Dano doet na elke hap fruit/groente/pap zijn duim in zijn mond, alsof dat de enige manier is om eten weg te slikken. ik houdt zijn armpje wel weg, en dan kauwt en slikt hij ook hoor. maar ben benieuwd wie dat nog meer doet. vind het apart. buiten dat het een smeerboel wordt
Marleen doet dat ook. Soms laat ik haar even op het speentje zuigen. Op de een of andere manier willen ze toch zuigen. Het wordt idd een smeerboel.
Dano heeft dus geen speen. ik heb er gisteren wel een gekocht omdat hij niet lekker is en beduidend meer zuigebehoefte heeft. maar dat tijdens het eten doet hij al heel lang zo.
Mijn dochtertje doet dit ook. Wel een grappig gezicht, maar waarom? Geen idee laat het maar gewoon gebeuren.
Mijjn zoontje deed het ook, nu niet meer trouwens. Hij duimt nog wel, maar alleen 's nachts en als hij moet wachten op zijn eten. Volgens mij is het heel normaal, ik heb van meerderen gehoord dat kinderen dat tot een jaar of 1.5/2 doen. Flientje
Hier net zo met eten en dan de vingers in de mond. Volgensmij doe je er maar weinig wat aan. Cecile word zelfs boos als ik haar vingers uit haar mond haal. Ik wacht gewoon rustig af als ze de vingers uit haar mond haal want meestal is het maar eventjes. Kliederen met eten hoort erbij.
Hier precies zo! Hapje in mond, duim er direct achteraan! Ik moet ook elke keer die duim eruit halen voor ik het hapje in zijn mond kan stoppen