1 jaar bezig zonder resultaat :( zie het somber in

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jaysa, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    Ik ben nu een jaar geleden gestopt met de anticonceptie ik ben 22 jaar en mijn vriend 29 we zijn al een lange tijd samen en willen echt voor een kindje gaan' alleen het lukt gewoon niet! M'n cyclus is een Göteborg ramp! En er gaat van alles door me heen.. Zoveel vragen?.. Komt het omdat hij rookt ? Of omdat ie vroeger wel is drugs gebruikte? Of omdat ik wel eens alcohol drink? Heb ik teveel gedronken en is het daarom verpest? Iedereen om me heen is zo gelukkig zwanger en als ik dat zie of hoor komen al die vragen weer! Hij is de liefde van m'n leven en dit is 1 grote droom voor ons. Zou di voor ons zijn weggelegd? :(
    Liefs Jaya

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    tja, daar is geen goed antwoord op te geven.
    het enige wat je kunt doen is naar je huisarts gaan om een verwijzing te vragen voor de gyn. het kan wel zo zijn dat vanwege je leeftijd de grens van 1 jaar proberen naar 2 jaar wordt gezet.
    Hoewel je aangeeft dat je cyclus een ramp is, vooral dat punt zou ik zwaar aanzetten in mijn gesprek..

3. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zal als ik jou was (heb het namelijk zelf wel gedaan) naar de ha gaan. Daarbij komt dat wanneer jij en je vriend minder alcohol drinken en niet roken de kwaliteit van sperma beter wordt. En dit is geen fabel. Heb het zelf gezien met mijn eigen man!

Succes

4. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

20 okt 2010
    118
    0
    0
    Ons groot verlangen en grote wens een kindje, en e
    NULL
    Beste Yasa,

Ik snap je situatie dat er 1000 en 1 vragen door je heen gaan. Wij zijn ondertussen ook bijna 15 maanden bezig om proberen zwanger te raken. We hebben vorige maand de onderzoeken afgerond bij de gyn, en moeten zelf het komend half jaar alsnog proberen.

Maar terug te komend op jouw vragen als je weleens alcohol nuttigt dat kan geen kwaad meid. Is wat anders als je overmatig alcohol drinkt.Dat kan schadelijk worden maar dat geldt wel voor meerdere dingne in ons lijf toch;) Ikzelf drink niet , maar dit kregen wij bij uitleg van verpleegkundige als extra info haha. Overmatig drugs kunnen de zwemmers trager van worden, hoeft niet. Mede bij een zwangerschap kan alcohol pas bij de 3e week kwaad. Heb je al eens je vragen gegoogeld?

Ook ik zou je als tip geven om naar huisarts of doorverwijzing gyn te vragen en je cyclus extra nadruk opleggen. Heb je ovulatie testen gedaan zodat je wel eitje kunt opsporen?

S6. Ik duim voor je. Mocht je vragen hebben stel ze gerust.

5. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super fijn dat jullie reageren! Ik heb ovutesten gedaan! Met een positief resultaat! Ik heb een extreem korte cyclus van maar 18 dagen wel is ie 2 keer 28 dagen geweest maar zonder enig resultaat! Als je een afspraak maakt gaan ze dan eerst alleen met mij en m'n vriend praten? Of gaan ze ook meteen bloed afnemen? Liefs

6. wendy1977

wendy1977 Bekend lid

30 dec 2010
    590
    0
    0
    verpleegkundige
    brabant
    snap t helemaal.. mijn vriend rookt ook nog steeds. ivm mijn leeftijd mag ik nu naar de gynaecoloog. ook een jaartje bezig nu..

succes!

7. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig ben ik niet de enige! Word er een beetje moedeloos van! Het is gewoon weer een teleurstelling iedere keer! Nouja zo zie je maar weer.. Leeftijd doet er niet toe. Ik dacht ook ben 22 jong dus vast snel zwanger' nou niet dus! Hoop dat het bij jullie allen snel raak mag zijn ' ik ga maandag maar een bezoekje aan de HA brengen:(
    Hoop dat het nog op een natuurlijke wijze gebeurt!
    Misschien er niet teveel mee bezig zijn maar dat is volgens mij ook een fabel !! Gaan jullie allen voor jullie 1e kindje? Liefs

8. stillygirl28

stillygirl28 Actief lid

20 okt 2010
    118
    0
    0
    Ons groot verlangen en grote wens een kindje, en e
    NULL
    Ik ben nu 29 en wij gaan ook voor ons 1e kindje.

1e afspraak kreeg ik als eerst een gesprek met vragen zodat gyn een beeld kan vormen. Ernaar kreeg ik mijn 1e echo, het geluk was er dat mijn eisprong er al aan zat te komen. En bloed prik papieren. Aan de hand hiervan werd een tweede afspraak gemaakt twee dagen later. Deze afspraken worden gemaakt aan de hand van je cyclus.

