Dag meiden, al een paar maanden heb ik, ruim een week/8 dagen voor ik ongesteld moet worden, lage buikpijn die echt aanhoudt totdat de menstruatie doorzet. Dit gepaard met steekjes en krampjes. Is dit normaal, zo lang van tevoren al/herkennen sommigen zich hierin?
Ja dat kan, het kan een innesteling zijn als je bezig bent met zwanger worden, het kunnen je darmen zijn, het kan ook zijn dat je paar dagen eerder ongesteld word.... Het kan dus van alles zijn. Als je zwanger probeert te worden, hoop ik voor je dat het iets met de innesteling te maken heeft.
Maar ik heb 1 week van tevoren ook altijd al wat last hoor. Mijn darmen beginnen dan vervelend te doen en krijg af en toe wat bruin verlies al tot het echt door gaat breken....
Hoi, ik heb dit ook 5-7 dagen voor de menstruatie begint het al en neemt steeds verder toe tot menstruatie, die dan overigens max 2 dagen duurt. Omdat wij in het fertiliteitstraject zitten heb ik dit nagevraagd bij de gynaecoloog. Die zegt dat dit heel vaak voorkomt en geen kwaad kan.
ha gliss, ik zie het je toevallig hier posten (waar we in andere topic ook over hadden). Hebben ze toen toevallig ook gezegd of een indicatie gegeven waar dat van kan komen? innesteling is het iig niet, want dan zouden we elke maand zwanger worden
Nee ze zei dat het bij iedere vrouw anders is en dat het heel vaak voorkomt. Als dat de hoofdklacht zou zijn bij een normaal gynaecologisch consult dan zouden ze alleen voor de zekerheid een echo maken. Omdat deze in ons fertiliteitstraject al heel vaak was gemaakt en er geen afwijkingen gezien zijn, maakt ze zich geen zorgen. Ik kan het niet helemaal loslaten maar moet er maar op vertrouwen dat de gynaecoloog het weet
weet je, ik denk gewoon eigenlijk dat ze niet weten hoe het komt. Maar ja, ook als ze dat echt zouden zeggen dan zouden we er nog niks aan hebben..... Beste tactiek voor nu is het maar te geloven.....
Denk het ook. Maar omdat het heel vaak voorkomt is het waarschijnlijk gewoon een variatie op normaal en zijn we een beetje een uiterste daarin? Ik heb dan wel weer een menstruatie van max 2 dagen en daarmee weer aan het andere uiteinde van normaal
Ik heb er sinds mijn miskramen ook elke maand zoveel last van. Brengt mij veel onzekerheid. Ergens fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!
Hier sinds mijn zwangerschap hetzelfde. Afgelopen cyclus merkte ik op dinsdag al klachten (algehele lamlendigheid, steekjes, zeurend gevoel) uiteindelijk werd ik pas zondag ongesteld. Al die dagen daartussen voelde ik het opkomen... Voor m'n zwangerschap nog nooit gehad. Hopelijk trekt het ook weer een beetje weg
Meiden misschien een tip. Ik had dit advies al eerder gekregen vanwege die buikpijn, maar omdat ik nu helemaal vast zit in buik/rug door t hele traject en alles stress (IVF uitgesteld) ben ik vandaag begonnen met fertiliteitsfysiotherapie. Zij gaf aan dat het echt niet normaal is om zo lang zoveel pijn te hebben. Ik weet natuurlijk niet of het gaat helpen want heb pas 1 behandeling gehad, maar t voelt al een soort van lichter in mn buik en rug. Hopelijk maakt het straks verschil bij volgende ronde. Fertiliteitszone heet het. Is voor mij een uur rijden helaas, maar zijn de enigen in NL die dit doen. In het buitenland wordt het al veel toegepast.