Ieder jaar heb ik het erg moeilijk in de winter. Moe, futloos, chagerijnig. En deze winter lijkt het wel vele malen erger. Waarschijnlijk omdat het echt slecht weer is en al vroeg is begonnen. Bovendien ook geen fantastische zomer gehad natuurlijk. Ik voel me moe, verdrietig, chagerijnig heb het hele dagen koud. Zit alweer op internet te zoeken naar een zonvakantie omdat ik echt het gevoel heb op te moeten laden. Vele vinden dat ik me maar aanstel maar ik word echt unhappy en zit niet lekker in mijn vel zonder dat ik daar echt iets aan kan doen. Meerdere mensen met deze ervaring?
Jaa eigenlijk zit ik ook wel in een ''winterdip'' en ik heb geen idee hoe ik er uit moet komen, als het mooi weer is en de zon schijnt dan voel ik me goed, maar word het weer grijs e.d dan voel ik me gewoon gelijk weer ''ziek'' Dus mochten er tips zijn, dan zijn die altijd welkom.
In zoverre herken ik het, dat ik ook liever de zomer heb en het in de winter ook altijd chronisch koud. Maar als de zomer voorbij is, vind ik de donkere avonden met kaarsjes aan en lekkere warme chocomel op de bank onder een plaid ook wel heerlijk. Maar mijn probleem is vooral dat ik de seizoenen te lang vind duren. Van mij mogen ze de lente en herfst afschaffen en dan 2 keer per jaar zomer en 2 keer per jaar winter.
ik heb er elk jaar veel last van, zelfs zo erg dat de dokter me 2 jaar terug lichttherapie voorschreef. Dit jaar tot nu toe heb ik er helemaal geen last van. Heb nu 2 kleintjes, geniet lekker van in de sneeuw banjeren. Heb genoeg leuke dingen om naaruit te kijken wat alles leuker maakt. Dus plan leuke dingen, dat helpt echt! Neem vitaminen, vooral vitamine D en omgeef je met felle kleuren
Ik had dat ook ieder jaar, maar op advies van een collega ben ik vit. B complex gaan slikken. (Helpt tegen neerslachtigheid). Gebruik dit nu 2 jaar en bij mij werkt het.
Das dus het erge. Ik heb zo enorm veel leuke dingen om naar uit te kijken maar zelfs dat is gewoon geen stimulans.
Ook hier aan de vitamine B... dit jaar extra last, omdat ik ook nog eens een hekel aan sneeuw heb, dus kom ook bijna niet buiten.. een winter die koud is, maar wel zonnig kom ik nog wel door, maar een winter die bewolkt is, is echt drama.. zou het liefst alleen maar in bed blijven...
ook ik ben blij als het lente is dit is niks pff deur dicht alles pot dicht ben blij als me deur weer open kan
Ik ben zelf ook erg moe... Die avonden dat het zo vroeg donker word vind ik helemaal niks! Van de week heb ik wel heerlijk staan genieten in de sneeuw omdat mijn meisje er zo leuk in speeld... Ook tijdens het hond uitlaten van de week scheen de zon en hij was heerlijk warm, ow ik wil zo graag dat de zomer weer begint! Gelukkig heb ik het niet zo erg dat ik helemaal niet naar buiten wil!
Het nare is dat mijn meisje het ook niks vind (waarschijnlijk breng ik dit op haar over) Die krijg ik ook met veel pijn en moeite naar buiten met dit weer.
Ik herken het ook maar al tegoed. Winter is heel leuk, maar niet als vrijgezel vind ik dan haha. Tis erg mooi allemaal die sneeuw enzo, maar voor mij mag de warme zon weer komen en de lichte dagen!!