wie hypotheek met bkr codering?

Discussie in 'De lounge' gestart door chipje, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Een vriendin van mij heeft een bkr codering op haar naam staan het gaat om codering a een achterstand.
    Wie heeft er ooit een huis kunnen kopen met deze codering?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Volgens mij is dat niet mogelijk.

Of via een verstrekker waar je gigantisch veel rente betaald.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik denk dat het heel moeilijk voor haar word in deze tijd. Banken hebben hele strenge regels. Ik lig op dit moment in scheiding en mijn ex man wil de hypotheek overnemen. In het verleden heeft hij een doorlopend krediet gehad. Deze was allang afbetaald maar had hij niet afgesloten. Tevens kan hij maandelijks rood staan. De hypotheek is daar op afgewezen terwijl wij al 7 jaar bij die bank zitten en altijd maandelijks hebben betaald. We hebben nu het de lening afgesloten en het maandelijks rood staan ook stop gezet. Er is wel een kans dat de bank het nu alsnog afwijst zei de hypotheker.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Helaas wij hebben het helemaal uitgezocht het is niet op een fatsoenlijke manier te doen. Wij zitten nog 10 jaar vast aan Huurhuizen..

5. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Vanaf de dag dat de achterstand is ingehaald blijft de codering nog 5 jaar staan. Met is het onmogelijk een lening af te sluiten.

6. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Idd met codering zo goed als onmogelijk. Zuur...

7. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik had een codering.. maar mijn vriend niet.. we hebben een huis gekocht op zijn naam.. we konden wel de helft minder lenen zonder mijn naam, maar voor dit huis was dat ook niet nodig

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Met codering is jet volgens mij niet mogelijk een hypotheek te krijgen.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kan je wel vergeten.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.148
    113
    Ze worden steeds strenger. Mijn hypotheekaanvraag is in eerste instantie ook afgewezen omdat ik gezamenlijk met ex nog een rekening had waarbij je rood kon staan. Rekening opgezegd en toen lukte het wel.
    Maar dat is dus alleen maar het feit dat je rood kan staan, niet eens dat je rood staat. Dus ik kan me voorstellen dat ze bij een eerdere achterstand van betaling nu moeilijk doen.
    6 jaar geleden nog niet, maar nu..

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    dat rood kunnen staan ligt eraan
    wij kunnen ook rood staan en hebben hypotheek gewoon gekregen heeft te maken met wat je kan lenen en wat je daadwerkelijk gaat lenen
    wij konden 30.000 meer lenen dan nodig en dan maakt t niet
    wij hebben ook creditcard met 2500 en ook daar is niks over gezegd
    was wel eind vorig jaar mss hebben wij toen wel geluk gehad
    maar met zo`n codering kan je t vergeten

12. Hoontje

Hoontje Lid

8 nov 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een codering zijn er zeker nog wel mogelijkheden! Het ligt er heel erg aan wat voor codering er staat en hoe je eraan gekomen bent.
    Ik heb zelf ook een codering staan.Een A2. Volgens velen onmogelijk om een hypotheek te krijgen.Maar niets is minder waar! Ik ben aan mijn codering gekomen omdat ik een bedrag van 16 euro ben vergeten te betalen bij de Neckermann.
    Was in de periode dat mijn zoontje is geboren en reflux had en niet sliep. Heb toen een brief gahd dat ik het volledige bedrag moest betalen anders zou ik bij het bkr genoteerd worden.....
    Ben hier zo van geschrokken dat ik alles gelijk betaald had maar toen was het al te laat.
    Als een bank je toetst kunnen ze precies zien hoelang een bedrag open heeft gestaan en om wat voor bedrag het gaat.Ook konden ze zien dat het (in mijn geval) door de Neckermann geregistreerd was.
    En die smijten met coderingen alsof het niets is!

Iig hebben wij zonder problemen een nieuwe hypotheek gekregen.Mochten zelfs gewoon rood blijven staan omdat we niet aan onze max zaten.

En voordat iedereen zegt dat je met een hoge rente zit. We hebben een rente van 3.8% dus super!
    Weet niet of ik mag vermelden waar we de hypotheek af hebben gesloten.

13. Fieksels

Fieksels Actief lid

24 aug 2012
    153
    0
    16
    Noord Holland
    3,5 jaar geleden is het ons nog gelukt. Ik had een codering (deze is gelukkig al 1,5 jaar weg) mijn vriend niet, heeft voor veel stress gezorgd maar uiteindelijk is het bij de Rabo gelukt. ING waar mijn vriend al een hypotheek had wilde absoluut niet meewerken...

Maar ik denk dat het tegenwoordig nog een stuk moeilijker gaat. Met NHG lukt zoiezo niet.

Succes voor je vriendin!

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Het ligt er denk ik wel aan wat je zelf aangeeft bij bank. Wij hebben bij onze huisbank een creditcard, kunnen 500€ roodstaan en daar de hypotheek. Bij de berekening van hypotheek werd het roodstaan wél meegenomen bij de berekening als iets van minder te kunnen krijgen als hypotheekbedrag. Creditcard niet maar dat was omdat die steeds maandelijks wordt afgehouden als we een aankoop met creditcard doen.

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Mijn vriendin heeft dus ook zo'n codering. Ook door Neckermann!!! Maar zij hebben wel een hypotheek gekregen MAAR betalen echt iets meer rente. Ik weet dat het door die codering van haar kwam maar weet niet of het door de codering an sich kwam dat ze meer rente betaald of dat het komt omdat ze door die codering geen NHG kon aanvragen! Dat zou natuurlijk ook het renteverschil verklaren.

16. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Wat bedoel je hier eigenlijk precies mee?
    Wij hebben ook een persoonlijke lening lopen die we wrs. volgend jaar volledig kunnen aflossen.
    Maar zodra je laatste betaling is gedaan ben je er toch klaar mee...of niet?
    Moet je dan nog iets extra's doen om de registratie van je lening op te lossen?

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een creditcard is toch ook niet automatische een BKR codering? Wij hebben ook een creditcard maar daar is niet eens naar gevraagd bij onze hypotheek (eind vorig jaar).

Wel goed dat ik dit topic lees want ik heb nog 'betaalgemak' van Wehkamp actief staan terwijl ik dat nooit gebruik, meteen maar afgesloten voor er gezeur van komt.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je moet aan je bank zelf doorgeven dat je het wilt stop zetten. Gebeurd niet automatisch. Met een doorlopend krediet kun je geld blijven opnemen.

19. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ok, dat wist ik inderdaad niet! Bedankt voor de tip. :)

20. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Dit was bij ons wel het geval!! En roodstand mocht ook niet, hoeveel je rood kon staan deed er niet toe. Het kunnen rood staan op zich was gewoon een probleem. Wij konden de hypotheek prima krijgen en zelfs nog iets meer als we dat wilden ivm verbouwen (uiteindelijk niet gedaan) maar roodstand was gewoon niet toegestaan.
    De hypotheekman vertelde ons dat tegenwoordig zelfs sommige mobiele abonnementen een bkr registratie hebben. Al had je netjes betaald dat deed er niet toe.

Ze vallen echt overal over op het moment!

Ze zijn echt heel streng

Deel Deze Pagina