Hallo Dames, Onlangs kreeg ik een afspraak voor een suikertest (daar moet ik nog naartoe) ik heb dit bij 2 eerdere zwangerschappen niet gehad. Mijn bloedsuikerspiegel was 4,8 (volgens mij gewoon goed). Is dit normale procedure? wie heeft hier ervaring mee? Grtjs, Kid
Hangt vlg mij van je situatie af. Mijn vlk raadde het aan omdat mijn moeder zwangerschapssuiker had, terwijl mijn nuchtere suiker ook netjes was. En ik heb ook wel eens gehoord dat vrouwen met overgewicht de test standaard krijgen en soms vrouwen met Pco-syndroom, en als je eerder een heel groot kind hebt gekregen. En in sommige ziekenhuizen doen ze het standaard bij iedereen.
Hoi geen van allen van toepassing hier ziekenhuis gaf aan dat het standaard was. Eerder ook in hetzelfde ziekenhuis behandeld maar niet gekregen, wellicht nieuwe regels intussen?
Ik mag morgen, blegh! Omdat mijn zoontje te licht was voor duur zwangerschap. Had er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar kan zwschsuiker ook voor dunne kindjes zorgen.. trouwens heeft niemand mij ooit op mijn bloedsuiker geprikt, dus die zou ik niet weten.
Zodra je bij de gyn. loopt is het standaard geloof ik. Hier overgewicht dus vandaar dat ik eraan moest geloven. Gelukkig was het 5.1 en 2 uur na het drankje te drinken 6.3.
Ik heb net bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Ze vonden dat mijn zoontje erg groot was. Gelukkig was er niets aan de hand. M
Is standaard, hier wel tenminste. Er zit geen suiker in mijn familie, bij mijn eerste zwangerschap was alles ok en dochter was niet te zwaar, iedereen is gezond, dus ik ga vragen of ik deze keer mag overslaan. Ging namelijk van mijn graatje door al dat wachten. Lijkt me ook niet zo gezond voor de baby.
Succes. Ik heb helaas het drankje niet binnen kunnen houden na 1 uur was alles er weer uit.. Vind het echt knap dat het jullie gelukt is die 2 uur!!!
Interessant dat het nu met een drankje gaat. Vijf jaar terug was het nog gewoon bloed prikken op een nuchtere maag...
Ja. Eerst word er bloed geprikt, moet je even wachten op de uitslag. Is die onder de 6.7(?) dan krijg je een drankje en moet je 2 uur in de wachtkamer wachten. Neem dus een boek o.i.d. mee. 2 uur later wordt er weer een buisje geprikt en krijg je ook binnen 5 minutem de uitslag. Je bent dus wel een halve ochtend kwijt!
Ik heb afgelopen vrijdag de suikertest gehad vanwege mijn (te) hoge BMI. De eerste prik was in de vinger en daar kreeg ik wel gelijk de uitslag van. Na 2 uur werd het bloed toen gewoon uit mijn ader gehaald, waarna ze mij vertelde dat het 3 dagen duurde voordat de uitslag er was. Ik kreeg dus niet gelijk de uitslag van de 2de prik, blijkbaar is het per ziekenhuis verschillend.
Ik kreeg de uitslag pas bij mijn volgende bezoek aan de vk, tenzij ik zwangerschapsdiabetes had, dan werd ik gebeld.
Ik heb met heel veel pijn en moeite een kwart van het drankje binnen kunnen krijgen, en dat gging kokhalzend. De rest kreeg ik echt niet weg. Gelukkig was het voldoende.
Ik heb die test ook gehad, omdat ik wat overgewicht heb. Hier werden buisjes bloed afgenomen, kreeg niet direct de uitslag, maar inmiddels weet ik die wel, nu nuchtere was 4,6 en 2 uur na het drankje 6,4. Het drankje is geen pretje, heel zoet en dat op je nuchtere maag. En die 2 uur wachten duurt ook lang, dus neem maar wat vermaak mee.
Klopt, ik was zelf inderdaad ook te klein en te licht, krap 5 pond, 41wk. Mijn moeder had suiker in de zwangerschap, ze heeft zich alleen niet aan de behandeling gehouden , ze dacht dat het allemaal wel los zou lopen. Bij mijn zus hetzelfde, 5 pond, 41wk. Overigens heb ik zelf de test niet laten doen omdat ik op mijn werk meerdere dagcurves heb gedaan die telkens keurig netjes waren, toen vond de vlk het niet meer nodig.
Wat mij heel goed hielp met dat vieze drankje? Net van te voren tanden poetsen! Heel vreemd, maar bij mij werkte het!