Dochter net ziek geweest, nu rare bulten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door frummeltje31, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    dochterlief is net een paar dagen ziek geweest en het gaat nu wat beter. Echter heeft ze nu ineens wat bulten her en der op haar lichaam. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Bijgevoegde bestanden:

2. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Zijn dit niet gewoon muggenbulten?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik dacht ook meteen aan muggenbulten. Denk dat dit compleet losstaat van het ziek zijn.

Het is momenteel ook echt de tijd van muggen.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind het ook op muggenbulten lijken.

5. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    We zijn vandaag op pad geweest en het kwam ineens opzetten. Ik dacht ook aan muggenbulten, maar zoveel in een keer? Zitten verspreid over haar lichaam en ook op haar rug en gezicht. Het zou altijd kunnen natuurlijk, maar is niet echt logisch.

6. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt op insecten beten / muggenbulten

7. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als het geen muggenbulten zijn grote kans dat het netelroos is. Komt dan door een allergische reactie op iets. Mijn dochtertje heeft dit zeer regelmatig. Soms zoals jouw dochter, grote bulten wat meer verspreid. Andere keren veel meer kleinere dichtbij elkaar.

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik ben vanmiddag ook op pad geweest en bij thuiskomst ontdekte ik 8 muggenbulten, verspreid over m'n lijf. Ik denk dus echt dat t bij jouw dochtertje muggenbulten zijn.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat Riverr zegt inderdaad. Ik kan er de laatste dagen op tellen dat we gestoken worden als we ergens heen gaan. Er schijnt echt een muggen plaag te zijn dus heel onlogisch klinkt het niet ;). En ze zijn ook binnen te vinden.

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik denk ook muggenbulten.

11. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Bedankt voor alle berichtjes! We hebben toch voor de zelerheid contact gehad met de huisartsenpost. We hebnen alleen voor advies gebeld. Hebben een siroop en koelzalf voorgeschreven gekregen van de assistente, voor de jeuk en vermoedelijk allergische reactie.

Wie weet zijn het muggenbulten idd, maar kan ook een allergische reactie zijn volgens de arts. Ze ligt nu lekker te slapen. Ze is best een bikkel haha. Morgen maar even zien hoe het er mee is.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ziet er uit als muggenbulten. Toevallig vandaag hetzelfde gehad met mijn dochter. Van de ene op de andere dag lijkt ze ze opeens overal te hebben, arm kind.
    Netelroos ziet er (in ieder geval bij mijn kind) echt anders uit.
    Helaas heeft zij hier met enige regelmaat mee te maken ivm verschillende allergieën. Dan heb je echt niet her en der een bultje.
    Het concentreert zich rond een aangedane plek, of de reactie is zo heftig dat je hele lijf echt onder zit. Daarbij zijn netelroos doorgaans geen mooie ronde bultjes zoals bij jouw dochter.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mijn dochter is laatst wakker geworden met 5 muggenbulten op haar gezicht.
    dus zoveel in 1x kan zeker wel.
    als ze niet lekker onder de dekens had gelegen hadden ze waarschijnlijk meer verspreid gezeten.
    denk niet dat een mug er over nadenkt waar ze de steek zal maken;)

14. Muggenbulten... sterkte hopelijk niet teveel last van.

Mijn zoontje heeft met regelmaat netelroos ziet er heel anders uit.. Niet vergelijkbaar

Deel Deze Pagina