slijmvlies-vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sim, 17 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

hoi,

ik heb sinds een paar weken (niet dagelijks maar af en toe en vooral na een drukke of stressvolle dag) dat ik wat voor mij onbekende "afscheiding" verlies. alvast sorry voor de details :oops: maar het is heel taai en tja...snotterig :oops: wel helder. heb mijn vk gevraagd en die zegt dat je meer slijmvlies verliest aan het eind van de zwangerschap. maar ik lees nu ook veel over slijmproppen enzo, vandaar deze vraag of dit bij iemand bekend voorkomt. ik herken dit namelijk niet van mijn eerste zwangerschap....

groetjes sim

2. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    hmmm, ik ben iets verder dan jou maar ik herken dit soort slijm niet. Ik heb zoiezo wel veel last van afscheiding maar niet zoals jij het omschrijft. Maar die slijmprop daar zit geloof ik ook wat bloed bij dacht ik........dus niet zoals jij het omschrijft.

3. Miguel

Miguel Lid

30 okt 2006
    87
    0
    0
    Emmen
    Ik heb dat slijmverlies ook gehad in de laatste weken van de zwangerschap. De slijmprop is iets anders. Dat is echt een prop in 1 keer. En niet wat jij nu hebt. Voor de bevalling van mijn 1e zoontje begon verloor ik de slijmprop. Dit was echt een propje slijm met een klein beetje bloed. Gelijk daarna kreeg ik de 1e wee. Maar je kan de slijmprop ook pas tijdens de bevalling verliezen en zelfs al weken ervoor.
    Dit slijmverlies had ik bij mijn 2e zwangerschap. Wekenlang had ik er last van en ik dacht steeds nu gaat het snel beginnen. Maar mijn zoontje werd netjes op de uitgerekende dag geboren.
    Denk eraan, elke zwangerschap is anders dus dat je dit de vorige keer niet gehad hebt maakt niets uit.

Liefs Maria

4. sim

sim Niet meer actief

tja, het zijn dan toch echt propjes wat ik af en toe verlies. raar hoor, maar goed verder heb ik nergens last van. heb verder ook geen symptomen die op een schimmel zouden wijzen, moet as woensdag weer naar de vk en dan zal ik het eens vragen.

overigens heb ik bij de eerste nooit een slijmprop verloren, de vliezen zijn toen ook niet automatisch gebroken, dus ik heb echt geen idee hoe dat eruit ziet..

in elk geval bedankt voor de reacties :)

5. Miguel

Miguel Lid

30 okt 2006
    87
    0
    0
    Emmen
    Ik heb ook wel eens gehoord dat je al stukjes van de slijmprop kan verliezen. Dus dat zou best kunnen. Maar dan kan het nog wel weken duren voor je gaat bevallen hoor. En zolang je verder geen klachten hebt als jeuk of branderigheid dan zal het geen schimmel zijn inderdaad.

6. sim

sim Niet meer actief

nou ik maak me er nog maar niet druk om, denk dat als er iets was om me zorgen te maken dat de vk wel verder zou onderzoeken..ga het wel voor de zekerheid nog even zeggen woensdag.

Deel Deze Pagina