Hallo mama's, deze vraag is vast al heeeeel vaak gesteld, maar ik weet het niet meer. Vanaf wanneer gaat je kinderwagen bak vervangen worden door de buggy-inzet? Mijn zoontje is best lang en bijna uit de kinderwagen bak gegroeid maar ik weet niet zeker of het nu al verstandig is om de buggy-inzet erin te zetten. Hij kan wel goed z'n hoofdje omhoog houden, maar hij kan nog niet zelfstandig zitten. Bedankt voor jullie reacties. Groetjes Miriam
volgens mij moet hij zelfstandig kunnen zitten... maar er zijn ook buggy's die je helemaal plat kunt leggen en volgens mij mag dat dan weer wel. hier is ze nog niet uit de bak gegroeid maar zat er pas ook wel over na te denken van ''wanneer'' dacht dat het te vroeg slecht voor het ruggetje kan zijn!
Geen idee wat de officieele termijn is. Maar mijn zoontje kan door zijn spreidbroekje niet meer in de kinderwagenbak. Met 5,5 maand omgebouwd naar buggy-inzet, volgens de arts geen enkel probleem.
Als het niet meer past dan past het niet meer en houdt het op. Maar zolang ze niet kunnen zitten moeten ze wel plat in de wagen kunnen liggen. Hier zijn ze over gegaan met 7,5 en 7 maanden omdat het gevaarlijk werd (dochter ging over de wagenrand zitten koekeloeren en zoonlief ging draaien en kwam daarbij helemaal omhoog) qua lengte hadden ze er ruim tot boven een jaar ingekund (zoonlief is pas 69cm).
Hier ook met 6 maanden over gegaan naar de wandelwageninzet. Deze kan wel volledig plat en ze heeft dus de eerste tijd plat gelegen, daarna een beetje omhoog en zo steeds verder. Duurde aardig lang voor ze echt rechtop zat hier, een beetje liggend zat ze heel lang het prettigst.
bij lars met 6 maanden de wagen omgebouwd, plat liggen vond ie maar niks. deed een opgerolde hydrofile luier tussen zijn beentjes en het harnasje, dan kon hij een beetje rechtop zitten zonder steeds weg te glijden. (lars kon met 6 maanden al redelijk goed zitten) maar de wagen kon ook helemaal plat
tegen de 6 maanden is wel netjes hoor... Je hoort toch nog weleens dat kinderen er echt eerder uitgroeien. De 1e tijd wel de buggy inzet zo plat mogelijk laten liggen
Stijn was 5 maanden en Lisa 7 maanden.. Ze gingen dan wel helemaal in ligstand dus nog niet zittend want dat konden ze allebei nog niet knap maar ze waren allebei de bak uit gegroeid dus ik moest wel..
Hier ook met 5 maanden ongeveer. Ventje was uit de bak gegroeid,dus het moest wel. Wel helemaal plat,zodat ze toch met het ruggetje goed liggen.
Hier ook ong. 5,5 maand dochter ging zich opdrukken en werd gevaarlijk want de rand was niet heel hoog... de buggy kan wel helemaal plat..
Hier met 7 maanden. Wij hebben een grote bak (mura 4) en ik wilde het zo lang mogelijk uitstellen dat hij moest zitten. Zolang het past, kan het wel toch? En anders probeer je het over 2 a 3 weken eens.