Als ik mij niet vergis mag je duiven geen rijst geven. Dat gaat opzwellen in hun buik. Vandaar ook dat er steeds minder rijst gegooid wordt op bruiloften omdat de duiven eraan doodgaan.
Nee hoor, volgens mij is dat een fabel: Ik heb een vraag - Is het waar dat duiven ontploffen als ze rijst eten?
dit staat op de postduivensite : Wanneer u zelf geen postduiven heeft Vaak vliegt een postduif, nadat hij even heeft gerust, zelf weer verder naar zijn hok. Geeft u de duif eventueel wat water en ongekookte rijst.
Hier een Belgische duif.... opgevangen, bijgevoerd, eigenaren via belgische duivenclub gemaild... Nooit wat gehoord. Duif wil nu niet meer weg en woont nu in het oude konijnenhok wat maar heb open gezet Zal vanzelf wel een keer gaan, en anders blijft ie maar gezellig
Nou ja zeg, en ik had altijd zo'n medelijden met die duifjes. Stelde me al helemaal voor dat hun arme maagje zou ontploffen
Dat er op veel plaatsen geen rijst meer gestrooid mag worden bij bruiloften, is vanwege het feit dat het troep is om op te ruimen! Zeker bij meerdere bruiloften achter elkaar is dat vervelend. (De nieuwe bruid wil niet over de rijst van de vorige lopen. ) Maar dat is offtopic.