test...wnat de test bleef 3 dgn posi aangeven...?dus na die laatste...
De KV ovutest van vandaag was al een stuk "positiever" dan gisteren. Het lijntje in het test venster was bijna hetzelfde als die van het controle venster! Of ik heb echt een korte cyclus deze keer, of de testen zijn wel heeeel gevoelig. Het zou me niks verbazen als je jouw testen per ongeluk verkeerd hebt geïnterpreteerd, omdat je makkelijk kan denken dat ze positief zijn, terwijl ze dat eigenlijk nog niet zijn. En dat je eisprong dus inderdaad een aantal dagen later was dan je dacht. Drie dagen lang positief kan natuurlijk ook niet... Als het goed is heb je maar 1 positieve test (max 2 lijkt me). Maar ik kan het mis hebben. Hoe is het vandaag gegaan? Ben je ongesteld geworden? Heb je getest?
Neeeeee....helemaal geen teken van een menstruatie...heb wel al een tijd afscheiding...maar lijkt niet op vruchtbaar...eerst was het heel dik creme/room wit zegmaar..leek net zalf...en nu laatste dagen is het weer wat doorzichtiger...heel vreemd... M'n buik staat wel wat bol...maaaaar dat is ook altijd als ik ongi moet worden..kheb wel 2 kv testjes gehaald...dacht...voor de voorraad... Maar ik vrees voor een langere cyclus...ik bedoel...mn lichaam zal wel goed moeten herstellen..zodra ik iets merk dat ik denk...ik ben zwanger ga ik wel testen...maar denk dat ik gewoon ongi afwacht...of niet? liefs