Hoi allemaal, Ik heb 3 juli een miskraam gehad met 11 weken zwanger. Dit was mijn 1e keer zwanger en dus 1e keer miskraam. Ik heb hierbij 1 week best veel gebloed en pijn gehad. Hierna is mijn cyclus gelijk weer verder gegaan en heb ik nu dus 1x een ovulatie gehad en zit ik middenin mijn 2e ovulatie. De eerste keer menstruatie klopte ook en was ook heftiger qua bloedverlies en pijn/krampen maar dit was mij al verteld. Echter heb ik nu tijdens beide ovulaties extreme krampen gehad, zo erg dat ik huilend op bed lig en geen houding kan aannemen. De pijn is met momenten van een paar minuten tot een half uur maar wel voor een paar dagen lang. Voor mijn zwangerschap heb ik nooit mijn ovulatie kunnen voelen. Nu is het dus zo erge pijn dat ik echt niet kan functioneren alleen is dit na de ovulatie ook weer voorbij. Iemand hier mee bekend? Zou er wat met mijn baarmoeder aan de hand kunnen zijn of is dit echt puur ovulatiepijn?
Wat verdrietig van je miskraam.. Veel sterkte nog. Ik voel de ovulatie/groeien eitje ook altijd erg goed, maar hoe jij het omschrijft is wel erg heftig. Ik heb zelf op het ‘toppunt’ altijd een ontzettende druk op m’n buik en pijn bij lopen, zitten, sommige bewegingen etc. Na een miskraam kan je baarmoeder echt heel gevoelig zijn. Misschien dat dit daardoor komt? Dat heb ik zelf ook gehad. Alleen is het bij jou dan wel heel rot zo. Je kan dit eventueel misschien de verloskundige/gynaecoloog voorleggen?
Zo heftig als jij het omschrijft heb ik het niet gehad, maar ik heb ook vaak meer last van ovulatie dan van menstruatie. En de eerste eisprong na een miskraam die ik in 2020 had was ook een vreselijk pijnlijke. Ik hoop voor je dat de pijn nog afneemt en/of je snel weer zwanger bent.
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt.. afgelopen november heb ik met 11+4 een miskraam gehad. De eisprongen erna heb ik erg veel pijn gehad, waarbij ik de dag voor de eisprong tot aan de eisprong bijna niets meer kon van de pijn. Ik heb 1 keer zelfs best wat bloedverlies gehad. Ik heb in mei nog een topic hierover geopend, ik was bang dat ik niet zwanger kon raken hierdoor. Ik dacht dat er wat mis was.. ik ben toevallig die maand zwanger geraakt ondanks de erge pijn. Wel ben ik een beetje bang dat het blijvend is bij mij. Want het was uiteindelijk een half jaar elke cyclus aanwezig. Wel de ene keer erger dan de ander keer. Heel veel sterkte met het verlies.. en ik hoop dat je gauw een blijvende zwangerschap hebt.