1 test positief, 3 negatief daarna 1 positief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ilse1993, 7 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse1993

Ilse1993 Lid

7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk een helr brandende vraag ..

Ik heb gister om een uurtje of 17.00 een test gedaan en daar kwam een heel duidelijke streep dat ik zwanger zou zijn. (2 voor 5 bij de trekpleister, 1e van boven)

4 uur later heb ik er 1 gedaan van clearblue en hier kwam niet zwanger uit, daarna heb ik thuis rond half 11 weer een test gedaan (2 voor 5 trekpleister, 2e van boven) en deze was ook negatief zelfs geen vaag streepje.

Ik heb 's ochtends weer een test gedaan (2 voor 5 van kruidvat, 3e van boven) en hier kwam ook negatief uit. Nu heb ik net de andere test gedaan en hier kwam toch opeens een licht streepje .. (laatste test op de foto)

Omdat ik de pil slik heb ik toch maar de huisartsenpost gebeld wat nu te doen, stoppen of gewoon blijven slikken, na overleg met de dokter moet ik voor nu stoppen met de pil en niet meer testen het weekend.

Nu wilde ik nog even wachten met een kindje maar het is toch als ik zwanger blijk welkom.

Nu vroeg ik mij af zijn er mensen die dit herkennen? En kan ik een miskraam verwachten omdat het streepje minder is als die van gister? En kunnen je hCG waardes schommelen waardoor ik dus soms negatieve uitslagen heb? Als ik berekenen vanaf mijn laatste stopweek zou ik nu 6 weken zwanger moeten zijn, ik heb deze periode geen stopweek gehouden omdat ik door wilde slikken deze maand.

Als ik nu stop met de pil en ik ben zwanger kan ik dan ook een bloeding verwachten?

Ik weet het veel vragen haha maar ik hoop dat iemand mij er bij kan helpen! Alvast bedankt!!

Bijgevoegde bestanden:

2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Owww wat slecht van die testen. Ik zou maandag direct even bloed laten prikken en de pil laten staan. Ik kreeg geen bloeding bij mijn dochter toen ik in mijn stopweek ging, daarom deed ik juist een test

Ilse1993 vindt dit leuk.
  3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wat je trouwens even kunt doen is je urine verdunnen met 50% water en daar een test mee doen. Het kan zijn daf je al zoveel hcg hebt dat de testen daardoor zo fluctueren en een valse lichtere streep geven ( hook effect)

Pink06 en Ilse1993 vinden dit leuk.
  4. Ilse1993

Ilse1993 Lid

7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Je bedoeld dan dat ik dus een vals negatief kan krijgen?

5. Ilse1993

Ilse1993 Lid

7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Ja dat ben ik inderdaad ook van plan, alleen snap die 3 negatieve testen ertussen niet dus dat is vooral frustrerend.

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Meestal geeft het hook-effect geen vals negatief, maar alleen een lichte test ipv de knaller die je verwacht.
    Ik vind dit erg lijken op de situatie die @Ashleyrachel niet zo lang geleden had. Ik vermoed toch dat je niet zwanger bent en zou na het weekend vragen om bloed te mogen prikken.

Ilse1993 vindt dit leuk.
  7. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Je kunt dan onrecht een hele lichte streep krijgen. Of ie echt negatief is weet ik njet , ij zou in jouw geval bloed laten prikken voor alle duidelijkheid

Ilse1993 vindt dit leuk.
  8. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Idd even bloed laten prikken, gewoon voor de zekerheid.
    Ik heb de foto helaas niet meer maar je bovenste test lijkt verdacht veel op mijn vals positieve test een paar maand terug.
    Ook de 2v€5, en anders over een paar dagen even een predictor early proberen... dan weet je het zeker.
    De testen van 2v€5 zijn heel erg achteruit gegaan, ik vertrouw ze echt niet meer.

