Ik was erop voorbereid dat er met 8,5 weken weinig te zien zou zijn, maar dat je zooo weinig zag.... Het hartje klopte en dat was goed. Ook zou de grootte ongeveer wel kloppen, volgens de echoscopiste. Maar ik kon er heel weinig van maken. Het was niet meer dan een vlekje. Ligt dat nu aan mijn lichaam, de apparatuur of is het gewoon normaal?
Bij 8 weken zie je nog een cashewnoot met een kloppend hartje. Dat is mijn ervaring. Ik heb vanaf week 6 tot week 13 elke week een echo gehad. En dan zie je het elke week groeien. Je verbaast je hoe snel het veranderd binnen een week van een cashewnoot naar een babytje met handjes en voetjes. Nog even geduld...
Dat verklaart ook een hoop... Bij een inwendige echo zie je alles zooooveel malen beter. Ik kreeg bij 9.5 nog inwendig en de laatste was met 13.5 uitwendig.
Hier is de kwaliteit van de echo's heel goed maar met 8,5wk hadden wij (uitwendig) ook een vaag wit vlekje. Belangrijkste is dat je het hartje ziet kloppen en dat de grootte ongeveer overeenkomt met je termijn.
Ik heb gisteren een inwendige echo gehad met 8,5 week.. ik dacht iets verder te zijn zo ongeveer 9 weken maar het blijkt dat het iets vroeger is. Wij hebben echt mega veel gezien al.. het leek van de zijkant op een garnaal! Van de bovenkant zagen we al echt twee armpjes en beentjes, de hersenstructuur, de navelstreng en een neusbotje.. dus het leek ook al echt op een mensje. Ze heeft extra een inwendige echo gemaakt om het allemaal goed te kunnen zien! Dit was wel in het zkh bij de gynaecoloog.. Wat jammer zeg want het is heel leuk om ook echt die kleine garnaal goed gedetailleerd te kunnen zien.. Ik hoop voor je dat bij de volgende echo alles wat beter te zien valt!
volgende keer gewoon inwendig vragen. Hier in het zkh doen ze standaard tot 12weken een inwendige omdat ze dan alles veel beter kunnen zien!
Het was gewoon bij de verloskundige. Nog maar even afwachten, dan Ik dacht even: ze zou me toch niet voor de gek houden. Het was echt een vlekje wat ze deed opmeten.