Duif tegen het raam

Discussie in 'De lounge' gestart door Momof3, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Het gebeurt hier een keer of 6 per jaar.
    BOEM! Duif tegen het raam.
    Net gebeurde het weer en ik zag allemaal veertjes in de tuin landen dus ik sloeg mijn handen al voor mijn mond en dacht ohh neeeee
    Rende meteen naar buiten maar niets te zien.

Wat gebeurt er met een duif als ie zo'n smak gemaakt heeft? Weet iemand dat?

2. Username

Username Niet meer actief

Hadden wij in ons vorige huis ook regelmatig. Elke keer naar buiten op zoek naar wat de klap veroorzaakte, elke keer een meeuw of een duif.
    En, misschien gewoon mazzel, elke keer zat het beestje op de grond (koppijn!) en vloog even later weer verder. Wij woonden toen 1 hoog. Dus na de klap kwam ook nog een vrije val :D

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Zielig is dat he.

Ooit gehad bij mijn ouders thuis, 2 tortelduifjes waren zo verliefd dat ze het raam niet hadden gezien;)
    Ze hadden het niet overleefd :(

Ik weet niet zo goed of ze na zo'n smak er iets aan over houden.

Moet ik ook eerlijk zeggen dat het domme beestjes zijn

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Super zielig.. heb de lamellen boven dicht.. maar ook als ze open zijn vliegen ze er gewoon tegenaan

5. Username

Username Niet meer actief

Het is ook zielig. Moet hard aankomen, zo'n klap...

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou idd schrik me steeds te pletter als het gebeurt..
    Zoonlief slaapt gelukkig gewoon door

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik woon op 6 hoog, dus bij mij vliegt er maandelijks wel eentje tegen het raam. Dus ik moet ook maandelijks m'n ramen lappen, die smack tegen het raamt laat zo een vette vlek achter. (ik lap ze allemaal maar gelijk dan)

Mijn schoonmoeder woont op 1 hoog en zij maakte het 2 maanden geleden mee, maar die duif was gelijk dood.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze er even flinke koppijn aan over houden. Maar meestal overleven ze het wel. Vind duiven zulke domme en lompe gevallen..
    Altijd op het laatste moment voor je auto of fiets wegvliegen, tegen ramen aan..
    Hier vorig jaar een dikke dakduif tegen het raam. Heeft even verdwaast op het hek gezeten en vloog toen weer weg.

De afdruk op het raam zag er wel lachwekkend uit:D
    Een grote vlek, zijkant koppie er tegenaan met 2 uitgespreidde vleugels. Elk veertje stond duidelijk afgedrukt.
    Heb er een foto van maar kan ik zo even niet vinden..

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik was een paar jaar terug boven bij mijn oma. En ineens hoorde ik een keiharde knal tegen het raam. Dus ik kijk, zie ik op het zonnescherm een dood musje liggen. Echt zielig. En het ergste, even later zie ik een roofvogel daar landen en die nam zo dat vogeltje in z'n bek en vloog ermee weg.

Maar je schrikt je inderdaad lam van die klap die je hoort!

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Waarom plak je niet zo'n nepvogel tegen het raam? Zeer effectief.

Meestal als ze meteen vliegen zullen ze het wel redden, hoewel ze vaker ook wel later zullen sneuvelen. Als er hier een vogel tegen het raam vliegt en hij valt... dan redden ze het ook nog redelijk vaak. We zetten ze hier met water en broodkruimels in een doos en de volgende ochtend zijn ze gevlogen en hebben een kado achtergelaten ;)

Ze zullen wel bijna allemaal een hersenschudding hebben denk ik in meer of mindere mate.

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Nou er zitten allerlei vormen op de oude gordijnen van mijn dochter maar ze vlogen er nog tegenaan. Werkt niet.
    Zit hier ook tussen de bomen dus ben omringd door vogels.

Deel Deze Pagina