IK loop al een tijd bij de gyn en helaas komt het wel eens voor dat ik in plaats van mijn eigen gyn, door een andere gyn of arts in opleiding of weet ik veel wat word ontvangen. Dat is dan meestal als ik gewoon voor een routine-controle ga. Mijn gyn zit er dan ook wel, maar dan hebben ze bijvoorbeeld de dossiers verdeeld ofzo en dan kom ik net bij die andere. Ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan! Die andere gyn benadert me toch weer iets anders (niet vervelend ofzo hoor). Of ze kan net geen antwoord geven op een dringende vraag die ik heb, terwijl ik weet dat mijn eigen gyn dat wel kan. Of ze komt onzeker ofzo. Weet ik veel, er is elke keer wel iets waar ik me aan irriteer. Nu moet ik a.s. vrijdag weer en ik heb wat vraagjes die ik wil stellen, maar ik vrees dat ik weer door een ander wordt gezien. Kan en mag je in het ziekenhuis eisen dat je alleen door je eigen gyn wordt gezien? Of werk je jezelf dan tegen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vraag het altijd expliciet bij het maken van de afspraak. Dat vinden ze echt niet raar. Bij mijn ziekenhuis houden ze er echt rekening mee want ze weten dat je heel onzeker enz kan zijn als je bij een ander bent. Vaak betekent het wel bij mij dat ik maar genoegen moet nemen met de datum en tijd die zij voorstellen (omdat ik natuurlijk al de eis stel dat ik perse bij mijn eigen gyn wil).
hoi, in principe heeft iedere patient recht op vrije keuze van arts. dus je kan het in ieder geval vragen aan de assistente of je door je eigen gyn gezien kan worden. werk zelf in de zorg, en het komt voor dat als iemand perse een bepaalde arts wil hij of zij dan veel langer moet wachten. dus het recht heb je, en daar kan vaak aan voldaan worden maar ik weet dat het bij ons betekend dat je soms veel langer moet wachten. lang leve de wachtlijsten! succes!
Nou ik wou dus alleen een vrouwlijke arts dit omdat ik bang ben voor een mannelijke arts.. Niet aan me buik enzo maar wel van onder..vreemd maar waar. Ik werd opgenomen een paar dagen en toen mocht ik later na dat ik een inwendige echo kreeg naar huis..en dit zou een vrouwelijke arts doen die ik al had gehad..kwam er een mannelijke aan! En kan je vertellen dat die super boos werd toen ik zei dat ik liever een andere arts had enzo..kon ik nog een dag blijven dus want hij weigerde een vrouwlijke arts te halen en dan moest ik maar tot morgen wachten zei die. Ik hoop dat ze in jou ziekenhuis schappelijker zijn maar hier in arnhem dus echt niet he.
Hou je er wel rekening mee dat je tijdens de bevalling ook niet de gyn van voorkeur kan krijgen? Dan is het degene die toevallig dienst heeft. Ik heb gewoon een verloskundige, maar ik heb ook al 3 verschillende gehad tijdens mijn controles. Met de een klikt het beter als de ander, maar wie ik ga krijgen tijdens de bevalling is nog afwachten. Ik vind het dan wel fijn dat ik ze allemaal vantevoren heb gezien, niet dat ik ineens een vreemd gezicht krijg.