Aangezien ik tegen de eisprong aanzat kreeg ik 2 in 1 onderzoek, samenlevings test en ze bleven het eitje volgen.

Ze wachtten dan af op een eventuele zwangerschap. Dit gebeurde helaas niet. Kreeg een afspraak bij een verpleegkundige. Zij gaf mij papieren om de hormonen te prikken deze prik je op je 2e of 3e cyclus dag.

Houd er rekening mee dat de afspraken en onderzoeken per maand gaan afwachtten tussen eisprong en menstruatie, als je de menstruatie krijgt meteen bellen weer voor afspraak gyn dan gaan ze voor de volgende stap.

Nee hoor meid je bent zeker niet de enige.Daarom is het fijn dat wij dames hier onder mekaar kunnen steunen op verschillende manieren. Juist dat ieder zijn ervaring heeft.

S6!!

9. sharon03031989

sharon03031989 Nieuw lid

29 jun 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    goeden avond jaysa...

ik ben ook een meid van 22... mijn vriend is 32...
    in september 2009 hebben we besloten om de pil te laten staan en ons te richten op een klein wondertje...
    Maar ook bij ons was het probleem dat ik niet spontaan zwanger werd. hiervoor ben ik toen naar de huisarts gegaan... en heb het probleem voor gedragen.. mijn huisarts heeft me meteen door gestuurd naar de gyneacoloog... hier zijn ze er achter gekomen dat ik PCOS heb(een syndroom waardoor mijn lichaam geen eisprong aan maakt).. Ook is mijn vriend getest op vruchtbaarheid gelukkig zat bij hem alles goed.. Ze hebben geprobeerd om de eisprong op te wekken met dusphaston(pilletjes) na dit 3 maanden te hebben geprobeert en elke maand de dosis te verhogen kwam er nog steeds geen eisprong.
    Daarna heb ik een kijkoperatie gehad (laparascopie) om te kijken of mijn eileiders wel open waren... hieruit bleek dat 1 van mijn eileiders niet helemaal doorgang baar is.. maar gelukkig kreeg ik te horen dat dit wel door de andere eileider op gevangen kon worden... In maart moest ik beginnen met het spuiten van puregon (3tot12cyclusdag) en na die 12e dag kreeg ik een inwendige echo om te kijken of het eitje groot genoeg gegroeit was om te laten springen... toen dit het geval was moest ik de spuit van pregnyl klaar maken en deze bij mezelf zetten. zodat de eisprong 36 uur na die tijd op gang kwam... naar 1 behandeling van puregon was ik al meteen zwanger alleen is dit helaas geindigd in een miskraam... toen moest ik in mei weer beginnen met het spuiten van puregon... en ook deze keer was het raak... nu ben ik bijna 6 weken zwanger en kan me geluk niet op... al weten we dat de eerste 3 maanden altijd risico vol is gaan we er van uit dat het deze keer goed mag gaan...

sorry voor het lange verhaal... maar ik wil er ook mee zeggen dat ze tegenwoordig erg ver zijn in de medische wereld en dat er echt wel kansen zijn om zwanger te worden... als je twijfeld zal ik toch adviseren om langs de huisarts te gaan...

groetjes sharon

10. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Lijkt me inderdaad goed dat je naar de huisarts gaat. Als je graag zwanger wil worden lijkt dat me de eerste stap nu. Succes!

11. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Wij zijn al wat ouder (ik 30 jaar en hij 37 jaar) en ondertussen zijn we ook al 1,5 jaar bezig voor ons 1e kindje. Sinds kort lopen ook wij mee in de mmm...Via de ha hebben wij eerst een doorverwijzing gekregen voor zaadonderzoek en bij mij hebben ze bloedgeprikt en de baarmoeder gevoeld en een echo gemaakt. Nu morgen 2x zaadjes inleveren na 2 maanden wachten (heeft te maken met nieuwe aanmaak van geheel nieuw zaad) en eerste afspraak gyn...we weten uit het eerste zaadonderzoek dat mijn vriend verminderd vruchtbaar is en nu afwachten wat er uit de vervolg onderzoeken komt...
    Ik had gewoon ook de stap naar de ha gemaakt en indd je cyclus verteld...het geeft jou en je vriend veel meer rust en dan krijg je ook antwoorden op je vragen en anders ze hier stellen, zoals je ziet zijn er een heleboel meiden die met dezelfde problemen zitten en in het zelfde schuitje...

Succes!! Dat je maar gauw duidelijkheid en een roze streepje mag hebben :D

Liefs Pien

Deel Deze Pagina