Duiken vlak voor NOD

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunny79, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunny79

Sunny79 Lid

11 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag ladies,

Ik wil graag even jullie mening. Na wat googlen kom ik er achter dat duiken tijdens je zwangerschap wordt afgeraden, maar wat te doen als je nog niet weet of je zwanger bent?

Ik heb nl. een duikdagje bij nemo33 gepland (binnen duiktank tot 33 meter) met mijn vriend en mensen die niet weten dat we proberen zwanger te worden.

De dag staat gepland op dag 28 van mijn cyclus, vier dagen voor nod bij gemiddelde cyclus.

Wat zouden jullie doen? Ik had al bedacht misschien die ochtend voor de zekerheid een testje te doen?

Bedankt voor het meedenken!

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    je zou inderdaad in de ochtend eerst een testje kunnen doen! dat raad ik je wel aan! als je dan zwanger blijkt, kan je zelf beslissen wat je gaat doen! of het met de duikinstructeur bespreken maar t belangrijkste is dat je doet, waar je jezelf goed bij voelt!!!
    ik zelf persoonlijk ben geen voorstander van duiken tijdens je zwangerschap!
    echter, de 1 zegt dat het wel kan en de ander weer van niet!

succes!!!!

3. Ram1986

Ram1986 Lid

28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Duiken tijdens je zwangerschap wordt afgeraden omdat onbekend is wat het drukverschil voor invloed heeft op je ongeboren baby. (ik heb ook mijn duikbrevet)

De nemo33 duik is natuurlijk niet zomaar even een duik. Hoe dieper je gaat, hoe hoger de druk... En 33m is goed diep!

's ochtends een testje doen is wel slim, denk ik. Als de test positief is, zou ik persoonlijk het risico niet durven nemen. Er is géén onderzoek naar zwanger duiken gedaan, dus of je een risico loopt en hoe groot dat risico is, is gewoon niet bekend.

Succes met je besluit!

4. Sunny79

Sunny79 Lid

11 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie advies. Ik ga sowieso testen die dag en als het positief is (fingers crossed!!) verzin ik wel een voorhoofdsholte onsteking ofzo zodat ik niet duik.

Maar wat nu als ik negatief test en toch zwanger ben? Dat kan natuurlijk makkelijk, 4 dagen voor nod. Pfff, lastig zeg! Slechte timing dit uitje!

Ik ga trouwens niet naar 33 meter, want ik ben alleen open water gecertificeerd, dus maximaal 18 meter.

Nog meer meningen? Ik vind het echt moeilijk!

5. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sunny,

Hier ook een duiker (Advanced Open Water ;)) die redelijk regelmatig duikt.
    Lastig is dat.... om dan te beslissen wel of niet te water....

We besloten aan kinderen te beginnen maar hebben eerst onze duikvakantie gedaan. Nu zijn we dus actief bezig met zwanger worden, maar aangezien ikzelf alles behalve een regelmatige cyclus heb, weet ik ook nooit wanneer mijn NOD is.
    Ik heb besloten dat, zolang ik niet weet dat ik zwanger ben, ik gewoon door duik. En uiteraard zal ik echt wel opletten op hoe ik me voel en wordt er hier op tijd getest....
    Met de club hadden we recent een duikweekend en was ik dus alweer 6 weken niet ongesteld geweest. Voor zo'n duikweekend test ik dus absoluut wel.

Als jouw cyclus wel regelmatig is, zou ik testen, vlak voor je naar Nemo gaat en afhankelijk van die uitkomst wel/niet duiken.

Maar het blijft een dilemma. Ik ken het.... ;)

Groetjes,
    Elmo

6. Sunny79

Sunny79 Lid

11 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Elmo,
    Bedankt voor je reactie. Heel prettig, die mede-duiksters die meedenken!

Mijn cyclus is redelijk regelmatig, zie ondertekening, dus ik denk dat ik dan 4 dagen voor bod zit. Ik ga inderdaad testen (en goed naar m'n lichaam luisteren, maar dat kan je soms zo verraden..) en bij een negatieve test de duik maken.

Wat lastig als je zo'n onregelmatige cyclus hebt zeg!

Waar is jullie laatste duikvakantie heen gegaan? Wij hebben voor het laatst in november in Mexico, echt fantastisch!

Ik ga nu duimen dat ik op 9 juli niet mag duiken! ;)

7. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sunny,

Ik duim met je mee, dat je niet mag duiken ;)

Onze laatste duikvakantie was begin maart naar Egypte (Marsa Alam). Echt heerlijk duiken daar...
    Duik jij ook wel eens in het Nederlandse buitenwater?

Groetjes,
    Elmo

8. Sunny79

Sunny79 Lid

11 mei 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Elmo,
    Ik laat uiteraard even de uitslag van de test weten. Thanks voor het duimen! Ik zie dat jij maandag een spannende dag hebt?

Ik duik meestal in het buitenland, maar heb ook bij Scharendijke gedoken. Duik jij veel in NL?
    Egypte is inderdaad ook prachtig!

Mocht onze baby nog even op zich laten wachten dan zouden we in oktober weleens in maleisië kunnen belanden.

Maar eigenlijk hoop ik gewoon dat deze zesde ronde onze geluksronde wordt...

Deel Deze Pagina