Hallo, Ik ben nu 6 weken zwanger en ik heb elke dag hele erge krampen in mijn onderbuik.. ik heb vernomen dat dit normaal is omdat de baarmoeder uit gaat zetten... Maar vannacht was het niet meer te verdragen de krampen waren zo extreem erg en het duurde zo lang.. Ik werd daarbij misselijk maar moest niet overgeven. Vervolgens stijgde mijn temp. En begon ik te transpireren, voelde mijn bloed langzaam wegtrekken. Toen ik in de spiegel keek was ik lijk bleek geworden leek zelfs wel een beetje groenig/geel. Ik dacht dat het niet goed zou gaan maar ben op bed gaan liggen en later trok het gelukkig weg. Ik heb mijn verloskundige eergisteren gebeld ivm de krampen maar zij geeft aan hier nog niks aan te kunnen doen en nog geen echo te kunnen maken omdat het nog zo pril is. Nu is mijn vraag, is dit normaal dat dit zo heftig is? Ik heb geen bloedverlies. Gr.
Hoi Spmg, hoe is het intussen? Heb je niet een flinke buikgriep gehad misschien? Je kunt van pijn wel echt misselijk worden en er ziek uitzien. Je hebt geen bloedverlies, dus ik denk niet meteen aan een miskraam. Zolang je niet (ineens) dubbel ligt van de pijn, geen koorts hebt of veel bloed verliest kun je inderdaad niet meer doen dan het aankijken en wachten op een vroege echo. Ik hoop dat het intussen beter met je gaat. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte bedankt voor je bericht. Ik ben naar de verloskundige geweest en heb vorige week een echo gehad, alles was goed. Daarna geen buikkrampen meer gehad. Gek genoeg een paar dagen later wel aardig wat bloedverlies. (een plasje bloed op de wc) Dit was eenmalig daarna af en toe alleen wat bruin bloed verlies met afvegen en in mijn urine af en toe een vlokje.... Gelukkig heb ik niet meer zoveel last gehad van die erge buikkrampen, maar dit is ook niet fijn.. Ik vraag me af wat het kan zijn.
Wat fijn voor jullie! Het bloed is vaak niet meer te achterhalen. De meest logische verklaring is dat er een klein vaatje in je baarmoedermond is geknapt om wat voor reden dan ook en dat heeft een beetje gebloed. Het is normaal dat je daarna nog een beetje oud bloed verliest. Ongeveer 70% van de vrouwen verliest in het eerste trimester wel eens wat bloed of re=de afscheiding. Dat hoort toch echt bij het veranderen en goed doorbloed raken van je baarmoeder(mond). Zolang het geen bloedverlies is als een menstruatie en /of je krijgt er buikpijn bij, kun je het rustig afwachten en hoort het gewoon bij pril zwanger zijn. Groetjes Brigitte