@RoGiJuLi wat denk jij, we mogen vast wel even jou encyclopedie raad plegen :)

Ilse1993 vindt dit leuk.
  9. Doornroosje94

Doornroosje94 Fanatiek lid

13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Toen ik zwanger was maar wel nog aan de pil kreeg ik wel een bloeding, of dat een pilbloeding was of een innestellingsbloeding kon de HA mij toen niet vertellen
    Wat een gedoe met die testen! Enorm wisselende resultaten, ik zou nog even een predictor early halen, die geven nooit valse streepjes (in tegenstelling tot die testen die jij deed want de laatste maanden zie ik steeds meer knallers terwijl to niet zwanger was, echt schandalig!) doe die dan wel morgenvroeg met geconcentreerde urine, en voor de zekerheid maandag bloed laten trekken

Ilse1993 vindt dit leuk.
  10. Ilse1993

Ilse1993 Lid

7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Ik heb gelijk maar even het "hook" effect opgezocht, ik kan dan alleen die 3 negatieve testen niet verklaren. Ik ben wel ontzettend misselijk en heb last van maagzuur en veel boeren laten .. Ook een oogeblazen gevoel, in december had ik hetzelfde maar heb toen waarschijnlijk een miskraam gehad (was toen nog niet aan de pil). Dus qua symptomen kan het bijna niet anders ..

11. Ilse1993

Ilse1993 Lid

7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Hmm lastig dus, ik lees juist veel dat de predictor veel valse uitslagen geeft .. Kan je deze bij de trekpleister halen?

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    De predictor tegenwoordig is juist de meest gevoelige en betrouwbare test die er is.
    Koop de predictor early (ja dat kan bij de trekpleister)
    Als deze een streep geeft dan ben je zwanger.
    Is de test negatief dan zijn alle andere testen vals positief geweest en ben je echt niet zwanger.

Als er nu hcg zit dan gaat de predictor early dit zeker aangeven!

Ps... de duidelijke test lijkt mij idd ook vals positief overigens

Ilse1993 vindt dit leuk.
  13. Ilse1993

Ilse1993 Lid

7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Hmm oke, waarom denk je dat de 1e vals is als ik vragen mag? En hoe komt het dat die laatste test alsnog positief is? Ik neem aan dat er dan toch iets moet zijn waardoor ik alsnog positief getest heb ..

14. Ilse1993

Ilse1993 Lid

7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    @RoGiJuLi trouwens de foto van de 1e test is niet binnen de afleesbare tijd, die ik hier heb bijgevoegt wel

Bijgevoegde bestanden:

15. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wat bizar slecht van deze testen! Ik zou ook een predictor early gaan halen, zoals @RoGiJuLi zegt. Vraagt je toch af hoe testen ZO duidelijk vals positief kunnen worden. Maar als het een échte positieve was geweest, had ik ook een zwanger verwacht op die clearblue. Ik zou er nog niet teveel op durven rekenen..

Ilse1993 vindt dit leuk.
  16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Omdat als hij wel echt positief zou zijn geweest alle testen daarna ook positief geweest zouden zijn!
    De streep is desdanig sterk aanwezig dat je hcg al hoog zou zijn en dat met minder geconcentreerde urine je alsnog op een andere test ook een streep zou geven.

De test van vandaag vind ik er ook vreemd uitzien. Van ondere kleur maar boven niet alsof het een ophoping van kleurstof is ipv een echte streep.

Dus een predictor zal een uitkomst geven ;)

Ilse1993 vindt dit leuk.
  17. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik zou dus allang op de fiets zitten naar de trekpleister, haha!
    Zo benieuwd!

Ilse1993 vindt dit leuk.
  18. Ilse1993

Ilse1993 Lid

7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Haha ja ik weet alleen niet meer zo goed wanneer ik moet testen .. ook omdat de positieve testen van beide 's middags gedaan zijn .. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik gisteravond wel veel geplast heb en er maar 5 uur tussenzat tussen de laatste keer plassen en de test 's ochtends. De eerste keer daarna heb ik pas 7 uur later ongeveer geplast en daar kwam de laatste positieve test uit. In mijn eerdere post zie je ook dat het streepje van de 1e test een stuk vager is dan op de foto bij mijn post omdat deze al ingedroogt is.

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Als je nu hcg hebt dan kan je rustig al in de middag met de predictor testen hoor :).
    Ik zou dus nu niks meer drinken, de predictor halen en deze over een uurtje of 2 doen :)

Ilse1993 vindt dit leuk.
  20. Doornroosje94

Doornroosje94 Fanatiek lid

13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    @Ilse1993 wat is het plan? Ik wacht mee in spanning haha

Ilse1993 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina