Als ze in de kroeg staat over 16 jaar zal ze vast niet meer duimen Gewoon lekker laten doen, komt vanzelf goed..
Ik wil t afleren omdat ik bang ben dat ze straks gaat slissen of dat ze moeite krijgt met sommige letters uitspreken, dat las ik namelijk in een boekje van het cb. En haar gebit kan ook scheef of naar voren gaan staan.
Ik heb jaren geduimd en heb geen scheef gebit en praten heb ik ook geen problemen mee. Ze is 1 jaar oud, heeft nog niet haar volwassen gebit. Laat het lekker op zijn beloop joh en laat je niet leiden door boekjes en verhalen van andere. Gun haar die heerlijke duim toch gewoon. Ze is pas 1 jaar. Ga er wat mee doen als ze naar de basisschool gaat ofzo....
HELP! Mijn dochtertje is 4 maanden en vanaf dag 1 wilde zij de speen niet. Alle soorten en maaten geprobeerd, maar nks. Opzicht prima. Maar nu ze haar handen gevonden heeft duimt ze, doet haar wijsvingers, hele vuis of vuisten in haar mond. Zch helemaal onder het spuug oon haar kleren. Geen ideee wat te doen!
Mijn moeder heeft geduimd totdat ze voor de 1e keer zwanger werd, toen werd ze er zo misselijk van dat ze is gestopt En ze is geestelijk ook gewoon in orde Heeft geen scheve tanden of een spraakgebrek opgelopen. Ik heb zelf geduimd tot mijn 3e en was er toen schijnbaar zelf klaar mee, een geen spraakgebrek of scheve tanden. Mijn man heeft geduimd tot zijn 6e en besloot toen ook zelf dat het klaar was en ook geen spraakgebrek of scheve tanden. En onze dochter duimt nu ook en ik vind het prima, we zien wel wanneer ze dr weer mee stopt, kan me er echt niet druk om maken.
Ja ze doet de sokjes nu ineens uit dus kan er verder ook niks aan doen, jammer als ik dit wist had ik haar veel liever de speen wat langer gegeven.
Hier verkiest ze haar duim boven de speen daar kauwt ze alleen maar op. Ik vind het wel prima, heb zelf ook jaren geduimd en toen ik naar de mavo ging vond ik dat ik moest stoppen van mezelf. Ik vind het eerlijk gezegd best zielig dat je haar in eerste instantie zolang hebt laten huilen.
Ik heb een speen en een duim kind. Mijn oudste was van de speen. opeens vroeg hij er niet meer om en heeft er nooit meer naar omgekeken, dit terwijl hij daarvoor echt 24 uur per dag met de speen kon lopen. Mijn jongste is van de duim. Met 4 maanden begon hij met duimen want de speen weigerde hij. Hij heeft bij de fysio gelopen voor verborgen reflux en ze vertelde dat een kindje moetn leren zichzelf te troosten als hij of zij verdrietig is (betekend dus niet dat het als mama niet mag), maar 's nachts als ze wakker worden kunnen zichzelf troosten met een duim en overdag als er iets gebeurd kunnen ze zichzelf ook snel zelf troosten door de duim of speen natuurlijk. ik wil het hem nog niet afleren want hij is er rustig door en dat is zijn veiligheid.
Hier ook een duimer en maak me absoluut geen zorgen om slissen of scheve tanden of dat ie over 40 jaar nog duimt Heb zelf tot m'n 12 volgens mij geduimd en heb er niks aan overgehouden. Mocht je er wel moeite mee hebben kan het afleren toch nog wel even wachten, als ze het misschien wat meer begrijpt...mocht mijn zoon later de hele dag zitten duimen dan ga ik er waarschijnlijk ook wel mee aan de slag maar nu nog niet joh. Vind het overigens wel een lief gezicht en gehoor dat duimen bij een baby